Publiken

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

dolitle
c/o LL´s Forum

Post by dolitle »

Heltäcknings-priser är helt ute eller? Var kanske mer 70-80 tal?
[b]Klubb Poseidon is the shit[/b]
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Är på väg tillbaka nu Dolitle.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Etnoj
Forumentusiast

Post by Etnoj »

Jäkligt kul att se att Lakers dra mycket folk när dem är på vift!

När laget spelar borta ligger man 2:a i publikligan;

1. Leksand - 3767
2. Lakers - 2884
3. Mora - 2829
4. Aik - 2705

Hemma ligger vi 6a, strax under Mora.

Totalt;
1. Leksand - 4314
2. Malmö - 3869
3. Lakers - 2671
4. Mora - 2650
[b]Hörde Saviano tala med Tom Koivisto under en match - "Kör du först så väntar jag där framme"[/b]
friberg
c/o LL´s Forum

Post by friberg »

klart folk kommer ju för att se oss poppa ju vilket inte deras egna spelare el klackar gör :D
Sarrre
Forumentusiast

Post by Sarrre »

Etnoj wrote:Jäkligt kul att se att Lakers dra mycket folk när dem är på vift!

När laget spelar borta ligger man 2:a i publikligan;

1. Leksand - 3767
2. Lakers - 2884
3. Mora - 2829
4. Aik - 2705

Hemma ligger vi 6a, strax under Mora.

Totalt;
1. Leksand - 4314
2. Malmö - 3869
3. Lakers - 2671
4. Mora - 2650
Har du inte någon hemmatabell?
[b]Stolthet, hjärta & tradition - since 2001[/b]
Etnoj
Forumentusiast

Post by Etnoj »

Vet inte om du är ironisk eller inte, men slänger väl upp den ändå.

Hemma;

1. Malmö - 5425
2. Leksand - 4836
3. Bjöklöven - 2690
4. Aik - 2546
5. Mora - 2472
6. Lakers - 2457
7. Bofors - 2356
[b]Hörde Saviano tala med Tom Koivisto under en match - "Kör du först så väntar jag där framme"[/b]
KalleB
Forumdemon

Post by KalleB »

Jag tror verkligen inte att jag överdriver när jag skriver att Växjö kommer ha ett plubliksnitt på 3000 personer i den nya arenan. Då ligger vi på tredje plats i hockeyallsvenskan efter lag som Malmö, med nordens finaste hockeyarena och Leksand, ett av sveriges mest plublikdragande lag.
Växjö: Europas Orangeaste Stad
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Är inne på samma bana som dig. 3000 har vi utan problem
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
PeterLake
Forumproffs

Post by PeterLake »

Etnoj wrote:Vet inte om du är ironisk eller inte, men slänger väl upp den ändå.

Hemma;

1. Malmö - 5425
2. Leksand - 4836
3. Bjöklöven - 2690
4. Aik - 2546
5. Mora - 2472
6. Lakers - 2457
7. Bofors - 2356
Inte SÅ illa väl? Med tanke på att de över Lakers har mycket finare arenor...

Med den nya hallen vill jag ha ett snitt på 3500 pers MINST
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Ja i morgon tror jag inte på så mycket publik. konkurera med dessa

http://www.taif.nu/
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Ett konstanterande. Taif drog mer än Lakers i kväll. Vad är det som gör detta? Har vi en så satans dålig hall att folk ratar våran hall totalt eller är det så att folk tappar tron på att lakers ska klara av att plocka poäng när vi nu spelar i en högre serie. Är landet bättre än stan hur man än vänder å vrider på det? Eller är det så att folket känner en mer samhörenhet med taif i det långa loppet. Det är taif som igentligen är folket lag runt växjötrakten, lite som Leksand är i övriga Sverige. Vad är det som gör att taif är så poppulära att de klara av att locka tills sig en högre siffra än vad Lakers klara av. Är det så att detta är frukten efter allt slit dom har lagt ner på tings marknad år efter år och stått utanför Börjes var lördag oavsett väderlek och sålt bingolotter. Gröna brigarden har ett medlemsantal (om siffran stämmer) på ca 80 pers medan LL har över 500. Nån som skrev i en annan tråd. Vad är Lakers utan LL. Ja det kan man verkligen undra.
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
loffe
Forumamatör

Post by loffe »

Kan inte svara på din fråga, då det för mig bara är självklart att gå på TAIFs matcher...

