Ståplatsabonnemang i nya Arenan!!
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Ståplatsabonnemang i nya Arenan!!
LL:s styrelse har idag torsdag haft ett möte med Anders Öman ang. nya Arenan. I nuläget ligger vi på 1500 ståplatser, men detta är inte fastlagt då det är ändringsbart fram till den dag stolarna beställs.
En intressant sak som diskuterades var hur ett ståplats abonnemang skulle kunna utformas. Det förslag som vi fastnat mest för är följande: För samma pris som idag, alltså ca 2500 kr/år fär du ett guldabonnemang, men man köper det för en period av tre år. Via autogiro betalar man ca 210 kr/mån i 36 månader. För detta får du alla VLH:s hemmamatcher, rubbet under 3 år. Alla som köper detta abonnemang får sitt namn på en stor tavla i anslutning till ståplats. Idag är detta abonnemang personligt, men det tar man bort. På så vis kan du låna ut ditt kort om du inte själv kan gå, eller sälja till nån annan. Tanken är att sälja ut 1000 abonnemang och spara 500 till enstycksförsäljning.
Hur ser ni på ett sånt abonnemang???
En intressant sak som diskuterades var hur ett ståplats abonnemang skulle kunna utformas. Det förslag som vi fastnat mest för är följande: För samma pris som idag, alltså ca 2500 kr/år fär du ett guldabonnemang, men man köper det för en period av tre år. Via autogiro betalar man ca 210 kr/mån i 36 månader. För detta får du alla VLH:s hemmamatcher, rubbet under 3 år. Alla som köper detta abonnemang får sitt namn på en stor tavla i anslutning till ståplats. Idag är detta abonnemang personligt, men det tar man bort. På så vis kan du låna ut ditt kort om du inte själv kan gå, eller sälja till nån annan. Tanken är att sälja ut 1000 abonnemang och spara 500 till enstycksförsäljning.
Hur ser ni på ett sånt abonnemang???
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det

-
- Styrelsen Lakers Lakejer
Som förslaget ligger nu, binder man sig på 3 år (36 månader) eller går det att avsluta tidigare?
Kan ju finnas scenarier där man av en eller annan anledning inte kan fortsätta gå på matcherna ex flytt från stan.
Priset tycker jag låter bra.
Jag frågar inte efter mitt namn på ngn skylt.
Antar att Guldabonnemang innebär alla matcher precis som nu.
Kan ju finnas scenarier där man av en eller annan anledning inte kan fortsätta gå på matcherna ex flytt från stan.
Priset tycker jag låter bra.
Jag frågar inte efter mitt namn på ngn skylt.
Antar att Guldabonnemang innebär alla matcher precis som nu.
[b]Klubb Poseidon is the shit[/b]
Ja, abonnemanget gäller rubbet som jag skrev. Eftersom abonnemanget inte blir personligt har du ju möjlighet att sälja det. Tanken med skylt med namnen är ju ett sätt där klubben visar sin tacksamhet mot dom som köper detta abonnemang och på så sätt genererar en kontinuelig inkomst för klubben i 36 månader. Leker vi med tanken att man säljer 1000 abonnemang, så innebär det ca 210.000 in varje månad till klubben. 2.5 miljoner om året, och totalt 7.5 miljoner på tre år!!
Så är det med det, som det

-
- Inaktiverad användare
Attraktivt för max 500 HockeyTokar, för marginalpubliken HELT ointressant, Vilken Ny besökare vill ha en fast månads avgift på 210kr i 3 år
Kör en Favorit i repris som det hette i Kalle Anka istället, Ett villkorat BiljetLån, Där supportern tar ett Lån på 7500 kr som direkt hamnar på Växjö Lakers Idrott AB`s konto år 1, där supportern sen betalar låt säga 500 kr/år i ränta(och en valfri amortering), med ränteavdrag blir således Månadskostnaden 350/12=29 kr, 29 kr i månaden för Lakers ALLA Hemmamatcher, i det Amorteringsfria alternativet, detta slår till och med 50 kr fur Alle konceptet.
När 3 år har gått med höjda löner så kan Man återbetala, och sedan köra om igen, eller hämta ut vinsten efter att Låtit 181 kr/månad stå på tillväxt i någon Kinafond
Eller helt enkelt genom den utväxling Lakers kommer att få Ekonomiskt med nya Hallen låta Växjö Lakers Idrott AB återbetala delar av Biljettlånet, Vi blir först i Världen med konceptet där Klubben betalar Supportrarnas biljetter, och kommer sålunda ALLTID ha fullt Hus
Med detta koncept köper jag också Säsongskort

Kör en Favorit i repris som det hette i Kalle Anka istället, Ett villkorat BiljetLån, Där supportern tar ett Lån på 7500 kr som direkt hamnar på Växjö Lakers Idrott AB`s konto år 1, där supportern sen betalar låt säga 500 kr/år i ränta(och en valfri amortering), med ränteavdrag blir således Månadskostnaden 350/12=29 kr, 29 kr i månaden för Lakers ALLA Hemmamatcher, i det Amorteringsfria alternativet, detta slår till och med 50 kr fur Alle konceptet.
När 3 år har gått med höjda löner så kan Man återbetala, och sedan köra om igen, eller hämta ut vinsten efter att Låtit 181 kr/månad stå på tillväxt i någon Kinafond

Eller helt enkelt genom den utväxling Lakers kommer att få Ekonomiskt med nya Hallen låta Växjö Lakers Idrott AB återbetala delar av Biljettlånet, Vi blir först i Världen med konceptet där Klubben betalar Supportrarnas biljetter, och kommer sålunda ALLTID ha fullt Hus

