Taif - Växjö Lakers 12 Sept

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Taif - Växjö Lakers 12 Sept

Post by Lakersfan_03 »

Tingsryd borta sista träningsmatchen och det är dessutom en lördag , tycker det är ett gyllene läge för att åka dit och lufta våra strupar lite inför seriepremiären. Finns det intresse för att anordna bussresa ?
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by PutteA »

Lugn!!! Det är LL du har med att göra, brukar vi missa nått????? :wink:
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
:idea:
Putte#24
c/o LL´s Forum

Post by Putte#24 »

Någon som vet när matchen börjar? :)
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Kan tänka mig 15:00 , 16:00. ''derby'' ju så vi måste dit. årets höjdpunkt för taifarna ju ;)
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

Med tanke på att dom vägra köpa biljetter till K-O cupen för att Lakers inte ska få några pengar så tänker jag fan inte åka ut till hästlandet!

BOJKOTTA TAIF BORTA!!
Snart nära dig...en ny hall
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Stämmer det så tycker jag som dig att vi bojkottar matchen
Anders83
c/o LL´s Forum

Post by Anders83 »

Att få chansen att trycka ner dom ännnu djupare i skorna tänker jag INTE missa :wink:

POPCORN UP YOUR ASS!!!
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
powerman
Forumproffs

Post by powerman »

ja slår ni inte ett div 1 lag då har ni stora problem vill jag lova
Tingsryds AIF finns de något annat?? ja de finns de
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

WOW i en träningsmatch i början utav säsongen , allt kan hända ;)
Men om vi möts igen vid nyår kan ja lova att vi slår er.
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by PutteA »

Serra, vi ska inte sjunka lika lågt som dom gör i Tengsry. Istället invaderar vi Dackeladan och skriker ner bönderna i skoskaftet!!! Det är det bästa svaret på deras patetiska beteende. Alla till Dackeladan istället.
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
:idea:
Anders83
c/o LL´s Forum

Post by Anders83 »

Word Putte!

20 bussar till flyghangaren 8)
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
dolitle
c/o LL´s Forum

Post by dolitle »

powerman wrote:ja slår ni inte ett div 1 lag då har ni stora problem vill jag lova
Hmm var det så det lät kring 2001 när VLH piskade Taif med sisådär 5-1 i en träningsmatch vid juletid :lol:
[b]Klubb Poseidon is the shit[/b]
Talismanen
c/o LL´s Forum

Post by Talismanen »

serra wrote:Med tanke på att dom vägra köpa biljetter till K-O cupen för att Lakers inte ska få några pengar så tänker jag fan inte åka ut till hästlandet!

BOJKOTTA TAIF BORTA!!
Är det inte så att klubbarna delar på pengarna? Alltså, ju fler dom hade kommit ju mer pengar hade taif fått!?
Den som inte sjunger är taifare!!!
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

Dom får 20 % (tro jag det var)
Men Taifare är mattesnillen..
"om vi får 20% så betyder det att Lakers får 80%...då skiter vi i det"
Talismanen
c/o LL´s Forum

Post by Talismanen »

Ja jösses. Men är det verkligen så att dom inte kommer att komma nått organiserat bara för det? I så fall är dom verkligen mer blåsta än jag vetat om.
Den som inte sjunger är taifare!!!
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Det står ju klart och tydligt på Växjö Lakers hemsida så det kan de inte ha missat. tror de är rädda för en förnedring både på isen och läktaren ;). om vi hade haft en turnering i Jönköping där HV71 stod för arrangör kan ja lova att ingen bojkottat
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

serra wrote:Med tanke på att dom vägra köpa biljetter till K-O cupen för att Lakers inte ska få några pengar så tänker jag fan inte åka ut till hästlandet!

BOJKOTTA TAIF BORTA!!
Detta viste jag dom skulle göra för flera veckor sen å har skrivit det på detta forumet men oj vad jag var löjlig då för rätt kunde ju inte jag ha :lol: För det såldes biljetter så in i helvete i Tingsryd enligt serra.
Men vem vet kan ju vända. 4 försälningsdagar kvar.
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

ja erok din marknadsförare du är så smart.
Du läste på MF-programet i Växjö eller?
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Nä man snackar med taifare :lol:
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Primeau
c/o LL´s Forum

Post by Primeau »

Det är bara på förköpta helgbiljetter som 20% går till "egna" klubben väl? Går det att köpa biljetter på resp. ort? Om inte så kan man ju förstå att det inte säljs några i förväg; hade jag inte bott i Växjö så hade jag aldrig kört hit för den sakens skull, utan köpt min biljett på plats strax innan match.

