Karl-Oskar Cup

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

kommer du att kolla på Karl-Oskar cup ?

JA
81
79%
KANSKE
6
6%
NEJ
15
15%

Total votes: 102

erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Jaja hittade iallafall nått å där stod det inget om någon konståkning

http://www.vaxjo.se/VaxjoTemplates/Publ ... x?id=35654
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Dave
Forumproffs

Post by Dave »

Det man också undrar är vilka tider som gäller. När spelas första matchen den 7:e?
Once a laker, always a laker
Piff
Forumentusiast

Post by Piff »

enligt länkten ovan så gäller detta

Cup A-lag: fredag) 16:30 Tingsryd-Mörrum, 19:15 Lakers-Karlskrona lördag) 14:00 match om 3:e pris, 17:30 Finalmatch

Tid: 2009-08-07 - 2009-08-08 Fredag, Lördag 16:30 Växjö Ishall
vhd
Putte#24
c/o LL´s Forum

Post by Putte#24 »

i annonsen står det läs mer på VLH.se

Hittar ingen info... :?
Sarrre
Forumentusiast

Post by Sarrre »

Tycker det var jävligt dyrt. Jag vill bara se matchen mellan VLH och KHK, men ändå måste jag betala en dagsbiljett på 140:-.
[b]Stolthet, hjärta & tradition - since 2001[/b]
Anders83
c/o LL´s Forum

Post by Anders83 »

Putte#24 wrote:i annonsen står det läs mer på VLH.se

Hittar ingen info... :?
Nej jag reagerade på det oxå... Om man vill ha dit folk och titta kan det ju vara bra att informera TYDLIGT vilka tider som gäller.
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
powerman
Forumproffs

Post by powerman »

Sarrre wrote:Tycker det var jävligt dyrt. Jag vill bara se matchen mellan VLH och KHK, men ändå måste jag betala en dagsbiljett på 140:-.
jag håller med dej...de va dyrt så jag kommer inte o betala 140kr nej nej nej nej...o jag vet många som kommer o skita i å gå.. :notOK: :notOK:
Tingsryds AIF finns de något annat?? ja de finns de
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Sarrre wrote:Tycker det var jävligt dyrt. Jag vill bara se matchen mellan VLH och KHK, men ändå måste jag betala en dagsbiljett på 140:-.
Köp en helgbiljett då för 200:- så går 40:- av detta till Karlskrona. För resten får du se två matcher med ditt favoritlag och möjligheten att se totalt fyra matcher.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Lalin
c/o LL´s Forum

Post by Lalin »

Powerman, jag kommer inte att ligga sömnlös över att du och dina kompisar inte vill komma till Växjö och lakerdoom. :lol:
Blueshirts United
powerman
Forumproffs

Post by powerman »

Lalin kommer du inte de. de hade man ju hoppats på ju..... :eyecrazy:
Tingsryds AIF finns de något annat?? ja de finns de
Sarrre
Forumentusiast

Post by Sarrre »

Niles wrote:
Köp en helgbiljett då för 200:- så går 40:- av detta till Karlskrona. För resten får du se två matcher med ditt favoritlag och möjligheten att se totalt fyra matcher.
Visst, men jag känner inte för att åka upp till Växjö två dagar i rad bara...
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

140 kr för 2 hockeymatcher...Dyrt? 8O
Sedan att du bara vill se 1 match är ju upp till dig.
Jag kan ju inte gå på bio och säga att det är dyrt med 90 kr för jag vill bara se havla filmen??
Snart nära dig...en ny hall
Linda
c/o LL´s Forum

Post by Linda »

Jag har faktiskt full förståelse för att man vill kunna köpa en biljett för den match man vill se. Tråkigt om folk struntar i det bara för att man inte känner för att betala 140kr för en match, det är rätt dyrt för en träningsmatch faktiskt.

Det är dock träningsmatcher vi talar om. Är man bara intresserad av att följa sitt lag i dessa är det dyrt. För några blir det ju bara en match.

Hade möjligheten att köpa biljetter till en match funnits så tror jag att fler kommer. Att sedan det är billigt om man köper en biljett för hela helgen och verkligen vill se alla matcher är ju helt fantastiskt för de som vill göra det.

Jag tror att det är lättare för folk att strunta i det än att känna att de betalar ett överpris. Det händer ju trots allt mycket annat den helgen och det är ju som sagt inga "måstematcher" för något av lagen.
Att en del av pengarna går tillbaka till respektive förening tror jag spelar mindre roll.
Linda
c/o LL´s Forum

Post by Linda »

Om man kan gå båda dagarna och inte jobbar så får man ju se dem två gånger, men de som utifrån kanske inte har möjlighet att ta sig till Växjö för att se matchen vid 16.30 på fredagen. Många jobbar ju trots allt.

Säger inte att det varken är dyrt eller fel att det finns heldagsbiljetter och helhelgsbiljetter, tycker bara att det är synd att det inte finns möjlighet att lösa biljett för en match.
Sarrre
Forumentusiast

Post by Sarrre »

serra wrote:140 kr för 2 hockeymatcher...Dyrt? 8O
Sedan att du bara vill se 1 match är ju upp till dig.
Jag kan ju inte gå på bio och säga att det är dyrt med 90 kr för jag vill bara se havla filmen??
Dålig jämförelse. Jämför snarare att man måste betala 180:- för två filmer, men bara vill se en av dem.