Däremot när det gäller GB så var MÅLET 80 medlemmar denna säsong, men vi är uppe i 143 (28/1 2010).
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Loffe du behöver inte svara på frågan. Beundrar bara ert arbete helt klart och detta visar väl vad vikten av idellt arbete kan framföra. Att ni nu har fått med er ca 450 pers i selmaklubben betyder ju att ni har snackat hockey med minst det dubbla antalet folk för att väcka intresset. Ja någon med taiftröja på försökte även få mig att skriva på å regga mig till semlaklubben fast jag hade lakerströjan på :wink: Men den gubben gick inte. Men kul å snacka lite hockey oss supportrar i mellan. Men det är erat arbete som har inspererat mig och framförallt tron på att mindre hockeyklubbar av mindre karaktär kan hävda sig även i framtiden. Så därav hoppas jag att att även VLH har nått att lära sig av i framtiden.

Vet att det är många som jobbar innom lakers med men tyvärr är dom väl förfå.

Skillnaden mellan Lakers och Taif i detta läget är att när VLH ska hitta på nått ja då ska det vara så stort så stort istället för att arbeta med små enkla medel som ger betydligt mer i långa loppet.
loffe
Forumamatör

Post by loffe »

Att få folk att arbeta idéellt är väl aldrig lätt. Det gäller att folket brinner för saken. TAIF har (vad jag vet) folk så det räcker till. Blir det allsvenskt spel nästa år så behövs det dock fler...

Självklart kommer er publiksiffra höjas när/om ni "får" en ny hall. Tänk allt folk som vill dit o se den nya hallen, dricka läsk, kolla på jumbotronen, träffa kompisar.
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Jo loffe men vad jag menar är när man är i Tingsryd en enhelt vanlig lördag blir man allt som oftast stoppas av nån grönvit filur som vill att man ska köpa en bingolott eller skriva på för att gå med i semlaklubben medans man i växjö kan gå i dagar utan att ens märka att det ska spelas AS hockey i stan på kvällen. Det är nog detta som gör att Taif får en närmare relation med sin publik. Iallafall var det så för min vän som ringde hit å frågade om Lakers hade lagt ner för det är ju heldött på stan
Dave
Forumproffs

Post by Dave »

Mitt konstaterande är att Lakers nu drar mellan 2000 - 2500 "hockeynördar". Det är alltid samma folk på matcherna och man går nästan runt och småhälsar på var och varannan person. DETTA ÄR BRA! Det finns en stark kärna!

Marginalåskådarna eller folk som vill gå på underhållning tar sig inte till hallen längre. Det är för obekvämt.. Det är sjukt bra hockey som bjuds i doomen just nu men det bryr sig inte marginalåskådaren sig lika mycket om.

Jag är helt övertygad om att den nya hallen kommer ge ett REJÄLT LYFT publikmässigt. Jag tror vi kommer hamna på 3500 personer i snitt. Hela hockeyupplevelsen kommer bli annorlunda!
Once a laker, always a laker
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Jag är väl med övertygad om att det kommer dra mer folk med den nya hallen. Men fundera på varför det inte gör det nu när vi ligger trea i tabellen å taif lirar inte ens i kvalet ännu. Varför lockar tingsryd mer publik. Det är detta jag vill komma underfull med.
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Ett seriesnitt på drygt 2500 över en hel säsong är faktiskt ganska ok, i den hallen vi har och med de övriga förutsättningar som finns. Tänker närmast på alla web/tv-sändningar och det kompakta matchprogrammet. En ny hall är en skänk från ovan för dom som vill ha lite mer än en bra hockeymatch i en lada. Vi andra kommer inte heller att vantrivas :) Den kommer dessutom bli klar lagom till att bättre ekonomiska tider knackar på dörren.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Så det har ingenting med deras arbete att göra att dom är utanför börjes var å var annan helg å snackar hockey med folk?
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

i växjö finns ju potentiellt höga siffror om vi får ny fin hall,många som skulle komma för att se vad deras vänner pratar om så fint och så vidare.

samtidigt har vi kanske Sveriges mest kräsna publik,i topp i tvåan med storseger på storseger lockade tydligen mer än topp i allsvenskan med täta matcher..

och det är ju inte vi som är här som är de som skall övertalas,det är ju de supportrar som går en match per år att istället gå på två eller fler.
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

och hur övertygar vi den publiken då? Menar om de kan få en liknande samhörighet som vi har. Att de känner att vist kan jag stötta lakers med nått litet utan att behöva bli medlemmar för det.
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

det svaret vill nog alla veta!

men ny hall och allt runtomkring med vad den för med sig kommer ju obligatoriskt dra mer folk till en början,mer egna produkter eller spelare från närområdet drar en viss sorts publik,mer fixstjärnor kan dra publik etc etc

i dessa tider är det dock viktigt att införa studentrabatt och synas mer i media..

