Lakers ekonomi ser bättre ut...
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
-
- c/o LL´s Forum
Att idrottsklubbarna har det svårt i huvudstaden är känt sedan länge. Senast var det djurgården i fotboll som gick ut i median å beklagade sig. Arenorna drivs av stockholms stad så hyrorna för idrottsklubbarna äter upp publikintäkterna. Hammarby har ju redan kursat som alla vet. Djurgården hockey ligger väl ganska pyrt till de med ekonomisk. Nä tror vi ska vara glada för att vi bara har Öster å Lakers i växjö som inte slåss om publikunderlaget . Vist är hyran alldeles förhög i gämförelse med andra klubbar men vi har iallafall någerlunda bra publikunderlag å bättre ska det ju bli enligt egen utsago från styrelsen. Om snittet nu klaras av att ökas med 300 pers per match så skulle det ju ge en inkomst på 1 mille extra i år.
Därför skulle det vara intressant å se hur många särsongskort det har sålts hitentills
Därför skulle det vara intressant å se hur många särsongskort det har sålts hitentills
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
-
- c/o LL´s Forum
Var väl ganska många år sen det sänktes. Tror inte föreningsstödet väger upp hallhyrorna. Lakers har ju 400 aktiva medlemmar å hur mycket aktivitetstöd de får väger ju inte upp ekonomin för oss som alla har märkt. Bingolotto var ju på topp för ca 20 år sen men även detta har ju dalat markant. Men fortfarande får idrottsklubbarna 20 kr per såld lott.Lobo wrote:Får de inte mer föreningsstöd med många medlemmar?
Nu menar jag inte att idrottsklubbarna ska börja sälja Bingolotter igen men visar ju exempel på att det blir svårare å svårare att få in pengar. som arbetsmarknaden ser ut idag så blir det inte lättare när ca 5000 pers från volvo och saab har fått gå bara iår
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
OIK kommer ta inträde vid första ispasset:
http://www.barometern.se/sporten/ot-spo ... 413363).gm
(klipp o klistra)
Genialt eller snålt? Något för VLH att ta efter?
http://www.barometern.se/sporten/ot-spo ... 413363).gm
(klipp o klistra)
Genialt eller snålt? Något för VLH att ta efter?
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
IKO var det väl. I deras fall måste pengar in, då blir man desperat. Tanken är väl ändå att så många som möjligt skall komma och få en positiv kick inför säsongen. Tror inte detta är medicinen jag skulle rekommendera. Dessutom handlar det om så lite pengar att badwillen överstiger med hästlängder.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
– Vi kan inte hålla på och bedriva någon social verksamhet, vi är en elitförening som hela tiden måste ha nya intäkter. Vill man inte betala – skit i det då. Det låter krasst, men vill vi ha allsvensk hockey i Oskarshamn kan vi inte begära att någon annan ska betala.
I sak så håller jag med om detta och kommer att tänka på diskutioner om biljettpriser som vi har haft.
I sak så håller jag med om detta och kommer att tänka på diskutioner om biljettpriser som vi har haft.