Linda har fattat poängen :)
Primeau
c/o LL´s Forum

Post by Primeau »

Ser jag en film i två delar, så vill jag gärna se andra delen också :D
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Putte#24
c/o LL´s Forum

Post by Putte#24 »

80/match, 120/dag 200/2dar hade varit bättre tror jag
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Detta måste väl ändå Lakers Kunna fixa. Hur många personer från Växjö vill se Taif Mörrum om de bara är VLH de är nyfikna på från.
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Sarrre
Forumentusiast

Post by Sarrre »

Primeau wrote:Ser jag en film i två delar, så vill jag gärna se andra delen också :D
Visst men dagsbiljetten är ingen hockeymatch i två delar. Det är helt olika lag som spelar. Först ut kanske TAIF-Goiset och sedan VLH-KHK. Inte fan vill jag betala för att se TAIF-Goiset då...
Putte#24 wrote:80/match, 120/dag 200/2dar hade varit bättre tror jag
Låter bra...
Dave
Forumproffs

Post by Dave »

När man nästan har försmäcktat för att man inte har fått se hockey på ett helt halvår så gnäller man nu över att man får se flera hockeymatcher på en hel helg.. Pinsamt! Sen är det ju inte bara hockeymatcher. En massa runtom-aktiviteter också!
Linda
c/o LL´s Forum

Post by Linda »

Jag är gärna pinsam när det gäller det här faktiskt. Jag gillar valmöjligheter.
Dave
Forumproffs

Post by Dave »

Jag saknar möjligheten att bara få se sista 2 perioderna mellan Lakers - KHK till ett reducerat pris + att jag tänker ta med mig egen öl. Var parkerar jag gratis förresten?
Linda
c/o LL´s Forum

Post by Linda »

Nu blev diskussionen fånig tycker jag.

Jag gnäller inte, jag bara konstaterar att det finns risk att vi tappar publik när inte valmöjligheten att köpa lösbiljetter till resp.match.
Inte för min egen del för jag lär ju köpa biljett för hela helgen, men det finns ju fler än jag och jag vill gärna ha så många som möjligt till hallen.
Jag kan inte riktigt förstå vad det skulle göra för skada om möjligheten fanns att köpa lösbiljetter. Mer än att det blir mer jobb för kansliet med att hantera olika biljetter.

Måste man vara gnällig för att man inte tycker att allt som VLH gör alltid är lysande?

Jag hoppas att jag har fel när jag tror att det kommer påverka publikantalet om man måste betala 140kr för att se en match.

Ni som tycker att jag är pinsam och gnällig är fria att göra så, nu har jag sagt mitt ang. detta.
Dave
Forumproffs

Post by Dave »

Detta är en festival/cup! Kan man köpa biljett till bara en konsert på Hultsfred?
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Nej, men du kan köpa endagarsbiljett (eller kunde förr i alla fall).
dolitle
c/o LL´s Forum

Post by dolitle »

det kan man ju här med......
[b]Klubb Poseidon is the shit[/b]
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

Hade Lakers tagit fram dagsbiljetter så hade säkert någon ifrågasatt varför man ska så många alt...
"Jag vill bara se på ismaskinen, jag vill bara betala 20 kr"
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Hur går biljettförsälningen till denna cup? Varför ingen info på hemsidan om detta?
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

serra wrote:Hade Lakers tagit fram dagsbiljetter så hade säkert någon ifrågasatt varför man ska så många alt...
"Jag vill bara se på ismaskinen, jag vill bara betala 20 kr"
Antagligen. Men jag håller med den pinsamt gnällige Linda i den här frågan. Jag tror också vi totalt sett hade fått fler åskådare om man erbjudit lösbiljetter. Varför blir folk upprörda över att man tror det? Kan vara helt fel - och? Jag tror VLH klarar minst en PO-plats vilket också kan visa sig vara fel.
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

Alla har väl rätt och tycka precis vad dom vill. Därför vi har ett forum.
Jag är tex helt övertygad om att vi skulle sälja 2000 ståplats abonenmang om dom kostade 499 kr för hela säsongen
Putte#24
c/o LL´s Forum

Post by Putte#24 »

Jag tror det hade varit bäst för Lakers del. Själv kan jag betala 250/dag om det är så. Bara ett förslag om andra priser, inget gnäll. Kommer det 3000pers/dag så är ju priset bra, jag är dock tveksam till att det kommer så mkt folk med priserna som gäller.
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

Ach..fan är det vi diskuterar egentligen????
En "prisskilland" på kanske 70 kr???????????? På en dagsbiljett eller en "matchbiljett". Fan är 70 kr?????????????????
Putte#24
c/o LL´s Forum

Post by Putte#24 »

Ursäkta att man störde...
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Men va fan är detta? Serra skrev bara vad han tyckte. Det måste du palla Putte - det här känner jag inte igen från dig.

Några tycker paktet VLH erbjuder är optimalt, några funderar på om det kunde gjorts bättre. Inget konstigt med det.
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

som sagt...om det är fritt fram för dig att säga vad du tycker så måste jag väl också få säga vad jag tycker utan att du surar ihop??
Post Reply