Växjö Lakers J20
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
-
- c/o LL´s Forum
Du har inte särskilt bra koll EROK, Bara för att han skriver att de inte platsar i A-laget säger han inte att de är dåliga. Du kanske tycker vi ska vara 1000 pers på deras nästa match;) Det hade kanske hjälpt va?
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
-
- c/o LL´s Forum
Jag tolkar detta inlägget som ett hån. Sen sa jag inget om 1000 pers på hemmamatcherna. Jag sa att vill man ha uppmerksamhet så kan man bilda en liten klack på ders matcher. Kan vara folk som inte är Vare sig medlemmar i LL eller VLH utan klasskamrater. Föräldrar syskon, mm mm. Och att få uppbackning av LL då hade väl inte varit fel. Lånat flaggor trumman mm mm och sen att vlh hade kört någon storsatsning nån gång per år bara för att ha skoj. Är detta fel tänkande ellerLalin wrote:Nej det håller inte. vi kanske skulle flytta upp några junisar till A-laget och låta dem utvecklas där Neddo? J18 förlorade sin senaste mot Nässjö med 8-2! Det är stabilt som Alban skulle ha sagt. Det blir att satsa på ta plats i Diö i framtiden.
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
-
- c/o LL´s Forum
Nej absolut inte fel tänkande, men tycker att du mest klagar hela tiden på allt och alla. Så som det är idag är faktum, vi har krupit närmre övriga lag i både A-lags sammanhang och i J sammanhang, vi kan inte vara bäst i J serierna och bäst i HA om vi funnits så lite som vi har. Planer finns, vi måste ge det tid också.
Lakejerna har också ett jobb Erok, även familj. Det är inte lätt för de som bor i Växjö att ha hand om klubblokalen, gå på hemmamatcher, gå på bortamatcher, ta hand om familj, ta hand om barn, kolla på J20 hockey, kolla på J18 hockey, tiden finns nog inte helt enkelt.
Lakejerna har också ett jobb Erok, även familj. Det är inte lätt för de som bor i Växjö att ha hand om klubblokalen, gå på hemmamatcher, gå på bortamatcher, ta hand om familj, ta hand om barn, kolla på J20 hockey, kolla på J18 hockey, tiden finns nog inte helt enkelt.
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
-
- c/o LL´s Forum
Inte svikare Men jävligt dåligt intresse för lotten. Var det beror på har jag inte en susning om. Mina 1200 kr som går in på LL konto kommer säkert LL väl till pass Men hade varit en fin gest från LL sida att sagt att vi står för en supporterbuss för föäldrar syskon mm mm till DM finalen i ljungby den 19 dec. På så sätt får vi även ungdomarnas föräldrar mer uppmärksamma på vad förhoppningsvis LL kommer stå för i framtiden. Att stötta hela klubben på ett eller annat vis. Och vem vet. Kanske kunde knuta till oss några föräldrar som vill hjälpa till i baren för att avlasta de som redan jobbar där. Möjligheterna är oändliga igentligen. Varför se enbart problem i allting?
Last edited by erok on 16 December 2009, 11:22, edited 1 time in total.
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Ibland undrar jag om du driver med oss eller är det så att du bara är lite slö i huvudet?
Du villl att vi ska sälja 100000000000 halva potten lotter.
Vi ska ha en klack till j-18,j-20, damlag, och helst några ungdomslag ocskå?
Vi ska synas på stan med flaggor och tröjor.
Vi ska anordna staffeter
Vi ska förutom alla dessa saker driva en pub, fixa billiga resor till våran borta matcher för våran medlemar.
Har lovat mig själv innan...men detta var sista inlägget jag kommenterar från dig Erok
Vi ska anordna staffeter

