Biljettpriser kvalserien

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Poliwag
Forumamatör

Post by Poliwag »

Prissättning är uppenbarligen en dans på slak lina men det som jag tycker är värst är ändå att man från Lakers sida vill ha betalt för att
de egna ungdomarna och ledarna ska få se matcherna.
Spelare som betalat tusentals kronor till föreningen under säsongen och ledare som ideellt offrat otaliga timmar. Svagt!
Qrax
Forumproffs

Post by Qrax »

Ingen av de tre första hemmamatcherna går på tv och det får väl ses som positivt om man vill ha folk på matcherna. Hemmamatcherna mot Rögle och Södertälje visas på s24.se och Växjö-AIK på hockeykanalen.se. Däremot går de två första bortamatcherna på 4sport. Bra planering där. =)
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Poliwag:De har väl fått något tillbaka med ,,,eller....idrotten får inget kosta men bio ,mobiltelefoner, dvd mac Donaldsbesök då är det inte fråga om kostnader.
Förresten Grattis till segern över HV ikväll.!
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Anders83
c/o LL´s Forum

Post by Anders83 »

Prioritera kanske? Jag prioriterar hockeyn som intresse och därmed hamnar mest pengar där för det tycker jag är roligast.
Gå på krogen och betala 50kr mer än vad ölen kostar på systemet och 100 spänn för en 6:a grogg är det ingen som reflekterar över?

Dessutom kan man köpa paketpris nu och är det för dyrt med sittplats jag då kan man ju välja ståplats. Förstår om det finns folk med ryggproblem kanske eller andra saker som gör att man inte kan stå men har man hockey som absolut största intresse så tror jag nog att man är villig att betala lite extra.

Däremot tycker jag faktiskt att ungdomarna skulle kunna köpa biljetter till vettigare pris för de flesta har ju bara sina egna pengar och då är det inte billigt med 140 kr för ståplats!
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Lakers har dessutom inte gett någon förklaring varför de som är under 18-19 inte får det billigare ?.
vad jag vet är vi enda laget som ej har något för våra ungdomar
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Dave
Forumproffs

Post by Dave »

Fast 300 kr är liksom en psykolgisk gräns.. Man hade ju kunnat ta 250 kr utan vidare.. Känns så onödigt att reta upp folk även om vissa invändningar folk har till prishöjningen är irrelevant enl min mening. Att tro att Lakers är en elitklubb som kommer glida runt på en räkmacka pga biljettintäkterna under KS så har man ju inte riktigt koll. Klubben ser givetvis en chans att kunna förstärka/rädda ekonomin och få möjlighet att ta ytterligare steg i sin utveckling
Once a laker, always a laker
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

Det här kan bli ett rejält bett i Svansen, stammpubliken typ ståplats där somliga gladeligen åker Landet runt är av NOLL intresse för en klubb ekonomiskt. det som avgör är De som inte kommer när det kostar för mycket.

VAR går gränsen :?: , Vi har snart svaret, Halmstad Hammer hade just denna diskussionen Innan det började Rasa.

Lek inte med Elden Öhman, och definitivt INTE med Egna Ledare och spelare i Klubben, skämmes Ta mig Fan :!:
In Hinkum Veritas
Lalin
c/o LL´s Forum

Post by Lalin »

Lanne wrote:
Pengar avgör väldigt mycket. Det kan vara skillnaden mellan att spela i div2 eller 3, eller att spela i allsvenskan.
Kom och tänka på Malmö när jag läste det :roll:

Skulle tro att man kommer minst lika långt med hjärtat, för det var
väll det lakers spelade med i tisdags... Det kan ju inte ha varit för bonusen :P
Så det tror du. Håller med om att man kommer långt med hjärta. Men du måste väl begripa hur lönerna ser ut i HA? VLH kanske kan halvera sina lönekostnader och ge fan i att betala hallhyra. Eller vad tror du?

Det är mycket konstigt att folk vill spela i Elitserien? Eller hur kan folk vilja spela i NHL? Det måste vara för att man får chansen att lära sig en ny kultur och för att få se nya platser.?

Nej som sagt, halvera lönekostnaderna så går vi till elitserien. Med hjärta kommer man ju långt. Se på Zlatan! :)

Det där med att "marknaden" styr är bara ett dumt påhitt!
Blueshirts United
Bozze
Forumentusiast

Post by Bozze »

Sluta tjata om detta nu, det kostar 800:- för privatpersoner resp 1500:- för företag. Konstigt att SMP inte hittade någon yta att sätta detta på framsidan.
Sug på den, Melin
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Ja nu börjar till och med jag tycka att det börjar bli lite pinsamt gnälligt. Vad kostar en konsertbiljett? Nån som vill ha ett bra lag nästa säsong? Nån som vill att vi ska spela på en hög nivå?. Prioritera lite, det handlar om fem matcher på en högre nivå än vi nånsin varit tidigare, 5 riktiga fester. Det är busbilligt för ståplats (billigast i serien), det är busbilligt att sitta om man haft abonemang (billigast i serien).
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

6 sidor om att priset...pust
Dom enda jag kan försvara är faktiskt ungdomarna...tycker det borde finnas ett ungdomspris.
Snart nära dig...en ny hall
Magic
Forumamatör

Post by Magic »

Det var fan i mig lägre än Glocalnet!
majjen
Forumproffs

Post by majjen »

Från min sida är det inget gnäll om biljettpriset.