Växjö Lakersissä!!
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

media syns vi i ju redan var å var annan dag och betydligt mycket mer än vad taif gör.
loffe
Forumamatör

Post by loffe »

I media syns/hörs ni ju alldeles för mkt! Både TV & radio. Går ju varken att kolla på 4:an eller lyssna på "reklamkanaler" på radion längre.

På stan i Växjö ser man inget lakersfolk. Däremot i varenda jäkla stormarknad så finns det ju lakerskläder o krafs. Men som sagt, ingen lottförsäljning eller likanande vad jag sett.
Fetisov
Forumamatör

Post by Fetisov »

Det finns inte speciellt stort övrigt utbud av aktiviteter i Tingsryd med omnejd. Engagemanget bland folk är beundransvärt. Lång och till större delen god hockeykultur har skapat många supportrar i hela sydöstra delen av vårt land. Jag har själv tidigare gillat TAIF före Troja o HV. Men med så osannolikt inskrängta supportrar som hellre hatar än älskar så har mitt sätt att se den klubben svängt totalt. Tror det gäller fler........
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by PutteA »

....Japp....
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
:idea:
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

På stan i Växjö ser man inget lakersfolk. Däremot i varenda jäkla stormarknad så finns det ju lakerskläder o krafs. Men som sagt, ingen lottförsäljning eller likanande vad jag sett.[/quote]

Fler än jag som upptäckt detta :wink:
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Fetisov påpekar något mycket riktigt här ,i tingsryd finns bara hockeyn medan i Växjö finns många mer utbud i de högre serierna där många uttövar sin idrott vilket gör att de har träningar och matcher och biografer teatrar m.m. samtidigt som Lakers spelar.Och nonchalera inte "krafset" som finns på stormarknaderna det säljs som aldrig förr.Enbart i lakershopen i tegnergallerian såldes för över 150.000 kr till jul.
Ock att inte lakersprylar syns på folk i stan är rena skämtet både mössor och halsdukar syns på många nu i vintertider,men är man inte i stan så kan man ju fantisera både om det ena och andra.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Anders83
c/o LL´s Forum

Post by Anders83 »

Håller med Alfax, vart man än går i stan ser man Lakers på något sätt!
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Ja men hur mycket publik ger det. Istället för att ha ett orineserat gäng som står å bjuder folk på ett glatt leende å säger du klart som fan du ska på hockey i kväll. Ska det vara ett fiskedrag en lott eller varför inte ett medlemskap i VLh
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

eller så får folk vallas in mer långsiktligt 8)

Växjö Lakersissä!!
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

:lol: Jo vi har ju haft 10 år på oss :lol:
Anders83
c/o LL´s Forum

Post by Anders83 »

Som Alfax sa sålde man för ca 150 papp ... möjligt att man kunde sålt ett häfte halvapotten oxå .

Men citygruppen tycker jag personligen gjort ett bra jobb.

Är det något man ska satsa på är ju en levande hemsida . Sen har vi ju det där emd att erbjuda mer än sång och hockey. Doomen är väl charmig men många vill ha kvalité på mer än spelet i sig.

Att behvöva gnida röv för att hämta en balja kaffe finns det många som avstår tyvärr och väljer TV soffan.
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Som sagt en kopp glögg eller kaffe på stan av några trevligt huttrande lakejer eller varför inte från båda lägren som säger får det lov att vara en kopp för en femma i vinterkylan. Och du, glöm inte bort matchen i morgon.
loffe
Forumamatör

Post by loffe »

alfax wrote:Ock att inte lakersprylar syns på folk i stan är rena skämtet både mössor och halsdukar syns på många nu i vintertider,men är man inte i stan så kan man ju fantisera både om det ena och andra.
När jag skrev att det inte syns lakersfolk på stan så menade jag att man inte ser lottförsäljare eller liknande på stan. Inget annat.
Post Reply