Lakers Damer

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Post by Per Carlsson »

Lugn i stormen!

Det finns ingen anledning att skapa ytterligare ett forum.

Styrelsen har uppe detta för diskussion i NUET, hur vi återigen ska få till forumet med vettiga, sakliga, spännande och intressanta diskussioner utan massa pajkastning och sandlådenivå.

Åtgärder kommer med all säkerhet att vidtas!
Jag uppmanar alla som ämnar att lämna forumet att ha lite mer tålamod. Jag är övertygad om att vi snart är på rätt väg igen!
Power Play
Forumdemon

Post by Power Play »

:ok:
Den som ser möjligheter istället för hinder är alltid den som kommer längst!
dolitle
c/o LL´s Forum

Post by dolitle »

NEDOMANSKY wrote: Anders83, INTE är Du väl så Naiv att Du tror att Öman menar allvar med Sin Damsatsning :? , Först ger man eleven en Fet Smäll, sen vill läraren börja kramas.
Nu låter skällan annorlunda än när S24 kommer med förklaringar efteråt........

Men för faan alla, kan ni inte läsa lite selektivt?
Vill ni inte läsa vad vissa forumanvändare skriver, läs då inte, bemöt inte. Skit i dom.
En användare ex Nedomansky, har bara ett mål. Detta är han som det ser nu på väg att uppnå. Han vill få er att lämna!
Alla gör som ni vill men att låta han "vinna" är ju rätt tråkigt.

Hur svårt är det att strunta i honom??
[b]Klubb Poseidon is the shit[/b]
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

För min del är anledningen till att hålla mig borta härifrån Nedomansky, ingenting annat. Jag tänker inte titta på när nån smutskastar en klubb och personer i och runt klubben på det sätt som pågår, helt horribelt och vansinnigt tråkigt.
Last edited by Niles on 24 February 2010, 16:29, edited 1 time in total.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Fredrik R
c/o LL´s Forum

Post by Fredrik R »

Per Carlsson wrote:Lugn i stormen!

Det finns ingen anledning att skapa ytterligare ett forum.

Styrelsen har uppe detta för diskussion i NUET, hur vi återigen ska få till forumet med vettiga, sakliga, spännande och intressanta diskussioner utan massa pajkastning och sandlådenivå.

Åtgärder kommer med all säkerhet att vidtas!
Jag uppmanar alla som ämnar att lämna forumet att ha lite mer tålamod. Jag är övertygad om att vi snart är på rätt väg igen!
Mycket bra. :ok: Då finns det hopp för detta forum fortfarande.
Esselle
Forumentusiast

Post by Esselle »

Nu är jag ingen frekvent skrivare här på forumet, dock läser jag här dagligen och instämmer i vad många andra här har sagt. Den senaste tiden har det varit oerhört mycket gnäll från vissa personer vilket gör att stämningen blivit till det sämre.

Detta tycker jag är oerhört synd då jag tycker att vi har ett av de bästa forumen i hockeysverige. Men jag tänker abbsolut inte sluta läsa/skriva här för jag hoppas så klart på förändringar. Högsta önskan vore ju dock om det fanns en funktion där man kunde välja att sätta vissa användare på "ignore" så att man ens slipper se de J***a inläggen. :roll:

over and out!
~Ooh, des fouf!~
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

På detta Forum är önskan att det som sagts om andra Klubbar och deras spelare/tränare/fans absolut inte får sägas om den egna The Holy Graal, trots att den reda sprungit Läck en gång och just nu med bakgrund av sparaktion Ladies håller på att spricka igen.

Ni är en samling mycket stora Hycklare som inte vill vara med när SAKARGUMENTEN tryter, utan då blir det tråkigt och trist stämning, på samma sätt som när gamla kärringar sitter och Virkar.

Hade Ni läst på lite om hur Föreningar fungerar så hade Ni inte behövt dölja Er besvikelse genom att blunda för det uppenbara, som nu tex. LadiesGate.

Ni får göra precis hur Ni vill, Verkligheten är det den är oavsett kommande Censur.

