Ja, Rahm och Burström har köpt korv vid varsitt tillfälle. Hoppas de smakade bra för det kostade två mål i röven. Nu när alla är glada och mätta kanske vi kommer ihåg att ta spelaren och inte stirra på puck.
Fullständig kollaps! Dags för time nu. Vi måste stoppa det fria fallet. Ingen ordning, ingen geist och backspelet är det sämsta jag sett Lakers prestera på många år.
Andra faktorer, som tex totalt uruselt backspel. För att vinna måste man vilja, och det gäller i alla lägen. Som jag ser det så har vi släppt in 4 mål idag, alltså inte VIK som gjort 4. Spelar man på de sätt som back så går det inte att vinna en sån här match. Jag håller med ödlan, det är det sämsta försvarsspel jag sett..... på bra länge i alla fall. Tyvärr krävs en total attitydförändring inför sista perren för att vi ska ha en chans att få ett poäng med oss. I annat fall kommer VIK att förnedra oss.
Inför sista perren: JK please, plocka bort C. Persson, han är en högrisk och har lämnat hjärnan hemma helt. Släpp in Hedman tillsammans med Gurra och Markusson, och låt dom t otalt kräma ur VIK:arna under några byten. Sen släpper vi in målskyttarna!!
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
Backspelet har som sagt varit det sämsta jag kan komma ihåg. Våra defensiva backar är ur form eller bänkade, och de offensiva kan inte slå ett enda pass. För att sammanfatta Baloo - DET ÄR SEGT!
Tagit sig lite på slutet mest för att VIK börjat bevaka ledningen. Samma misstag från alla lag - man släpper över initiativet. Det, och enbart det, talar för poäng ikväll.
Ta målis första pucken så är det fan backarna som ska se till att andra pucken rensas bort!
Sen ligger man i tabellen efter vad man förtjänar...men det fattar inte vissa.....
Irriterad!!!Jajamen.
En perre kvar å allt kan hända...GOGO Lakers!
Bänkad? Han lirar med Liljewall och Näslund i fjärde. För att glädja några kan sägas att den sist nämnde nog gör sin bästa match i Lakers. Han tar mer initiativ och gömmer sig mindre. Bra!
Varför vill man alltid spela ner pucken bakom eget mål när man blir pressade i egen zon så nog f-n vill man spela ner pucken ibland är det mer än godkännt att dumpa pucken ut ur zon. Se bara på 3-2 målet man har ju pucken skickar ner den bakom eget mål o blir av med den sen sitter 3-2
alla samtliga mål som västerås har gjort är försvars missar av våra backar. samtidigt som thalberg släpper farliga returer från alla håll och kanter. Synd att vi inte kan bjuda på en bättre match ikväll.