Det dyker säkert upp folk från Tingsryd, där nere finns rätt många som älskar hockey :!:

Den 12/9 är man självklart på plats i Dackehallen.
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Tror att vi kan räkna med 100 tals taifare som de brukar vara här när det är träningsmatcher
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Och som jag skrev det kan ju vända är ju 4 försälningsdagar kvar.
loffe
Forumamatör

Post by loffe »

Skulle va VÄLDIGT intressant att få svar på Primeaus fråga. *väntar med spänning*
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

Alla lagen i cupen har blivit tilldelade x antal biljetter.
Jag kan tänka mig att det blir svårt för Lakers att hålla reda på vilka som köper biljetter under cupen. Så jag kan nog tänka mig att det bara går pengar tillbaka till klubben på dom bilejtterna som är förköpta.
Linda
c/o LL´s Forum

Post by Linda »

jag trodde att det var en fördelning i procent på alla sålda biljetter till respektive klubb. Att ex Tingsryd fick 20% av den totala biljett intäkten.
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

Så kan det kanske vara Linda.
Jag är inte alls säker
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

20 % av förköpta biljetter tillfaller din klubb. Så står det iallafall i annonsen på hemsidan men klart kan ju ändrats efter det att den trycktes.
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Men självklart ska Lakejerna till Taif den 12 september. Oavsett om de kommer taifare eller ej till Cupen så tror jag på att Växjöborna inte sviker sitt lag å sina spelare för som alla vet är det ju det en hockeyspelare spelar för. Sin publik. Låt andra svika i så fall inte vi.
AP
Forumamatör

Post by AP »

Serra: De där tilldelade biljetterna då? Var säljs de? i både Tingsryd, Mörrum och Karlskrona hänvisar man de egna fansen till Växjös kansli då de inte fått ut några egna biljetter till försäljning.

Ni kan tolka det som bojkott 8O Men sanningen är nog snarare att få är intresserad av att ligga och köra upp till Växjö för att köpa biljetter i förväg som likaväl kan köpas på plats innan nedsläpp. Telefonförköp gick ju göra men detvar inte heller så kul då personalen på erat eget kansli inte visste själva hur fördelningen funkade och att jag kunde räknas som Lakers-förköpare om jag köpte via dem.

Förmodligen delar man väl upp de Växjö 40% övriga 20% var av alla förköp, så vi kan tacka och ta emot för 95% av förköpen lär ni Lakersanhängare stått för.

men att inte köpa förköp utan köpa på plats på fredag och lördag kan väl knappast falla under benämningen bojkott?
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Men AP vist ska ni campa väl?? Så slipper ni ju köra så många ggr.
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

AP wrote:Serra: De där tilldelade biljetterna då? Var säljs de? i både Tingsryd, Mörrum och Karlskrona hänvisar man de egna fansen till Växjös kansli då de inte fått ut några egna biljetter till försäljning.

Ni kan tolka det som bojkott 8O Men sanningen är nog snarare att få är intresserad av att ligga och köra upp till Växjö för att köpa biljetter i förväg som likaväl kan köpas på plats innan nedsläpp. Telefonförköp gick ju göra men detvar inte heller så kul då personalen på erat eget kansli inte visste själva hur fördelningen funkade och att jag kunde räknas som Lakers-förköpare om jag köpte via dem.

Förmodligen delar man väl upp de Växjö 40% övriga 20% var av alla förköp, så vi kan tacka och ta emot för 95% av förköpen lär ni Lakersanhängare stått för.

men att inte köpa förköp utan köpa på plats på fredag och lördag kan väl knappast falla under benämningen bojkott?
Ena sekunden säljs det som fan å andra har dom inte ens fått några biljetter. :roll:
loffe
Forumamatör

Post by loffe »

Många frågor, få svar... Kanske fler svar här på khk-bloggen?
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Men Loffe. Detta var väl ett slag under bältet :wink:
loffe
Forumamatör

Post by loffe »

Skyll inte på mig! Skyll på era gullekompisar khk!
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Jag skyller inte på nån. Härligt att det iallafall börjas bygga upp lite stämning kring cupen. Å karl- Oscar cup blir ju i förkortning ko-cup. :lol:

Välkommna ska ni vara. . Hoppas ni inte bojkottar utan kommer till Växjö i samlad trupp. tyvärr kan jag inte vara på cupen själv men hoppas alla som ska dit får en härlig hockeynjutning. Ta med er tält.
Post Reply