Forza Old School Lakers :!:
In Hinkum Veritas
out4speed
Forumentusiast

Post by out4speed »

ja tyvär läser man inte detta forum med glädje längre, finns vissa personer här som starkt liknar de som alltid skriver i smålandspostens insändare, och det enda de är ute efter är att förstöra för lakers, och genom att hävda att de alltid har rätt.

Dessutom är debatten om juniorer och samla in pengar utjatad till leda,varför ta upp det i precis VARENDA tråd.

Starta en tråd där spannen kan sprida sin dynga om juniorer så vi andra slipper det, sen ytterligare en tråd där erok kan tjata om olika insamlingar så kan vi andra få njuta av lagets framgångar och sörja över förlusterna i de andra trådarna.

Personlig registrering med hela namnet på alla som skriver, inklusive alias skulle nog få många att välja sina ord bättre!

Eller kanske en så enkel funktion att man kan blockera de personer man inte vill läsa inlägg av, kan ju bli jobbigt att få sammanhang ibland, men det är en smäll jag gärna tar för att slippa vissa besservissrars konstanta gnällande.
Nu ökar vi !!
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Ja jag har slutat tjata om insamlingar. Har även slutat skänka min hundralapp till LL för uppskattat var det ju inte.
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Power Play
Forumdemon

Post by Power Play »

out4speed wrote:...så kan vi andra få njuta av lagets framgångar och sörja över förlusterna i de andra trådarna...
DETTA är ett supporterforum i min värld. Det andra hör hemma på medlems- och årsmöten!
Esselle
Forumentusiast

Post by Esselle »

NEDOMANSKY wrote: Ni får göra precis hur Ni vill, Verkligheten är det den är oavsett kommande Censur.
Positiv och negativ kritik är bra, det skapar debatt men dig kan man ju inte resonera med ändå, du ska ju alltid ha rätt!

Må hända att du säger några kloka ord ibland men vem orkar lyssna på någon som spyr så mycket galla över "sitt lag", jag sorterar bort liknande människor från mitt liv (läs extremt negativa). Synd att man inte kan göra det här på forumet också!
~Ooh, des fouf!~
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Vill ni se en bra damhockey-match får ni inte missa den kommande OS-finalen mellan Kanada och USA. VM-finalen senast var roligare än att se målarfärg torka. I promise. Jag hävdar inte att Ladies är på den nivån, men det bevisar att damhockeyn har en framtid.
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

Jag ÄR en Supporter sedan många år, inte en Naiv lallande bidragsgivare som köper vad som helst med en Lakerskeps på Knoppen :nope:

Men här inne vänder man sig mot Kärnhem 6 gånger per Dag :(

Är det inte enklare att inse att det var Klantigt av Öman att riskera 10 miljoner på detta Magplask, än att skylla det på Hinken.
In Hinkum Veritas
Esselle
Forumentusiast

Post by Esselle »

Nu var ju inte mitt inlägg direkt riktat mot Öman och ageranded mot Lakers Ladies (dock borde det kanske varit det då tråden faktiskt handlar om dem). Nej, snarare var inläggen riktade mot personer som älskar att gnälla. För Nedo, när du har nått negativt att säga (vilket är ofta) gör du 25 inlägg i den tråden. Säger du något positivt så är det ett inlägg i förbifarten...är det konstigt att man blir lack på dina inlägg?
~Ooh, des fouf!~
InmeDes
Forumentusiast

Post by InmeDes »

Som utomstående betraktare höjer man på ögonbrynen när Lakers agerande motiveras med att damishockey är skit.

Att det är skit det är jag den förste att hålla med om. Att damhockey får förekomma på OS jämsides med seriösa idrottare är pinsamt.