Blueshirts United
-
- c/o LL´s Forum
Vad man därimot skulle kunna locka med för att få in lite kulor till första isträningen är halvapottenlotterna. Men istället för 10 kr per lott så skulle 15 per lott gå till vinnaren. Dragningen sker i ishallen å lotttförsälningen drog i gång snarast. Korven säljer man som vanligt. Detta tror jag hade varit ett bättre sätt att säga till oskarshamnarna. Vi är i ekonomisk kris stöd oss.
Sen vet man ju inte om IKO har jippo i ishallen med lokala band eller liknande å därför kör dom med inträde.
Sen vet man ju inte om IKO har jippo i ishallen med lokala band eller liknande å därför kör dom med inträde.
-
- c/o LL´s Forum
I USA är spring training för Baseball enormt välbesökt, så visst går det att göra ett jippo av träningar och träningsmatcher, bara inramningen är den rätta och intresset finns.
Men jag tror som Erok, ska man tjäna några pengar på det så ska man snarare ta betalt för andra saker än själva träningen. En temakväll med ett ispass, mingel med spelare och tränare, och en snygg inramning (uppträden, ditbjudna före detta favoritspelare). Till det lägger man sen en stor grillbuffé utanför ishallen, försäljning av souvenirer, tävlingar, etcetera, så kanske man kan tjäna en slant om intresset är stort.
Dock tror jag att väldigt få klubbar i Sverige skulle kunna räkna med några stora intäkter på detta, intresset och supporterskaran måste vara av en ansenligt storlek.
Men jag tror som Erok, ska man tjäna några pengar på det så ska man snarare ta betalt för andra saker än själva träningen. En temakväll med ett ispass, mingel med spelare och tränare, och en snygg inramning (uppträden, ditbjudna före detta favoritspelare). Till det lägger man sen en stor grillbuffé utanför ishallen, försäljning av souvenirer, tävlingar, etcetera, så kanske man kan tjäna en slant om intresset är stort.
Dock tror jag att väldigt få klubbar i Sverige skulle kunna räkna med några stora intäkter på detta, intresset och supporterskaran måste vara av en ansenligt storlek.
hockey spelas på is, inte konstigt om spelare blir kalla ibland
(Vart tog Gretzky vägen?)
(Vart tog Gretzky vägen?)
-
- c/o LL´s Forum
Som sagt folk drar folk. Med rätta medel kan nog IOK få fullsatt på sin första isträning liksom Lakers kan få på sin första CUP. Det är som sagt marknadsföringen det hänger på. LL har väl lika stort ansvar att locka folk till hallen å få det till en publikfest som VLH har. Ja om inte större rent ut av.
Last edited by erok on 8 July 2009, 13:59, edited 1 time in total.
-
- c/o LL´s Forum
När vi ändå är inne på supportersnack,ekonomi,folk drar folk osv vill jag bara nämna att Hammarby fotboll har högsta böterna i hela AS på grund av vissa supportrar inte vet eller kan reglerna hur man sköter sig på en läktare. Tända bengaler å ställa till oreda så att själva klubben får böter är väl ändå att bita sig själv i foten. Fy fan om Lakers skulle få böter för att vissa inte kan vill sköta sig i växjö ishall. Då skulle jag bli mycket besviken
-
- c/o LL´s Forum
[quote="Lalin"]– Vi kan inte hålla på och bedriva någon social verksamhet, vi är en elitförening som hela tiden måste ha nya intäkter. Vill man inte betala – skit i det då. Det låter krasst, men vill vi ha allsvensk hockey i Oskarshamn kan vi inte begära att någon annan ska betala.
Lite så här jag tänkte då jag undrar. VILL VÄXJÖBORNA HA LAKERS I ES. Vist detta utalandet kanske är att gå lite väl långt men är växjöborna villiga att stötta med små medel så att inkomsterna blir stora till Lakers ja då klara vi det framöver.
Lite så här jag tänkte då jag undrar. VILL VÄXJÖBORNA HA LAKERS I ES. Vist detta utalandet kanske är att gå lite väl långt men är växjöborna villiga att stötta med små medel så att inkomsterna blir stora till Lakers ja då klara vi det framöver.
-
- Forumdemon
AIK hockey
Det låter kanon att serien blir oförändrad till kommande säsong.
Jag såg att AIK måste visa ett positivt kapital senast den 30 April 2010. Det låter ganska tufft såhär på förhand, men hittar de ett antal kapitalstarka personer så löser det säkert sig.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 5497905.ab
Jag såg att AIK måste visa ett positivt kapital senast den 30 April 2010. Det låter ganska tufft såhär på förhand, men hittar de ett antal kapitalstarka personer så löser det säkert sig.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 5497905.ab
Ja, så är det ju automatiskt med Elitlicensen, att uppvisar du ett negativt eget kapital ena året, men lämnar in en handlingsplan för hur man ska komma till rätta med problemet under kommande säsong så får man oftast sin licens. Dock, skulle inte AIK lyckas vända denna trend till den sista april 2010, så är det respass oavsett. Man får alltså en chans, sen är det klippt!
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
är, me det som är, så är det

-
- c/o LL´s Forum
Att gå back 8 miljoner behöver ju inte innebära att det inte finns + kapital på kontot ändå
Därav fick dem kanske elitlicensen. Vet inte vad dom hade i snitt ifjol men bra drag i hallen tills lakers gorde 3-1 målet. Blev ju tillslut 5-1 över gnaget har jag för mig i premiären
Men dom marknadsförde Premiärmatchen som om det var SM guld dom spelade om 

Erok:
AIK gick in i det gågna året med 100´SEK i eget kapital.
under samma år så gick man - 8.000´ back. Då kan jag lova dig att det ser riktigt illa ut. AIK har dessutom aviserat att man inte sänker sina lönekostnader till detta året. Det innebär att AIK måste dra in närmare 16 miljoner mer i intäkter än förra årets intäkter för att vara på +/- 0.
Så då hoppas jag alla fattar vilket jätte arbete AIK har framför sig.
AIK funderar på att bolagisera sig och på så sätt få in dessa pengar.
AIK gick in i det gågna året med 100´SEK i eget kapital.
under samma år så gick man - 8.000´ back. Då kan jag lova dig att det ser riktigt illa ut. AIK har dessutom aviserat att man inte sänker sina lönekostnader till detta året. Det innebär att AIK måste dra in närmare 16 miljoner mer i intäkter än förra årets intäkter för att vara på +/- 0.
Så då hoppas jag alla fattar vilket jätte arbete AIK har framför sig.
AIK funderar på att bolagisera sig och på så sätt få in dessa pengar.
Förvisso, men de har säkert något konkret på gång. Annars är det nästan suicidalt att dra igång säsongen med en lika dyr trupp som förra säsongen, samtidigt som man vet att man måste dra in 16 miljoner mer i intäkter. Oavsett hur är det inget vi kan påverka. AIK måste själva lösa sina problem, precis som vi gjorde då vi var nära avgrunden. Och vi valde inte heller att minska på a-laget.
-
- c/o LL´s Forum
Nä att lakers ekonomi klarades av är jag evigt tacksam för. Om VLH hade gort nått liknande som AIK gorde i solna då jävla blir prat i växjö kan jag lova.
Tänkt då på att vi inte har några ekonomiska bekymmer utan allt som dras in stannar hos VLH