Tycker inte vi är där redan ,var Du nu fått det ifrån,men sakta men säkert närmar vi oss.
förstår att det är pinsamt för Dej inte minst när du tar till svordomar.
Men jag ber om ursäkt för min felstavning hara bara funnits där 1 år.
Mmm, troligtvis har du rätt. Vi vet ju alla hur pass bra en träningsmatch visar förhållandet mellan 2 lag. Nä men ärligt kanske ert J-20 är bättre än vårt denna säsong, har för dålig koll på våra juniorer än så länge. Trots detta tror nog ändå att Taifs j-20 kommer före Lakers även iår. Fast varför skriver jag detta, vet ju att dom flesta här inne skiter i juniorlagen.
Men så har det ju varit tidigare Primeau, så fort jag skrivit något om juniorhockeyn så svarar många här inne att det är totalt ointressant!!! Men det är skoj att få riktiga svar för en gångs skull, tack Svartvardet. Du har rätt, det har tappats ett par riktigt bra sistaårs juniorer i Taif.
det har ju iaf varit så tidigare,nu har vi en generation på G som kommer följas av många vilka alla kan börja bli väldigt intressanta för A-laget,
nu kommer jag följa det mer än tidigare hur det går för våra juniorer.
(utom i mot lag som använder 7-8 a-lagsspelare över 20 i laget);)
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.
Alfie wrote:
MEN Oliver blev utsedd till matchens lirare för ett par matcher sen. Då han hade en ordinarie backplats och spelade otroligt moget. Finns de fler sådana 16åringar???
De håller jag som tveksamt.
eeh de finns faktist en som heter Victor Hedman,16 i MoDo
Daniel Brieres sons fråga när briere kom med i allstar laget:kmr du få spela med sidney crosby XD
Jerry Andersson berömmer Oliver Ekman-Larsson efter derbyt, som vanligt har Jerry koll.
Oliver var bästa back i TAIF och detta redan ,lite före Mina egna profetior.Han kommer noga svaja i vissa Matcher men som Jag sagt tidigar han skulle redan platsa i Lakers .
Oliver är mycket bättre än vad jag trott att han skulle vara redan nu!! Spelar väldigt vårdat och slänger inte bara iväg pucken utan letar hela tiden passningsalternativ. I Taif platsar han redan nu, är given bland dom sex backarna även om ledarna i Taif verkar vilja matcha han sparsamt. Har han bara rätt inställning nu så kan jag inte se att han inte skulle kunna bli en storback!!
Tre trojaner med till Karjala Cup..2 med troja som moderklubb, Mattias Weinhandel och Johan andersson plus en föredetting som numera spelar i Färjestad, Rickard Wallin ..Enligt Jerrys hörna hade vi även 2 spelare från j-18 på landslagsläger i helgen...
Som Vanligt mycket Läsvärda alster på Karlskrona-Gurun Goes Blogg, Nu oroväckande nyheter om VÅR Nya Farmarklubb Håll till Godo!
Alvesta SK nästan sämst på allt! (ishockey och Rapportering)
Alvesta förlorar igen på uddamålet. Vad beror alla dessa uddamålsförluster på? Jo man saknar spets. Deras bästa målskytt ligger på 54e plats i skytteligan och heter Gustav Karlsson. Han har gjort 7 poäng var av sex av dem är mål. Inte värst imponerande? Läser vi vidare i poängligan ser vi att Alvestas näst bästa poängplockare. Han har enbart gjort 3 strutar det vill säga enbart hälften så många mål. Alvesta är ett jämn dåligt lag. De saknar spets och jämför vi med fjolåret är de klart mycket sämre på den här punkten. Det jag såg senast behövs väldigt många åtgärder för att det här laget skulle ha vara på en slutspelsplats. Serien är bättre i år och där verkar inte Alvesta ha hängt med.
Dåliga serieförberedelser är en av huvudanledningen. Samtidigt gör de en fantastisk insats mot Osby. Men ännu en gång råkar man ut för den här jobbiga uddamålsförlusten. Måste vara tufft att förlora så här många matcher på mållinjen. Dåliga serieförberedelser är oftast grunden till att motståndaren orkar lite bättre än vad man själv gör. Deras uppdatering till Tibro IK håller ungefär samma dåliga klass som deras sportsliga framgångar ute på isen. Det vill säga inte de bästa med andra ord.
Som väntat tog säsongen slut tidigt för Taif. Man har inte alls spelat bra under någon del av säsongen.
Visst var Ekman-Larsson lagets bästa back och jag tror man har hyffsade chanser att få behålla killen ett tag till.
Persson lär säkert få ett antal samtal precis som han fick efter förra säsongen. Förra året var han grym och jag var säker på att han skulle lämna Taif, iår har det varit en annan Persson. Han har inte varit alls lika dominant och bara känts orkeslös men jag är lika säker nu på att han kommer lämna men det känns inte lika tungt att tappa honom iår.
Själv är jag en aning orolig att Andreas Carlsson från Tingsryd ( Mångmiljonär och nybliven idoljurymedlem) får för sig att göra Thaif till Kronobergs bästa lag