Vi ska förutom alla dessa saker driva en pub, fixa billiga resor till våran borta matcher för våran medlemar.
Har lovat mig själv innan...men detta var sista inlägget jag kommenterar från dig Erok
Snart nära dig...en ny hall
-
- c/o LL´s Forum
Ja du serra jag kanske är slö i huvudet. Men tänker iallafall att möljligeterna är oändliga. Du hänger ju själv ut en matchtröja när det är match eller hur. Att då få 100 st till att göra samma sak skulle väl inte vara så svårt om du snackar med folk. Sen om butikerna kunde göra samma sak på matchdagen ja då är ju jobbet fullbodat.serra wrote:Ibland undrar jag om du driver med oss eller är det så att du bara är lite slö i huvudet?
Vi ska anordna staffeter![]()
Sraffetn sa jag LL kunde hålla som en plojgrej på sommaren. 4 i var lag som kör en maskeradtävling. Bästa utklädda lag vinner. Eller bara en ren å skär utlottning av deltagarna. Pris på detta en resa till findland för ca pris 1200 kr med buss å hytt. Som sagt möjligheterna är många. Problemet är att de är få frivilliga som orkar. Därav behövs ett större medlemsantal för att hitta nya eldsjälar till klubben.
-
- c/o LL´s Forum
-
- Inaktiverad användare
Intressant reflektion av erok, OM A-Laget skulle släppa in 4-5 mål VARJE match och Torska mot Klubbar som Laget självklart ska slå, så skulle både Forumet och arbetsplatser fyllas av YLANDE präriehundar som UNISONT åkallade ett Tränarbyte.
Man Måste ha ett Kvalitetskrav på varje del i Verksamheten, och inte bara för A-Laget och hur LL ska sköta sig, Forumet befolkas nu alltmer av personer som ojar sig över Publikvärdar och HUR riktiga supportrar ska uppträda än Hur tex. J-utvecklingen fungerar.
Detta tyder på Felprioritering baserad på Okunskap, Ibland känner Jag och många med Mig att det viktigaste är LL och Poseidon och den flykt från Verkligheten där en allt för stark VI-känsla i en supportergrupp tenderar att bli Huvudsak istället för Bisak.
LL är Kanon, men sluta med alla bortförklaringar när det brister även i Lakers emellanåt
Man Måste ha ett Kvalitetskrav på varje del i Verksamheten, och inte bara för A-Laget och hur LL ska sköta sig, Forumet befolkas nu alltmer av personer som ojar sig över Publikvärdar och HUR riktiga supportrar ska uppträda än Hur tex. J-utvecklingen fungerar.
Detta tyder på Felprioritering baserad på Okunskap, Ibland känner Jag och många med Mig att det viktigaste är LL och Poseidon och den flykt från Verkligheten där en allt för stark VI-känsla i en supportergrupp tenderar att bli Huvudsak istället för Bisak.
LL är Kanon, men sluta med alla bortförklaringar när det brister även i Lakers emellanåt

In Hinkum Veritas
-
- Inaktiverad användare
Va bra, Agerar dom eller hörde dom bara VAD Du sa
Jag har diskuterat det Du Nu gör/gjort tidigare både i bla. ASK och Lakers och övriga sammanhang, och snabbt insett att Det inte intresserar, det som intresserar De Flesta i Klubbars ledningar är inte Dialog, eftersom detta kan hota/leda till omprövning och av eget agerande och position, De som lever på Hockeyn avstår inte gärna Lön för en Hobbygenom att ge andra rätt
Du kan gärna skriva här inne VILKA fel Du påtalat och så får Vi se i vilken utsträckning Lakers lyssnar på synpunkter
Falskt namn
Användarnamn precis som Du enligt Gällande regler, sen är nog vare sig serra eller Nedomansky speciellt okända, eller hur
Det intressanta är VAD som sägs , INTE av VEM, när avsändaren blir viktig så gör Man Huvudsak av Bisak.
Ge detta klipp 22 min så kanske det ringer en klocka
http://nyheter24.se/bloggar/hockeyblogg ... ce-malvakt

Jag har diskuterat det Du Nu gör/gjort tidigare både i bla. ASK och Lakers och övriga sammanhang, och snabbt insett att Det inte intresserar, det som intresserar De Flesta i Klubbars ledningar är inte Dialog, eftersom detta kan hota/leda till omprövning och av eget agerande och position, De som lever på Hockeyn avstår inte gärna Lön för en Hobbygenom att ge andra rätt