Men, att behandla Ladies på detta sätt är oförsvarligt klantigt. Var och en borde veta att all verksamhet i samhället måste genomsyras av jämställdhet plus en hel massa andra aspekter. Och politiker har inget annat val än att reagera på det som hänt. Sedan att som skrevs i något inlägg det inte är en jämställdhetsfråga utan kunnat drabba vilket lag som helst må vara hänt. Men nu var det kvinnor som drabbades. Detta kan inte politiker blunda för. Så är det.
Och livet går vidare på Uda Dan Dara. Vem vinner och vem försvinner? Svaret ges i nästa avsnitt.
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

har du läst Ömans förslag,det som ingen läst men uttalar sig om?
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Vi brukar ju hävda att Lakers berör, och det är sant, men herrarna är ingenting mot Lakers Ladies i det avseendet. Timeouts och avhopp till höger och vänster, skrotade arenastäder, eventuellt en ny hockeyförening i stan, stenhård (snarare hätsk) debatt, politisk kontrovers. Tur att det är stränga vapenlagar i Sverige! :lol:

Jag kunde i min vildaste fantasi inte ens ana att damlaget kunde skapa ett sådant kaos (helt utan egen förskyllan dock). De vill spela hockey och är nu mitt uppe i något helt annat. Fullständigt flippat.

Vore bra om vi till mans...eeehh...kvinns också...kunde tagga ner ett par snäpp. Annars kommer väl hela den västra hemisfären bryta samman. :wink: :lol:
Esselle
Forumentusiast

Post by Esselle »

Malul wrote:har du läst Ömans förslag,det som ingen läst men uttalar sig om?
Jag tycker det är väl talat av Öman. Samtidigt förstår jag Ladies. Att bli hindrad från spel uppåt är som att stänga HA för vidare avancemang, lite av glöden för spelet försvinner liksom...dessutom borde styrelsen insett rubrikerna detta skulle generera - journalister är ett släkte som livnär sig på katastrofer och skandaler och drar sig inte för att förstora upp minsta detalj.
~Ooh, des fouf!~
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Härligt att damerna berör. Upp till växjöfolket sponsorer LL och övriga hockeytokar. Nu jävla stöttar vi damerna både publikmessigt och ekonomiskt. Välj sida. En ny ishall med allt var det innebär eller inte.
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Lobo
Forumterrorist

Post by Lobo »

Har en olustig känsla över detta, helt otroligt trist att först styrelsen inte kunde pratat ihop sig med ledarna och inte kört över dem.

Dock skall man veta att styrelsens jobb är att utveckla Damerna, vilket de har en plan för (hur ärlig denna nu är), detta har absolut inget med Herrarnas A-lag att göra eftersom det är skillt från varandra.

Sen att gå via Smålandsposten är ju garanterat dömt att misslyckas...
- In hoc signo vinces -
[img]http://smileys.smileycentral.com/cat/20_2_75.gif[/img]
Esselle
Forumentusiast

Post by Esselle »

De som klagar på särbehandling mellan a-lag och dam-lag, är de som kan börja gå på Ladies matcher tycker jag!
~Ooh, des fouf!~
Baker
Forumproffs

Post by Baker »

jag tar också en timeout. Tack för denna tid.
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

Enligt Radio Kronoberg så har Lakers Styrelse Hotat Tränaren i damlaget med att avgå om INTE Damlaget drar sig ur kvalet.

Fy Fan säger Jag :!:

Vi snackar Klubbkänsla och Det Rätta Virket. Pojkrumsstyrelse :notOK:

Endast Lakers Ladies har det Rätta Virket:ok:

De kommer nog nästa säsong under nytt namn ha Sveriges största Sponsorintäkter för Damlag tror Jag :wink:

Upp med Hakan på Taliban Hill .
In Hinkum Veritas
kobe71
Forumamatör

Post by kobe71 »

Du menar sparken, eller?
dolitle
c/o LL´s Forum

Post by dolitle »

Har du fler öknamn att hitta på så är det bäst du kastar ur dig dom snabbt :wink:

dags att börja hålla på Troja eller Taif snart Uffe, dom vet ju hur man ska ta hand om egna juniorer iafall.
[b]Klubb Poseidon is the shit[/b]
Lobo
Forumterrorist

Post by Lobo »

Tyvärr tror jag inte Damerna skulle få massa sponsorpengar, det blir nog en kortvarigt intresse den mediauppmärksamhet de får nu kommer upphöra ganska snabbt.

