Efter den här matchen bör det bli minst 3000 mot Nybban. Segern var imponerande och hade någon sagt innan matchen att VLH tar en poäng på hovet mot gnaget hade jag varit supernöjd. Men vem hade tippat 1-5 till lakers favör ?.
Komigen nu lakers!
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Nybro ledde inför tredje perioden mot självaste VIK! Enligt Nybro så var man också bättre i spel 5 mot 5. Krävs kanske hårdare handskar än vad jag hade föreställt mig!
Alla Lag behöver minst en splare som Hedman. Han har varit bra på försäsongen, var inte dålig mot AIK heller.
Gjorde 1 mål och fick en utvisning.
Jacobsson satt ute 2 gånger första 5 minuterna och gjorde inget mål.
Ser hällre att vi spelar Hedman än Chrille, han är slut!
vikings support har fyllt en buss men vi kan nog räkna med en 100-150 nybro supportrar minst. En godkänd läktarmatch blir det med den siffran , hoppas alla är tokladdade!
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Från Lindner intervju...
Närmast väntar derby mot Nybro. En spelare fostrad i IKO har inga större problem med att tända till inför den matchen antar jag?
- Nybro är alltid Nybro. I Oskarshamn är matcherna mot dom grillheta med bra tryck på läktarna och sådär, men jag har blivit lovad att det kommer vara samma sak här också.
He he...imorgon ska han få höra Lakejerna.............
Jag kan ha lovat Linder (med x antal öl i kroppen) ett DJÄVULSKT tryck i hallen på hemmapremiären. Hoppas alla är med på att leva upp till det löftet Tvekar dock inte en sekund på att vi nästan river väggarna imorgon. Let´s go nuts!
Det är det här man längtade efter när det såg som mörkast ut och vi inte viste om det skulle bli någon hockey. Vi visade då att vi har det största hjärtat i hockey sverige och nu ska vi låta dom höra vårat stöd från läktaren. Det här ska bli den roligaste säsongen hittills!