Vad är det som händer?

Sånt som inte passar in nån annanstans skrivs här. Självklart kan du diskutera även sånt som inte berör hockeyn här.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Post Reply
Bizon
Forumdemon

Vad är det som händer?

Post by Bizon »

Varför anmäler sig inte folk till matchen mot Halmstad på Fredag? Det är ju en av höjdar resorna i år?

Tycker att man faktiskt får ställa upp på Lakejerna och åka buss istället för bil så att vi i fortsättningen också kan åka buss till bortamatcherna!

Ställ upp nu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
mackan
Forumterrorist

Post by mackan »

Håller med dig bizon....

Halmstad borta är en av säsongens matcher!

Häng med bussen och visa att Halmstad bara har Tylösand att komma med :twisted:
.....
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

till växjöfolket vill jag bara säga.Att ställ upp nu ni som kan.Hade jag bott i växjö så hade jag åk på alla bortamatcher.tyvärr gör jag inte detta å jag är fruktansvärt avundsjuk på er alla som har denna möjlighet.Jag kämpar för att få se Lakers spela i Lakerdome när ni kan ta cycklen till hallen.När jag blev intresserad av lakers så jobbade jag i växjö men fick ingen lägenhet i stan så jag fick bo i alvesta.Tillockmed till den hålan var det svårt att komma hem ibland när lakers spelade hemma.Det är inte lätt för de personer som jobbar innom lakejerna å skaffa bussar ordna tifon å liknande när de inte får något gensvar.nu ska inte ni som alltid följer med bussen ta åt er detta utan detta inlägg är riktade till de som tar bilen istället för bussen.Ni kommer att ha fan så mycket roligare på bussen.
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Linda
c/o LL´s Forum

Post by Linda »

Hejda er lite..Åker på hockey gör man för att man vill och är intresserad och vill stödja laget inte för att vara snäll mot bussarrangören Lakers Lakejer.

Vi sitter inte i sjön, det e lungt. Antalet anmälda är drygt 30 nu och fler lär det bli. Vi har en match i morron först..och det är inte vilken match som helst det inte :D
Bizon
Forumdemon

Post by Bizon »

Det var inte riktigt så jag menade Linda, utan jag menade att ska man på matchen i Halmstad så kan man väl likväl åka med LL som att åka bil för att stödja oss!?

För jag menar att vi fixar ju bussresor för att folk ska åka med oss inte för att dom ska köra bil eller hur!?
Linda
c/o LL´s Forum

Post by Linda »

inte bara du som skev Bizon :wink:

Vi får hoppas att de som kör bil har bra anledningar till det och de hade varit kul att få reda på tycker jag.

Vi som åker bussen är ju iaf säkra på att få plats på ståplats :D
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

klart man åker bussen!!!!
man har ju börjat anpassa sig till det svenska samhället....Fre+hockey=sprit=ingen bil....;)
Snart nära dig...en ny hall
mackan
Forumterrorist

Post by mackan »

Klart att man ska åka på lakers, men hockeybussen är ju det roligaste alternativet :D
.....
Kojjo
Forumentusiast

Post by Kojjo »

Klart man ska åka buss. Men man kan ju inte tvinga folk
att åka med bussen. Men det är ett himla bra alternativ.
Själv ska jag anmäla mej nu, å hoppas jag kan gå tidigare
från jobbet. Jobba ju tyvärr till 16.45, å då ha ju bussen
gått.

Post by erok »

Vad jag menade var att de som vill å kan ha möjlighet att följa tycker jag ska göra det.Själv vill jag så det värker i kroppen men jag kan ju inte.
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Bizon
Forumdemon

Post by Bizon »

Erok du måste ju göra något åt dina transport problem om du nu så gärna vill kolla in Lakers!
Putte#24
c/o LL´s Forum

Post by Putte#24 »

Vi kommer bli många...
Bizon
Forumdemon

Post by Bizon »

Jag hoppas också det så att vi får ett grymt tryck i Halmstad för det lär ju inte vara så svårt för oss att dominera!
Putte#24
c/o LL´s Forum

Post by Putte#24 »

Hehe, kolla på Hammers forum, dom verkar ha lite panik i "klacken" :lol:
Wolger

Gnäll inte ... locka

Post by Wolger »

Istället för att gnälla på folk locka dem ... det 10 första anmälda får en halsduk ? Det finns live musik i bussen ? Det serveras kaffe och kaka ? Cloetta sponsrar med kexchoklad till de som åker buss ? Alternativen är oändliga, locka istället för att gnälla. Svenskar är ett roligt folk, om man ger dem order gör de tvärt om, ta det från en som vet. :lol:
:band: Självklart party buss på fredag !!!!!
mackan
Forumterrorist

Post by mackan »

Putte/LL wrote:Hehe, kolla på Hammers forum, dom verkar ha lite panik i "klacken" :lol:
HA ha, kan man lugnt sagt säga, dom verkar inte ha haft klack tidigare, dom letar efter klackledare och trumma m.m

Isfacklor ska dom bränna av iallafall...
.....
Bizon
Forumdemon

Post by Bizon »

Jag har svårt att fatta vad du menar mystiq??? Tycker du inte att det ska räcka med att det spelas AS hockey och att vi typ håller dom lägsta priserna på resor bland alla andra supporterklubbar?

Och dessutom om det är så att det blir många bussar så ser vi till att det finns både party och lugna bussar till hands för dom som vill följa med!

Tycker redan att vi gör grymt mycket för dom som vill åka buss och det gäller bara att ge folk en spark i baken!
Wolger

Post by Wolger »

Bizon wrote:Jag har svårt att fatta vad du menar mystiq??? Tycker du inte att det ska räcka med att det spelas AS hockey och att vi typ håller dom lägsta priserna på resor bland alla andra supporterklubbar?

Och dessutom om det är så att det blir många bussar så ser vi till att det finns både party och lugna bussar till hands för dom som vill följa med!

Tycker redan att vi gör grymt mycket för dom som vill åka buss och det gäller bara att ge folk en spark i baken!
Man lockar fler flugor med honung än med ris !!!
Bizon
Forumdemon

Post by Bizon »

Men som jag skrev till dig i PM:et så tycker jag att vi redan har en hel del honung i bussen som borde dra med sig en och annan spyfluga!?
Wolger

Puh

Post by Wolger »

Nalle Puh kan inte ha sagt det bättre så jag citerar honom:
Man kan aldrig få för lite HONING :lol:
Viktor666
Forumterrorist

Post by Viktor666 »

Okej, men då höjer vi väl busspriset med en tia och så får man en kexchoklad på köpet. Då löser allt sig...
Tillåt mig tvivla... :?
"Herr-bh, herr-bh, herr-bh..."
Bizon
Forumdemon

Post by Bizon »

Viktor tycker du inte att disskussionen är relevant när det i dagsläget är 34st anmälda till bussen till Halmstad eller missförstod jag din ironi!?
Viktor666
Forumterrorist

Post by Viktor666 »

Visst är den i högsta grad relevant!
Jag tror dock inte att några TV-shoperbjudanden som "Boka plats nu och få en gurkskivare på köpet" kommer att hjälpa...
Det är nog tyvärr så att avstånden till bortamatcherna är lite taskiga i år... :cry:
"Herr-bh, herr-bh, herr-bh..."
Post Reply