Varför skulle någon som har kontrakt tom 090430 avsäga sig sitt kontrakt 090310? Man kan ju ändå komma överens med en annan klubb och skriva på 090501.
Jag vill ha mer info innan jag säger någonting. I vanliga fall är sådana här extrema åtgärder ett tecken på panik (pengarna slut). Vi får väl se vad som kommer.
Varanen wrote:
. I vanliga fall är sådana här extrema åtgärder ett tecken på panik (pengarna slut). .
Enda tecknet jag kan se för att göra en sån här åtgärd.Ock i så fall inte förvånande alls,deras målsättning var kvalserien gick inte ens till PO, en kickad tränare som har kontrakt och full löneutbetalning ersattes av en svammelpelle,svikande publiksiffror .... förvånar mej om det inte är ekonomin som tvingat fram detta beslut,ju fortare de kan slippa att betala ut löner dess bättre men spelarna är nog inte så dumma utan de låter kontrakten gå ut så har de mars och aprillönen att hämta ut också.En RIKTIG FÖRENING har visat vad de går för
Den här "rensningen" är ingenting egentligen, det är bara för att visa för sponsorer och publik att man är oerhört missnöjd med säsongen. Ingen spelare som har kontrakt tror jag kommer lämna
lite uselt att faktiskt inte ta ansvar för sina gällande kontrakt. Går ju inte att helt och håller lasta skulden på Micke A, då han ju faktiskt hade 100% mandat från klubben.