Tror på mest förlorare här (förutom de som verkar glädja sig i detta)
- In hoc signo vinces -
Anders83
c/o LL´s Forum

Post by Anders83 »

Jisses gillar man inte en person eller dess uttalande så diskuterar man sakligt eller ignorerar :!:

"Anders83, INTE är Du väl så Naiv att Du tror att Öman menar allvar med Sin Damsatsning Confused , Först ger man eleven en Fet Smäll, sen vill läraren börja kramas."

Naiv? Nej rent av läskunnig och något sansad i detta fallet

saxat ifrån hemsidan:

"Styrelsens vilja är att laget kvarstår i Div.1 och att vi börjar arbetet med att på sikt bygga en bredare grund med fler underliggande årskullar."

PÅ SIKT är nyckelordet i den meningen alltså inte rusa upp i riksserien som man i dagsläget inte är förberedd för sålänge man bara inte är rent av kommunist och styckar upp pengarna i lika stora bitar och stoppar ballen i sin egen stjärt på riktigt .

vidare saxar jag detta:

Krav om åtgärder från förbundet

* Tillse att det finns flera fungerande division 1 serier under Riksserien med fler lag.
* T.ex. zonindelade Div.1 serier där man spelar fler matcher ”lokalt” än mot lag som kommer längre ifrån för att spara på kostnaderna.
* Styrning från förbundet för utveckling av dam- och tjejhockeyn.
* Skapa breddishockey för tjejer. ”Tre Kronors Hockeyskola för tjejer”

Handlingsplan Växjö Lakers inför Höstsäsongen 2010

* Utveckla Hockey Gymnasium.
* Rekrytera tjejer inom närområdet till representationslaget.
* Marknadsföring genom besök på idrottslektioner i grundskolorna.
* Utvecklingsgrupp ”Prova på”
* Tre Kronors Hockeyskola för tjejer
* Engagera föräldrar att medverka i tidig ålder som tränare och ledare

Anders Öman lägger ut en handlingsplan som är sund där man vill skynda långsamt . Damhockeyn är ett skämt i Sverige vilket 13-1 mot USA visar tydligt :!:

Man tackade nej förra året till riksserien av en anledning så varför är den intressant i år?

Först tyckte jag att det var riktigt märkligt med Utspelet om att inte kvala men sen ställde jag mig själv frågan, hade förbundet eller folk i övrigt ens lyft på ögonen om man valt att göra detta efter säsongen?

Nu väcktes en debatt och kanske det var meningen ifrån Ömans sida att fler ska reagera så att man gemensamt över hela landet kan dra åt samma håll istället för att bli förnedrade av de klubbar som har bottenlösa fickor med pengar som kan användas för att sno åt sig det som känner för :!:

Old school Lakers var det Lakers som under lång sikt förstörde föreningens ekonomi så pass illa att man riskerade klubbens existens :eeeh:

" med en ny arena kan Lakers på allvar börja satsa på eliten " skrev Fahlander och det är ju givetvis något som kommer öka Lakers omsättning och vinst självklart men utan ett vinnande A-lag så får vi varken nya sponsorer eller ny publik som kan ge förutsättningar att bygga upp ett damlag som faktiskt har i en riksserie att göra .

Man kan inte ha kakan och äta den så enkelt är det och ska vi nu bromsa a-laget för att gulla med damlaget som ger A-laget vad :dontknow:

Klubbkänsla ger Damlaget förstås men är det ett krav att ha dom i riksserien i dagsläget för att Lakers ska bli en mer välmående förening?

Nu kanske startskottet gick för att ge Svensk damhockey ett ansikte istället för att sitta tysta och låta de lönnfeta föreningarna styra denna delen av hockeysverige oxå som dom lyckats så väl med tidigare.

" det är gubbarna som bestämmer" sa en av OS deltagande föraktfullt när frågan om tacklingar kom upp... där snackar vi utveckling antar jag 8O

så ser funderingarna ut ifrån pallen på Taliban hill i alla fall .
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
Lobo
Forumterrorist

Post by Lobo »

Det är nog uppenbart så Öman ville, men nu blev det ett gigantiskt självmål.

Hade han fått med sig Ladies hade de gemensamt kunna gå ut emot förbundet nu fick han Ladies emot sig och med dem ett mediadrev utan dess like.