Du kan gärna skriva här inne VILKA fel Du påtalat och så får Vi se i vilken utsträckning Lakers lyssnar på synpunkter

Falskt namn

Det intressanta är VAD som sägs , INTE av VEM, när avsändaren blir viktig så gör Man Huvudsak av Bisak.
Ge detta klipp 22 min så kanske det ringer en klocka

http://nyheter24.se/bloggar/hockeyblogg ... ce-malvakt
In Hinkum Veritas
-
- c/o LL´s Forum
Det serra påtalar Neddo är att han har framfört det han varit missnöjd över. Det behöver han inte tala om på forumet, det viktiga är att han inte var nöjd och tog tag i problemet och tog det face2face. Det är en annan sak att skriva och klaga massor på forumet när man inte gör ett skit själv.
Neddo, det senaste jag var nere och gnällde på var att dom var kassa på det här med triss lotterna.Jag fick en förklaring av den ansvarige om varför det var som det var.
Att sedan går tillbaka i tiden och säga på vad jag har klagat på när dessa personer inte ens sitter kvar i VLH ser jag ingen som helst mening med.
Att sedan går tillbaka i tiden och säga på vad jag har klagat på när dessa personer inte ens sitter kvar i VLH ser jag ingen som helst mening med.
Snart nära dig...en ny hall
Erok, killarna är nu myndiga och får börja vänja sig vid att man kan få besk kritik. Det är mitt sätt att säga att jag är besviken över vad juniorerna presterar just nu.
Jag är inte alltid så smidig på morgonen!
Jag hoppas på bättre tag fram över och önskar J-lagen all lycka i framtiden!

Jag är inte alltid så smidig på morgonen!

Blueshirts United
Raketforskningen är i alla fall inte på utdöende
Det märker man när man läser debatten här om inte annat. Förstår inte hur ni kan diskutera något som ni inte har en aning om hur det fungerar.
När ni heller inte i vanliga fall har något som helst intresse av våra juniorer undrar man ju också hur ni kan ha så mycket och många åsikter om dessa
Trött är bara förnamnet.....

Det märker man när man läser debatten här om inte annat. Förstår inte hur ni kan diskutera något som ni inte har en aning om hur det fungerar.
När ni heller inte i vanliga fall har något som helst intresse av våra juniorer undrar man ju också hur ni kan ha så mycket och många åsikter om dessa

