Karl-Oskar Cup
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
jag håller med dej...de va dyrt så jag kommer inte o betala 140kr nej nej nej nej...o jag vet många som kommer o skita i å gå..Sarrre wrote:Tycker det var jävligt dyrt. Jag vill bara se matchen mellan VLH och KHK, men ändå måste jag betala en dagsbiljett på 140:-.

Tingsryds AIF finns de något annat?? ja de finns de
Köp en helgbiljett då för 200:- så går 40:- av detta till Karlskrona. För resten får du se två matcher med ditt favoritlag och möjligheten att se totalt fyra matcher.Sarrre wrote:Tycker det var jävligt dyrt. Jag vill bara se matchen mellan VLH och KHK, men ändå måste jag betala en dagsbiljett på 140:-.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Visst, men jag känner inte för att åka upp till Växjö två dagar i rad bara...Niles wrote:Köp en helgbiljett då för 200:- så går 40:- av detta till Karlskrona. För resten får du se två matcher med ditt favoritlag och möjligheten att se totalt fyra matcher.Sarrre wrote:Tycker det var jävligt dyrt. Jag vill bara se matchen mellan VLH och KHK, men ändå måste jag betala en dagsbiljett på 140:-.
[b]Stolthet, hjärta & tradition - since 2001[/b]
Jag har faktiskt full förståelse för att man vill kunna köpa en biljett för den match man vill se. Tråkigt om folk struntar i det bara för att man inte känner för att betala 140kr för en match, det är rätt dyrt för en träningsmatch faktiskt.
Det är dock träningsmatcher vi talar om. Är man bara intresserad av att följa sitt lag i dessa är det dyrt. För några blir det ju bara en match.
Hade möjligheten att köpa biljetter till en match funnits så tror jag att fler kommer. Att sedan det är billigt om man köper en biljett för hela helgen och verkligen vill se alla matcher är ju helt fantastiskt för de som vill göra det.
Jag tror att det är lättare för folk att strunta i det än att känna att de betalar ett överpris. Det händer ju trots allt mycket annat den helgen och det är ju som sagt inga "måstematcher" för något av lagen.
Att en del av pengarna går tillbaka till respektive förening tror jag spelar mindre roll.
Det är dock träningsmatcher vi talar om. Är man bara intresserad av att följa sitt lag i dessa är det dyrt. För några blir det ju bara en match.
Hade möjligheten att köpa biljetter till en match funnits så tror jag att fler kommer. Att sedan det är billigt om man köper en biljett för hela helgen och verkligen vill se alla matcher är ju helt fantastiskt för de som vill göra det.
Jag tror att det är lättare för folk att strunta i det än att känna att de betalar ett överpris. Det händer ju trots allt mycket annat den helgen och det är ju som sagt inga "måstematcher" för något av lagen.
Att en del av pengarna går tillbaka till respektive förening tror jag spelar mindre roll.
Om man kan gå båda dagarna och inte jobbar så får man ju se dem två gånger, men de som utifrån kanske inte har möjlighet att ta sig till Växjö för att se matchen vid 16.30 på fredagen. Många jobbar ju trots allt.
Säger inte att det varken är dyrt eller fel att det finns heldagsbiljetter och helhelgsbiljetter, tycker bara att det är synd att det inte finns möjlighet att lösa biljett för en match.
Säger inte att det varken är dyrt eller fel att det finns heldagsbiljetter och helhelgsbiljetter, tycker bara att det är synd att det inte finns möjlighet att lösa biljett för en match.
Dålig jämförelse. Jämför snarare att man måste betala 180:- för två filmer, men bara vill se en av dem.serra wrote:140 kr för 2 hockeymatcher...Dyrt?![]()
Sedan att du bara vill se 1 match är ju upp till dig.
Jag kan ju inte gå på bio och säga att det är dyrt med 90 kr för jag vill bara se havla filmen??
Linda har fattat poängen

Visst men dagsbiljetten är ingen hockeymatch i två delar. Det är helt olika lag som spelar. Först ut kanske TAIF-Goiset och sedan VLH-KHK. Inte fan vill jag betala för att se TAIF-Goiset då...Primeau wrote:Ser jag en film i två delar, så vill jag gärna se andra delen också
Låter bra...Putte#24 wrote:80/match, 120/dag 200/2dar hade varit bättre tror jag
Nu blev diskussionen fånig tycker jag.
Jag gnäller inte, jag bara konstaterar att det finns risk att vi tappar publik när inte valmöjligheten att köpa lösbiljetter till resp.match.
Inte för min egen del för jag lär ju köpa biljett för hela helgen, men det finns ju fler än jag och jag vill gärna ha så många som möjligt till hallen.
Jag kan inte riktigt förstå vad det skulle göra för skada om möjligheten fanns att köpa lösbiljetter. Mer än att det blir mer jobb för kansliet med att hantera olika biljetter.
Måste man vara gnällig för att man inte tycker att allt som VLH gör alltid är lysande?
Jag hoppas att jag har fel när jag tror att det kommer påverka publikantalet om man måste betala 140kr för att se en match.
Ni som tycker att jag är pinsam och gnällig är fria att göra så, nu har jag sagt mitt ang. detta.
Jag gnäller inte, jag bara konstaterar att det finns risk att vi tappar publik när inte valmöjligheten att köpa lösbiljetter till resp.match.
Inte för min egen del för jag lär ju köpa biljett för hela helgen, men det finns ju fler än jag och jag vill gärna ha så många som möjligt till hallen.
Jag kan inte riktigt förstå vad det skulle göra för skada om möjligheten fanns att köpa lösbiljetter. Mer än att det blir mer jobb för kansliet med att hantera olika biljetter.
Måste man vara gnällig för att man inte tycker att allt som VLH gör alltid är lysande?
Jag hoppas att jag har fel när jag tror att det kommer påverka publikantalet om man måste betala 140kr för att se en match.
Ni som tycker att jag är pinsam och gnällig är fria att göra så, nu har jag sagt mitt ang. detta.
Antagligen. Men jag håller med den pinsamt gnällige Linda i den här frågan. Jag tror också vi totalt sett hade fått fler åskådare om man erbjudit lösbiljetter. Varför blir folk upprörda över att man tror det? Kan vara helt fel - och? Jag tror VLH klarar minst en PO-plats vilket också kan visa sig vara fel.serra wrote:Hade Lakers tagit fram dagsbiljetter så hade säkert någon ifrågasatt varför man ska så många alt...
"Jag vill bara se på ismaskinen, jag vill bara betala 20 kr"