Jag uttrycker en rädsla att

Lakers förlorar pengar på sin prispolitik

och

Det blir lite folk på matcherna

= Badwill

800:- gäller inte alla privatpersoner, bara för oss som har abonnemang. De flesta av oss hade kommit oavsett pris!
Men om vi inte lockar "tillfälligbesökarna" till matcherna kommer vi att få en publiksiffra runt 2000.
Bozze
Forumentusiast

Post by Bozze »

Tacka vet jag att betala 795:- för att stå och hoppa med 50000 andra på Ullevi i 2,5 timmar, när man kan betala 300:- för en sur hockeymatch i Växjö.

Snälla, kan någon låsa denna tråd NU
Sug på den, Melin
Charlamov
Forumterrorist

Post by Charlamov »

Jag betalar gärna slantarna, men det är inte vad JAG (läs alla fanatiska supportrar med ETT enda intresse och EN enda prioriterad utgift... hockey före mat) kan betala eller inte som detta handlar om. Utan - som Majjen säger - om det stora flertalet är villig att pynta och SIGNALEN från Lakers att "höga biljettpriser måste vi vänja oss vid".

Moment 22 - i ekonomiskt kärva tider har idrottsföreningar svårare att få sponsorpengar samtidigt som åskådarna får mindre i plånböckerna och därför gör omprioriteringar.

Men det gäller att njuta av hockey innan den finansiella apocalypsen väller in. Snart är träklubban tillbaks... i bästa fall.
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
Zebbe
Forumproffs

Post by Zebbe »

majjen wrote:Från min sida är det inget gnäll om biljettpriset.

Jag uttrycker en rädsla att

Lakers förlorar pengar på sin prispolitik

och

Det blir lite folk på matcherna

= Badwill

800:- gäller inte alla privatpersoner, bara för oss som har abonnemang. De flesta av oss hade kommit oavsett pris!
Men om vi inte lockar "tillfälligbesökarna" till matcherna kommer vi att få en publiksiffra runt 2000.
Tycker det är kanon att Föreningen gynnar de med årskort, möjligheten att förlänga till en bra och vettig peng. Det är ju liksom det som är vitsen att lösa årskort sittplats som ståplats. Det är åt det hållet föreningen måste jobba i framtiden. Att få Växjöborna till att teckna upp sig på årskort så man har en full beläggning i hallen.

Ngt att tänka på: Senast nu mot Almtuna så träffar jag tre personer som jag känner, blev helt paff. Min första fråga blev helt enkelt: Vad tusan gör ni här???? Deras svar var sagolikt roligt att höra, ja säger den ena, tänkte det kunde vara roligt att gå nu när det går så bra!!! Var typ 5år sedan jag var är sist....Hmmmmmmmmm tänker jag.
Kul att du tar förnuftet till fånga, men samtidigt sprider sig min äckliga avsky mot just ett sådant svar. Börjar genast fundera på att här har jag och massor av hockeyälskare levt i glädje och sorg denna säsongen, följt laget i ur och skur, sen kommer en pajas som du och skall glida räkmacka när det drar ihop sig. YNKLIGT är det jag känner.

Sist men inte minst: för första gången i Lakers historia så är vi i en KVAL-serie som alla fans längtat efter så mycket. Istället för glädjas åt detta och surra hockey så lyckas vi med bedriften att ägna åt oss att skapa en tråd med 6 sidor om priser. som visade sig inte stämma ett skit med verkligheten de första 4-5 sidorna. Kanske är det också rent ut sagt ynkligt?? Vad vet jag?
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

Kaos nere på kansliet idag...
Fullt med folk som hämtar sina biljetter...

PS Vi kommer att få ett kanonlag nästa år om några pusselbitar faller på plats....:)
Power Play
Forumdemon

Post by Power Play »

serra wrote:Kaos nere på kansliet idag...
Fullt med folk som hämtar sina biljetter...

PS Vi kommer att få ett kanonlag nästa år om några pusselbitar faller på plats....:)
Ut å sälj räknemaskiner med dig!! Sitt inte där på ditt grekiska arsle och lata dig!!
Den som ser möjligheter istället för hinder är alltid den som kommer längst!
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

säljer för jävla mkt nu..vet inte vad jag ska göra av alla dollars..:)
Power Play
Forumdemon

Post by Power Play »

Jag har ett par begagnade 1022:or. Intresserad? Micket pilligt. Para för dej.
Den som ser möjligheter istället för hinder är alltid den som kommer längst!
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Det man ska satsa krut på för kommande år är säsongsbiljetter. Mycket lättare att planera säsongen och justa priser till trogna besökare.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Zebbe
Forumproffs

Post by Zebbe »

Drygt 200 sittplatsbiljetter kvar nu till Rögle matchen :lol: :lol:
enligt webbbiljett.se
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

biljetterna verkar ju gå åt trots alla som ''vägrar'' betala
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Zebbe
Forumproffs