Trött är bara förnamnet.....
-
- Forumdemon
Vilken lysande idé Klonis! Här blir ju ett lysande tillfälle för Den Store J-verksamhetsgurun att berätta för Thelin hur de ska bedriva J-verksamheten! Ta med ungdomsansvarige också, så får han kanske samtidigt veta hur man ska göra med ungdomarna också! Vilken vinstlott för VLH!!
(Idén ÄR verkligen lysande, Klonis!)
(Idén ÄR verkligen lysande, Klonis!)
Den som ser möjligheter istället för hinder är alltid den som kommer längst!
-
- c/o LL´s Forum
August. Så länge det diskuteras juniorer fins det ett intresse.
Fan om forumet endast skulle bestå av hur bra allting är. Nä du har rätt i att jag inte vet hur J-verksamheten fungera till hundra % Men att inte ens skicka dem en tanke här inne skulle fan vara vara än värre. Lika dant med förslagen att bli bättre större röststarkare ha roligare mer pengar kassan. Det visar att det finns ett intresse för LL och VLH¨. Men ok Vi är nöjda med Halvapotten,Vi är nöjda med medlemsantalet,Vi är nöjda att J-lagen får 4 mål i röven var match, Vi är nöjda med öppentiderna i klubblokalen. Vi är nöjda att vissa jobbar röven av sig medans andra glider på bananskal å slår sig för bröstet att de är medlemmar i LL. KANON.
Till klonis kan jag säga att tanken du har är inte alls dum. Jag vet inte men hur många J-lagspelare som har varit i lokalen? Perfekt tillfälle att visa upp detta fantastiska jobb vissa har lagt ner här inne med lokalen. Själv bara råkade jag komma förbi när LL hade ett möte innan de öppnade. Varför jo för att jag hade ett intresse av att se den. Sen att jag kunde ge LL 15% rabatt på ikea när det skulle köpas in lampor å så vidare var ju bara positivt.
Jag skryter absolut inte med vad jag har åstakommit i klubben. Men det lilla jag har gort är jag förbannat stolt över med tanke på att jag hade 6 mil till växjö när jag bodde i småland Nu bor jag 140 mil från Växjö men brinner likförbannat lika myket för VLH och LL för det.
Fan om forumet endast skulle bestå av hur bra allting är. Nä du har rätt i att jag inte vet hur J-verksamheten fungera till hundra % Men att inte ens skicka dem en tanke här inne skulle fan vara vara än värre. Lika dant med förslagen att bli bättre större röststarkare ha roligare mer pengar kassan. Det visar att det finns ett intresse för LL och VLH¨. Men ok Vi är nöjda med Halvapotten,Vi är nöjda med medlemsantalet,Vi är nöjda att J-lagen får 4 mål i röven var match, Vi är nöjda med öppentiderna i klubblokalen. Vi är nöjda att vissa jobbar röven av sig medans andra glider på bananskal å slår sig för bröstet att de är medlemmar i LL. KANON.
Till klonis kan jag säga att tanken du har är inte alls dum. Jag vet inte men hur många J-lagspelare som har varit i lokalen? Perfekt tillfälle att visa upp detta fantastiska jobb vissa har lagt ner här inne med lokalen. Själv bara råkade jag komma förbi när LL hade ett möte innan de öppnade. Varför jo för att jag hade ett intresse av att se den. Sen att jag kunde ge LL 15% rabatt på ikea när det skulle köpas in lampor å så vidare var ju bara positivt.
Jag skryter absolut inte med vad jag har åstakommit i klubben. Men det lilla jag har gort är jag förbannat stolt över med tanke på att jag hade 6 mil till växjö när jag bodde i småland Nu bor jag 140 mil från Växjö men brinner likförbannat lika myket för VLH och LL för det.
-
- Inaktiverad användare
Inte ett smack intresserad att ha synpunkter på lotteriavdelningen, jag är intresserad av kärnverksamheten, att ansträna Mig för att pengarna ska Hamna i överflöd i fel Fickor intresserar Mig NADA.
Man intresserar sig i allmänhet för det man begriper, eftersom flertalet gillar dricka Pilsner iklädda Halsdukar och Replica och nöjer Er med Nuläge utan att för en sekund sätta er i i frågan HUR blev det så här eller Hur blir det sen
erok har haft massvis med Goda ideer om pengatillskott, Han blir närmast Hånad av Kärnan, Som BesserWisser så får Jag oftare rätt än den Staistiska Turen borde Ge Mig, både vad gäller ASK`s historia och i Lakers, INTE ALLTID men OFTA.
Jag skiter Högaktningsfullt i Vad somliga tycker om Mig såvida det inte är sakligt i ämnet Hockey, detta dyker upp ibland, allt för Många är fångade i en Trångsynt Gröna Brigad Värld, där Man anting TROR eller så tillhör Man en skara som pratar /Lyssna/läser/fundera och ser brister och möjligheter.
De FULLA Förtroendenas TID borde vara över I Lakers för ALLTID, serra har glömt VILKA/HUR det gick som det gick tydligen, Han säljer glatt Trisslotter mm. till ett svart ospecifierat Hål, skänk pengarna till U-sektionen oavkortat. LL skulle låta alla sina bidrag gå till U-sektionen det skulle ge sken av att LL bryr sig om framtiden och Hela föreningen och inte bara Trion i Båset och X-Boxspelande Spelare.
Poseidon släpper inte In Mig, dessutom är det helt meningslöst att ha dessa jippon med representanter som är anställda och ändå inte kan säga sanningen, den sägs när få utanför kretsen är med, JAG VET sedan tiden i ASK och kontakter hur snacket går Inofficiellt, dessutom så vågar INGEN spelare och speciellt ingen Junior säga sanningen så länge Han är aktiv, det blir Henke Larsson kommentarer.
PoseidonJippon är lika givande som när Backstreet Boys skriver autografer till SmåTjejer och sen Knullar Runt med dem på Hotellet
Endast IBRA som Har Cojones i Svensk Lagidrott.
Man intresserar sig i allmänhet för det man begriper, eftersom flertalet gillar dricka Pilsner iklädda Halsdukar och Replica och nöjer Er med Nuläge utan att för en sekund sätta er i i frågan HUR blev det så här eller Hur blir det sen

