greken [som är på isen, inte vid trumman]
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Josefsson har inga problem att leda en 2:a lina, det såg vi förra säsongen. Tror dock det kunde funka med Tsimikalis, Lundbohm och Saviano också i en andra lina, har dock sett Tsimikalis för lite för att vara säker. Där behövs en tvåvägscenter mellan två offensivt väldigt skickliga spelare.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Men det är ju inte min tråd utan Lakershjärta71 som startade den, och dessutom är det ju så här det blir i diskussioner. En sak leder till en annan osv. Låt debatten flöda!
Saviano - Josefsson - Lundbohm är i mitt tycke en drömkedja, men jag har full förståelse för att coach Karlsson kommer testa transorna tillsammans. Tyvärr hinner man inte testa den mer än en (?) match innan premiären. Vore kanske bättre att spela in Tsmikalis med två andra forwards (Åhsberg & Hjalmarsson) istället. Jag vet inte, klarar Hjalmarsson av att balansera kedjan i så fall?

Saviano - Josefsson - Lundbohm är i mitt tycke en drömkedja, men jag har full förståelse för att coach Karlsson kommer testa transorna tillsammans. Tyvärr hinner man inte testa den mer än en (?) match innan premiären. Vore kanske bättre att spela in Tsmikalis med två andra forwards (Åhsberg & Hjalmarsson) istället. Jag vet inte, klarar Hjalmarsson av att balansera kedjan i så fall?
Visst låter det fett med "transorna" tillsammans! Men samtidigt känns det som att man vill att fler än en kedja får del av deras kapacitet. Jag vet varken ut eller in här.
Ett angenämnt problem! 

Last edited by Lalin on 11 August 2009, 19:32, edited 1 time in total.
Blueshirts United
-
- Inaktiverad användare
-
- c/o LL´s Forum
Visst kan den kedjan bli bra. Dock tycker jag att Åhsberg ibland är alltför "Puckkär", vilket får konsekvensen att han antingen till sist sjabblar bort pucken eller så sänker det bara tempot i anfallet. Vill att han spelar med lite högre pucktempo fortsättningen.Primeau wrote:Jag tror en kedja med Tsimikalis som center mellan Hjalmarsson och Åhsberg kan funka riktigt bra.
-
- Inaktiverad användare
-
- Inaktiverad användare
serra !, läs vad Hedminator haft som Sommarträning, Accept " Breaker "
Rollin' just like thunder,
tryin' to get you down
Mistreatin' ev'rythin',
if you were king he'd take your crown
If you were adead man
he'd take ya from your grave
He will not mourn for you or me
Icicle brains
Bicycle chains
Rulin' like a tyrant,
teasin' ev'ryone around
He drags his legs, he plants his feet,
he's botherin' the ground
Here and now this man
you see plans his terror free
He's born to rule, a king to be
Icicle brains
Bicycle chains
He's a breaker
He will take ya
Destroyin' all around you
He's a breaker
He's a taker
He'd kill, maim, destroy to the end
Movin' like a spider,
preyin' on the rest
Rulin' like a tyrant,
tyrannosaurus rex
You could be a dead man,
and you won't know why
No hands, just fists,
no heart, just rocks
Icicle brains
Bicycle chains
He's a breaker
He will take ya
He's a breaker
He's a taker

Rollin' just like thunder,
tryin' to get you down
Mistreatin' ev'rythin',
if you were king he'd take your crown
If you were adead man
he'd take ya from your grave
He will not mourn for you or me
Icicle brains
Bicycle chains
Rulin' like a tyrant,
teasin' ev'ryone around
He drags his legs, he plants his feet,
he's botherin' the ground
Here and now this man
you see plans his terror free
He's born to rule, a king to be
Icicle brains
Bicycle chains
He's a breaker
He will take ya
He's a breaker
He's a taker
Movin' like a spider,
preyin' on the rest
Rulin' like a tyrant,
tyrannosaurus rex
You could be a dead man,
and you won't know why
No hands, just fists,
no heart, just rocks
Icicle brains
Bicycle chains
He's a breaker
He will take ya
He's a breaker
He's a taker

In Hinkum Veritas
-
- c/o LL´s Forum
Skön intervju med Peter Tsimikalis på hemsidan. Tydligen hade han svängt höger vid rödljus här i stan då det är tillåtet i Kanada , dessa greker
. Han tyckte det var bra att vara i ett lag som satsar på att ta sig upp och givetvis var det en av faktorerna till att han skrev på.
i slutet säger han något på grekiska , vad sa han serra?

i slutet säger han något på grekiska , vad sa han serra?
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Fahlander kan inte släppa Tsmikalis. Nu tycker han att vår grek liknar Josef Fritzl. Är det någon annan som ser den likheten eller gör den associationen? Jag tror snarare insidan på Fahlander huvud liknar insidan på Josef Fritzls. Och det känns ju...sådär.
Nu har Fahlander editerat sitt blogginlägg:
"EDIT: här hade jag en smårolig jämförelse, men den var visst känslig nere i Småland, även om jag inte förstår varför? Bäst att ta bort den, vill ju inte ha ramaskri i ett småländskt lag till
"
Jämförelsen med en av modern tids mest bestialiska människor må vara roligt i gnällbältet. Jag tycker bara det var smaklöst, men som sagt nu är denna fråga utagerad.
"EDIT: här hade jag en smårolig jämförelse, men den var visst känslig nere i Småland, även om jag inte förstår varför? Bäst att ta bort den, vill ju inte ha ramaskri i ett småländskt lag till

Jämförelsen med en av modern tids mest bestialiska människor må vara roligt i gnällbältet. Jag tycker bara det var smaklöst, men som sagt nu är denna fråga utagerad.
-
- Forumdemon
Men nästa steg är ju inget mindre än spel i ES, SM-liiga, DEL osv. Där är han inte ännu det kan jag hålla med om, men jag måste säga att Tsimikalis överraskat positivt på mig. Man ska komma ihåg att han inte åstadkommit något på senior-nivå innan han kom till oss. Jag tror dessutom han ändrade spelstil lite i samband med att han skulle spela center i Sverige. Därav full fokus på defensiven och kampmomenten runt sargerna osv. Tsimikalis har nog redan tagit gigantiska kliv den här säsongen, lite tidigt då att säga att utvecklingen har stannat.Lalin wrote:Ska han ta nästa steg i sin karriär så måste han visa upp ett bättre spel.
I boxplay är han dessutom fruktansvärt bra där han till och med skapar målchanser på EGEN hand
I en ljudintervju nämner han själv som du pekade på Varanen att han hade fullt upp med att lära sig spelsystemet och fokuserade på detta.
Men andra ord han accepterar det och är inte någon diva.
En annan sak jag gillar är attityden , käften går stupalöst på honom och han tappar ändå inte fokus.
En av det bästa värvningarna i år helt klart

I en ljudintervju nämner han själv som du pekade på Varanen att han hade fullt upp med att lära sig spelsystemet och fokuserade på detta.
Men andra ord han accepterar det och är inte någon diva.
En annan sak jag gillar är attityden , käften går stupalöst på honom och han tappar ändå inte fokus.
En av det bästa värvningarna i år helt klart

SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
-
- Inaktiverad användare