Ingen verkar ens bry sig va förbundet anser om detta, vilket de nog är glada för.
- In hoc signo vinces -
Anders83
c/o LL´s Forum

Post by Anders83 »

"Vår åsikt är att vi måste ha tre olika lag i underliggande årskullar. Först då är vi beredda att satsa på ett lag i riksserien. Vi tänker avsätta pengar för att bredda damverksamheten på lång sikt istället för att på kort sikt spela i riksserien. På detta sätt blir vi föregångare i svensk damhockey, säger Anders Öman."

nu är jag nog naiv igen men är det fel att välja den långsiktiga satsningen med hockeygym osv än att dunka ut pengar för att bli runtknuffad av storklubbarna ?
Flanders
Forumdemon

Post by Flanders »

Jag erkänner glatt att energin jag lagt ner på att sätta mig in i denna fråga är ytterst blek, så följande inlägg i debatten får väl klassas som storligen strutsaktigt.

Jag väljer helt sonika att utifrån trådens fakta välja att tro på Anders83s sida snarare än domedagsprofeternas, då den är mycket mer attraktiv och lockande. Mitt liv blir mycket enklare så. :wink:
hockey spelas på is, inte konstigt om spelare blir kalla ibland

(Vart tog Gretzky vägen?)
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Jag är övertygad att Lakers styrelse med Öhman i spetsen sitter inne med den information som herr Storbjörk inte har en aning om. Visst är det tjusigt när en politiker låter munnen prata innan han vet ett dugg. Och Radio kronoberg tror som vanligt att de vet allt. Vilket jävla trams säger jag bara.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Power Play
Forumdemon

Post by Power Play »

Räven wrote:...Visst är det tjusigt när en politiker låter munnen prata innan han vet ett dugg...
Som vanligt m.a.o. Jag skrattar hela vägen till sängen...
Anders83
c/o LL´s Forum

Post by Anders83 »

"Jag menar: om Öman bara väntat och låtit kvalet ha sin gång hade han sedan – i lugn och ro – kunnat sätta sig ner tillsammans med damlaget och dess ledare och ställa de kritiska frågorna:
Kan ni verkligen genomföra spel i riksserien?
Har vi tillräckligt med spelare?
Pengar?
Sponsorer?
Svaret hade sannolikt blivit ett nej på samtliga frågor och Lakers hade därefter helt okontroversiellt och i troligt samförstånd med damsektionen kunnat dra sig ur spel i riksserien."

Stubben hävdar att man gör ett psykologiskt misstag ... ja givetvis och andra sidan så har han ju rätt i grunden. Sannolikt ett fetenej även om det kvalas och sponsorerna lägger pengar i onödan för att spela några matcher som inte ger motståndarna något värde eftersom man ändå drar sig ur serien i slutändan ändå!

Det stora felet är tajmingen självklart lika dåligt som att S24 inte går ut med hur man tänker med att ge AIK ekonomisk backning men vart är deras isberg att ränna i trots ganska stora protester helt i onödan eftersom man i efterhand inte var ute efter något annat än att faktiskt hjälpa klubbarna .
kobe71
Forumamatör

Post by kobe71 »

Räven wrote:Jag är övertygad att Lakers styrelse med Öhman i spetsen sitter inne med den information som herr Storbjörk inte har en aning om. Visst är det tjusigt när en politiker låter munnen prata innan han vet ett dugg.
Då kanske det är dags att släppa den informationen!
Politiker kan väl inte veta mer än vad som sagts eller?
Styrelsen har fullkomligt pissat på damerna och det borde även
du som för det mesta har sunda åsikter hålla med om.

Man tar inga sådana beslut mitt under pågående seriespel om man
har något innanför pannbenet!
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Tillfälligt avbrott i timeouten..

Jag har senaste dagarna haft en konversation med vår kära ordförande och jag måste nog ändå tillstå att han har fler än en poäng i sitt resonemang. Längre än så har jag inte för avsikt att gå, hoppas saker löser sig till det bästa och att hockeyn så småningom kan utvecklas och leva gott på damsidan också, inte minst gällande antalet aktiva.

..tillbaks till solstolen.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Post Reply