erok har haft massvis med Goda ideer om pengatillskott, Han blir närmast Hånad av Kärnan, Som BesserWisser så får Jag oftare rätt än den Staistiska Turen borde Ge Mig, både vad gäller ASK`s historia och i Lakers, INTE ALLTID men OFTA.
Jag skiter Högaktningsfullt i Vad somliga tycker om Mig såvida det inte är sakligt i ämnet Hockey, detta dyker upp ibland, allt för Många är fångade i en Trångsynt Gröna Brigad Värld, där Man anting TROR eller så tillhör Man en skara som pratar /Lyssna/läser/fundera och ser brister och möjligheter.
De FULLA Förtroendenas TID borde vara över I Lakers för ALLTID, serra har glömt VILKA/HUR det gick som det gick tydligen, Han säljer glatt Trisslotter mm. till ett svart ospecifierat Hål, skänk pengarna till U-sektionen oavkortat. LL skulle låta alla sina bidrag gå till U-sektionen det skulle ge sken av att LL bryr sig om framtiden och Hela föreningen och inte bara Trion i Båset och X-Boxspelande Spelare.
Poseidon släpper inte In Mig, dessutom är det helt meningslöst att ha dessa jippon med representanter som är anställda och ändå inte kan säga sanningen, den sägs när få utanför kretsen är med, JAG VET sedan tiden i ASK och kontakter hur snacket går Inofficiellt, dessutom så vågar INGEN spelare och speciellt ingen Junior säga sanningen så länge Han är aktiv, det blir Henke Larsson kommentarer.
PoseidonJippon är lika givande som när Backstreet Boys skriver autografer till SmåTjejer och sen Knullar Runt med dem på Hotellet

Endast IBRA som Har Cojones i Svensk Lagidrott.
In Hinkum Veritas
Trots att Nedomansky säger sig älska POP-stämpeln, tror jag han innerst inne skäms lite samtidigt. Hockey skall vara skoj, men inte tokskoj. Supportrar får gärna finnas, men inte för många. Jippon är bra men inte i egen lokal. Bortaresor, kanske om det är tvunget, men inte för långväga.
Släpp tyglarna Nedomansky. Du går kulturelitens ärenden när du insinuerar att POP och kunskap om hockey inte går att förena. Du borde veta bättre.
Släpp tyglarna Nedomansky. Du går kulturelitens ärenden när du insinuerar att POP och kunskap om hockey inte går att förena. Du borde veta bättre.
-
- Inaktiverad användare
Nej Varanen, Lakers VAR POP, inte längre
, det har Blivit en Röd Brigad
Hockey är TOKSKOJ, dock förbehåller Jag Mig rätten att Tänka själv, och bemöta argument sakligt men med Glimten i ögat, Det går inte Längre Bland LL, Jag nöjer Mig med Sittplats.
Jag kommer följa Juniorerna intresserat, Vi får se VILKA som Lyckas
NI VET vad Ni Läste det Först
IN HINKUM VERITAS

Hockey är TOKSKOJ, dock förbehåller Jag Mig rätten att Tänka själv, och bemöta argument sakligt men med Glimten i ögat, Det går inte Längre Bland LL, Jag nöjer Mig med Sittplats.
Jag kommer följa Juniorerna intresserat, Vi får se VILKA som Lyckas

NI VET vad Ni Läste det Först

IN HINKUM VERITAS

In Hinkum Veritas
[quote="Klonis"]Verkar nästan som att vi skulle bjuda in Thelin och Co till Poseidon en kväll för att få lite update om hur ungdoms och junisarnars verksamheter funkar m,m[/quote
Ta då tillfället i akt att också bjuda in frälsningsarmen med tanke på det "hårdnande" klimatet i klacken.
Bli nu inte arga, jag kunde inte låta bli. Flåt
Ta då tillfället i akt att också bjuda in frälsningsarmen med tanke på det "hårdnande" klimatet i klacken.

