Lite jobbigt att Löven blev nollade av Almtuna tidigare denna afton (matchen slutade 0-4); ALLA lag i denna serien verkar ju ha en obehaglig förmåga att studsa tillbaka rejält efter en brakförlust, och Björklöven är antagligen inget undantag.
Det har väl aldrig hänt att VLH kommit hem från en Norrlandsturné med 6 friska poäng? Det skulle verkligen sitta som en smäck med ytterligare en vinst!
Växjö Lakers är serieledare och därför ett extra eftertraktat byte, jag tror att detta blir en knallhård kamp där målvaktsspelet till slut kommer fälla avgörandet: Sehlstedt rapporteras ha krångel med magen och möjligen blir det därför dansken Gailbraith som står också mot Växjö (han vaktade kassen när vi vann hemma för någon månad sedan). Även om Ahlsenfelt gjorde en bra match tidigare i kväll lär Sockervadd ställa en tokladdad Fasth mellan stolparna i egna målet.
En RIKTIG målvakt, som Majoren skulle ha uttryckt saken
Jag tror lördagseftermiddagen kommer bli ganska jobbig för våra killar. Löven lär ju vara ganska sugna på att revanchera sig efter nederlaget mot Uppsalakisarna. Hoppas Lakers tog bussen de 26 milen upp till Ume redan ikväll så dom slipper dom busstimmarna på matchdagen.
Mot Löven tror jag det är ett gediget bortaspel som gäller, safe safe safe!
Tråka ut dom, så tror jag dom vissnar ganska snabbt. Kontringspela med högt tempo, ge inte bort nånting, och framför allt, 5 man på isen!!
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
Tror att Ahlsenfelt står idag också. Fasth behöver all tid han kan få för att spara sig och sina krämpor. I och med att Ahlsenfelt gjorde en så bra match på Sundsvall så får han nog förtroendet igen. Frågan är om Fasth skada tål två matcher i rad.? Det har väl varit tveksamt förut.
Vad jag förstår så är Fasth skada helt läkt, men han ligger efter i rehabträning, på så sätt, att han inte har full muskelstyrka och rörelse, vilket gör att när han anstränger sitt knä lite för mycket, så drar han på en överbelastningssmärta. Han tappade så pass mycket efter operationen.
Last edited by Räven on 14 November 2009, 14:57, edited 1 time in total.
Lakershjärta71 wrote:Tror att Ahlsenfelt står idag också. Fasth behöver all tid han kan få för att spara sig och sina krämpor. I och med att Ahlsenfelt gjorde en så bra match på Sundsvall så får han nog förtroendet igen. Frågan är om Fasth skada tål två matcher i rad.? Det har väl varit tveksamt förut.
Det är väl ingen fråga längre om han pallar två matcher i rad?! Han har ju stått hur mycket som helst senaste tidern och det har han ju gjort strålande. Nu behövde han väl vila upp sig lite och det är ju toppen så Ahlsenfelt får visa upp sig. Och det gjorde han ju verkligen. Äntligen ser det ut som att vi har två riktigt bra målisar. Det är vi värda.
Nähä, nu mosar vi Löven idag och befäster vår serieledning. Tänk 6 poäng på Norrlandsturnén. Mmmmm. HEJA HEJA HEJA LAKERS!!!!
Lakershjärta71 wrote: Frågan är om Fasth skada tål två matcher i rad.? Det har väl varit tveksamt förut.
Och vad har det med dagens match att göra? Fasth fick ju vila igår eller hur menar du lakershjärta?
Klart Fasth ska stå, han lär vara fokuserad och laddad till tusen för att spika igen mot löven efter att ha sett Ahlsenfelt göra en såpass bra match som han gjorde igår.
Känns som om det ska gå riktigt bra i dag med Nä nu drar vi igång med lite käk å snapps!Kl.1600 Hejjar vi fram Lakers så det hör ända in till Växjö Snacka om att man är taggad.....