Post by Zebbe »

Bra det, så kanske vi slipper liknande detta igen i våran förening.
http://www2.unt.se/avd/1,1826,MC=4-AV_I ... #kommentar
Charlamov
Forumterrorist

Post by Charlamov »

Där har vi orsaken till den desperata forecheckingen... dom var tvungna att komma till KS för att få in slantarna.
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
Hatapopcornssupportrar
Forumproffs

Post by Hatapopcornssupportrar »

Denna kommentaren är ju lysande " - Vi har prioriterat löner före skatter, sedan kan man alltid diskutera om det är rätt eller fel, säger Jan Karlsson." Verkar va en skärpt kille... :)
Piggelin
c/o LL´s Forum

Post by Piggelin »

Detta handlar alltså om Jan Karlsson i Almtuna. :!:
Jag är Lakers-fan, vad fan är du?
Det ÄR pappa som bestämmer!
Razzel
Forumentusiast

Post by Razzel »

Angående biljettpriser och omsättning så är det ju för att minska de ekonomiska skillnaderna bland kvalserielagen.
When you pull on that jersey, the name on the front is a hell of alot more important than the one on the back.
enettex
Forumentusiast

Post by enettex »

"Hemmastå" Många biljetter kvar! 8O vad är detta ?
Lakers vinner, Alla hoppar, Hey! Hey!
£ak3rs
Forumamatör

Post by £ak3rs »

Poliwag wrote:Prissättning är uppenbarligen en dans på slak lina men det som jag tycker är värst är ändå att man från Lakers sida vill ha betalt för att
de egna ungdomarna och ledarna ska få se matcherna.
Spelare som betalat tusentals kronor till föreningen under säsongen och ledare som ideellt offrat otaliga timmar. Svagt!
Ja, nu verkar även Röda Tråden slutat existera.
Grattis till alla som betalat in tränings & medlemsavgifter här kommer "återbäringen" :oops: 8O

Föreningen delar ut 5st frikort till följande funktioner i lagen:

1.Huvudtränare
2.Ass. Tränare
3.Lagledare
4.Materialförvaltare
5.Lag ansvarig för Café Lakers

I Block 1 och 2 har vi dessutom 5st öppna frikort för funktioner och personer som utför arbete åt laget.

För att få frikort skall lagen lämna in ansökan om frikort till kansliet.
"Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."
out4speed
Forumentusiast

Post by out4speed »

Som någon skrev innan, de som verkligen gillar och prioriterar hockey kommer säkert på de mest spännande matcherna.

Men sen är det ju här det börja bli intressant,ska man bara punga sina mest trogna anhängare på pengar hela tiden, eller ska man försöka få upp intresset?
Som det är nu är intresset skyhögt, för de som alltid går, men de som kanske är lite nyfikna och funderade på att kanske ta med sej familjen och gå på hockey väljer defintivt annat nu.

Så kontentan, bidrar detta till mer intresse och kanske folk som blir bitna och fortsätter gå nästa säsong, eller bidrar det till att de som inte gått innan skiter i det nu också?

Ska vi uppåt måste vi ha mer sponsorer, och som de beter sej nu får de nog vara glada om de får behålla dem som de har.

Detta kunde ha blivit en hockeyfest för hela växjö alla matcher, nu kommer det bli kvalseriehockey med endast de som redan nu är genuint intresserade.
- Mej och några till då som hellre väljer att se hockeyn hemmifrån i fortsättningen.

Ps Nej jag är inte medlem längre, men har likväl skänkt pengar, och försökt få företagen jag jobbar på att sponsra.
Nu ökar vi !!
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Nu tror jag att Anders Öhman har koll på läget och hans resonemang kan jag köpa. Tycker kanske att man skulle lagt sig på 250 kr per plats. Men det verkar bli drag efter biljetterna ändå.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Roggan
Forumdemon

Post by Roggan »

Håller med Räven. Hade man lagt priset på 250:- / biljett hade ingen kunnat säga ett dugg men nu får alla " inte riktiga Lakersfans " vatten på sin kvarn. Onödigt att i detta läge "retas" med ett överpris.

Tror dock att det i princip blir slutsålt ( av sittplatser ) både mot Rögle och Leksand medan AIK o SSK kommer dra något mindre publik. Mot V-ås kommer nog publiksiffran hamna runt 2.000.
dolitle
c/o LL´s Forum

Post by dolitle »

out4speed wrote: Men sen är det ju här det börja bli intressant,ska man bara punga sina mest trogna anhängare på pengar hela tiden
Dom mest trogna har väl abonnemang, eller? 800:- för sina 5 sittplatsbiljetter i en kvalserie till elitserie tycker inte jag är dyrt.

Allt är relativt.
[b]Klubb Poseidon is the shit[/b]
Klonis
Ordförande Lakers Lakejer

Post by Klonis »

Håller med föregående

den här diskutionen kan man hålla på o älta i hela tiden o vrida o vända på det alla kan inte bli nöjda ändå hur man än gör
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
Post Reply