Bli nu inte arga, jag kunde inte låta bli. Flåt

Blueshirts United
Jag tror att det finns fler än ett sätt att bygga en lyckad förening, utöver den gamla fina traditionella vägen att låta ortens pöjkar växa, ha roligt, utvecklas och matchas in i seniorlaget.
Det viktigaste i dagens elitidrott för att långsiktigt finnas kvar och kunna kliva framåt är att ha en stabil ekonomi. Sen om det innebär många egna produkter, billigt inträde och frivilligarbetare, eller om det lutar mer åt inköpta stjärnor, ett högt pris på biljetten, svårt att slå sig in i seniortruppen, slipsnissar som solar sig i glansen, etcetera, så är det mest grundläggande att kostymen passar plånboken.
Växjö Lakers är inte mitt familjeföretag, så jag står inte och faller med dess existens, och behöver därmed inte stånga mig blodig över en åsikt gällande hur föreningen drivs, utan väljer istället att tro att Öhman & Co. har vett nog att driva VLH för att det skall leva vidare, och inte för att fylla sina feta hinkar till brädden med den mjölk som råkar rinna därur just nu.
Det viktigaste i dagens elitidrott för att långsiktigt finnas kvar och kunna kliva framåt är att ha en stabil ekonomi. Sen om det innebär många egna produkter, billigt inträde och frivilligarbetare, eller om det lutar mer åt inköpta stjärnor, ett högt pris på biljetten, svårt att slå sig in i seniortruppen, slipsnissar som solar sig i glansen, etcetera, så är det mest grundläggande att kostymen passar plånboken.
Växjö Lakers är inte mitt familjeföretag, så jag står inte och faller med dess existens, och behöver därmed inte stånga mig blodig över en åsikt gällande hur föreningen drivs, utan väljer istället att tro att Öhman & Co. har vett nog att driva VLH för att det skall leva vidare, och inte för att fylla sina feta hinkar till brädden med den mjölk som råkar rinna därur just nu.
hockey spelas på is, inte konstigt om spelare blir kalla ibland
(Vart tog Gretzky vägen?)
(Vart tog Gretzky vägen?)
-
- c/o LL´s Forum
Flanders
Finns lag som producerar talanger men tappar dem lika fort, tänk om vi blir en sådan förening? - Hellre har jag det som idag, Jag tror inte Öhman & Co gör samma fel ännu en gång. Jag tror på samma väg som Flanders nämner, det måste inte in talanger även om det ger en bättre känsla. Ett bevis på detta är att samtliga tränare lyckats i Lakers, är det en slump? - Eller har Evertsson skapat de bästa förutsättningarna?

Finns lag som producerar talanger men tappar dem lika fort, tänk om vi blir en sådan förening? - Hellre har jag det som idag, Jag tror inte Öhman & Co gör samma fel ännu en gång. Jag tror på samma väg som Flanders nämner, det måste inte in talanger även om det ger en bättre känsla. Ett bevis på detta är att samtliga tränare lyckats i Lakers, är det en slump? - Eller har Evertsson skapat de bästa förutsättningarna?
1-3 efter andra. Vi får se om de klarar av att inte släppa in mer mål. Då bryter de 4 måls kvoten i insläppta. Men de ligger fortfarande under med 1-3.
[img]http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/5/51/Flag_of_sm%C3%A5land.svg/120px-Flag_of_sm%C3%A5land.svg.png[/img] ©
I have come here today to chew bubblegum and kick ass... and I´m all out of gum
I have come here today to chew bubblegum and kick ass... and I´m all out of gum