Med detta koncept köper jag också Säsongskort

In Hinkum Veritas
-
- Inaktiverad användare
Nedomansky lika värdefull som vanligt. Tragiska muppstackare.
Förslaget med månadsbetalning är bra, tycker dock man kan ha alternativet ett år i stöten också. Bra också att kortet inte är personligt. Sen tror jag just detta förslag var riktat till Lakersintresserade.
Förslaget med månadsbetalning är bra, tycker dock man kan ha alternativet ett år i stöten också. Bra också att kortet inte är personligt. Sen tror jag just detta förslag var riktat till Lakersintresserade.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Jag avvaktar sittplatsabonnemang ,sittplats ansluten till lakersklacken.Vet att vi är rätt många som är intresserade av detta,kan då tänka mig att lösa 3-års.
Håller med Lalin ta bort neddos inlägg har inte alls med denna tråden att göra ,detta är för supportrar som går på matcherna.
Håller med Lalin ta bort neddos inlägg har inte alls med denna tråden att göra ,detta är för supportrar som går på matcherna.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
-
- c/o LL´s Forum
Låter kanonbra det här. Kan de sen lägga som alfax säger lika dant på sittplats ja då kommer säkert hallen vara välfylld var match oavsett vilken div man ligger i. Till LL och VLH vill jag säga nu. Kör en marknadsundersökning på stan fortast möjligt. En preliminär bokning. Dels för att få ut info att det händer saker i Växjölakers och dels för att kunna snacka hockey med växjöborna redan nu. På så sätt kan det ju kanske bli några hundra ståplats till om intresset är riktigt stort från växjöbornas sida. Här har ni nu en stor möjlighet att komma växjöborna riktigt nära och så kan man redan innan start av hallbygget få en fingervisning om hur stor hallen bör vara.
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
-
- Inaktiverad användare
Till Niles vill Jag säga att jag har funderat ett tag och delar Din uppfattning att erbjudandet är till för "Lakersintresserade"
Läs A-sta, Valfri Amortering.
Censur önskas, bara för att Man ger ett Tips
, i RÄTT tråd också
När Alfax har en Humorfri dag så är Forumet bara till för RIKTIGA Supportrar
Kan man Köpa Platt Tv Räntefritt, varför inte Hockeynöje/Årskort
Paldan ville minska Sponsringsdelen på intäktssidan, detta innebär handfasta affärsuppgörelser, med fylld Hall som resultat
LakersKortet med Öl-Rabatt på Poseidon, Bankförslag IKANO, som Gillar BankLånare
Allt annat känns ju Puckat
ps. Växjö Lakers Idrott AB, kommer ju att gå riktigt bra framöver, då ramlar ju pengarna in från det Villkorade Lånet Nr.1

Läs A-sta, Valfri Amortering.
Censur önskas, bara för att Man ger ett Tips

När Alfax har en Humorfri dag så är Forumet bara till för RIKTIGA Supportrar

Kan man Köpa Platt Tv Räntefritt, varför inte Hockeynöje/Årskort

Paldan ville minska Sponsringsdelen på intäktssidan, detta innebär handfasta affärsuppgörelser, med fylld Hall som resultat

LakersKortet med Öl-Rabatt på Poseidon, Bankförslag IKANO, som Gillar BankLånare

Allt annat känns ju Puckat

ps. Växjö Lakers Idrott AB, kommer ju att gå riktigt bra framöver, då ramlar ju pengarna in från det Villkorade Lånet Nr.1
In Hinkum Veritas
-
- Inaktiverad användare
-
- c/o LL´s Forum
3808 inlägg negativa inlägg MINUS de du skrivit i IBRA-tråden. Hur orkar du va negativ till allt Växjö Lakers gör. Bryr du dig ens om VLH? Vill du att VLH ska gå bra? Hur ofta berömmer du något Janne, Evert eller någon annan inom VLH gör något bra?
Om VLH går upp till ES så kommer du komma med hur många fel alla gör, hur orkar du seriöst? Lever du ett så pass olyckligt liv att du måste hacka på allt som händer och alla förslag som kommer från olika håll.
Va nöjd någon gång beröm andra och även dig själv så kommer du må bättre jag lovar.
Om VLH går upp till ES så kommer du komma med hur många fel alla gör, hur orkar du seriöst? Lever du ett så pass olyckligt liv att du måste hacka på allt som händer och alla förslag som kommer från olika håll.
Va nöjd någon gång beröm andra och även dig själv så kommer du må bättre jag lovar.

"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
-
- Forumamatör
-
- c/o LL´s Forum
Det bästa av allt var att kortet inte va personligt. Så till er som redan nu vet om att fan jag kan inte se alla matcher kan sälja sitt kort till neddo för en 50lapp just den matchen ni själva inte kan gå å vipps så blir även den mannen glad. Ler Nä jag tror stenhårt på att detta kommer bli bra. Med en ordentlig marknadsföring innan hallen ens börjas bygga.
För vem som kan ju hålla med om att här inne gör ju inte denna undersökningen nån glad. Så tryck nu upp lappar till preliminära boknar med namn adress telenr. Sen är det ju bara att ringa eller skriva till personen i fråga.
Börja med folket i ishallen.
För vem som kan ju hålla med om att här inne gör ju inte denna undersökningen nån glad. Så tryck nu upp lappar till preliminära boknar med namn adress telenr. Sen är det ju bara att ringa eller skriva till personen i fråga.
Börja med folket i ishallen.
Last edited by erok on 17 January 2010, 13:21, edited 1 time in total.
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
-
- Forumdemon