Lakers juniorer
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
-
- Forumterrorist
Det är ingen som sagt att vår j-verksamhet är lysande. För då skulle vi gått om er redan, vad jag hörde idag så va det 3 taifjunisar som provspelade för RBK för ett tag sedan och anlednigen va? Dom va missnöjda med J-verksamheten i Taif, är detta möjligt? Jag trodde ni va ofelbara.
-Vill ni se Hockey med fart? Växjö HC såklart!!-
Om Lakers Juniorverksamhet vore så botten, hur kan det då komma sig att man ändå lyckas ta fram så pass många bra unga spelare när klubben endast har funnits i 10 år?
Alla vi vet att verksamheten inte är den bästa ÄNNU, men att det jobbas hårt på att den ska bli bättre och gå framåt.
Tror du att det har gått in hos dig nu sköna_gröna ?
Du behöver inte skriva detta i en massa flera inlägg.
Avundsjuka löser man inte genom att försöka hitta fel hos andra, utan man ser till att bli bättre själv (läs ert A-lag)
Alla vi vet att verksamheten inte är den bästa ÄNNU, men att det jobbas hårt på att den ska bli bättre och gå framåt.
Tror du att det har gått in hos dig nu sköna_gröna ?
Du behöver inte skriva detta i en massa flera inlägg.
Avundsjuka löser man inte genom att försöka hitta fel hos andra, utan man ser till att bli bättre själv (läs ert A-lag)
[b]Klubb Poseidon is the shit[/b]
- Sköna_Gröna
- Forumamatör
-
- Inaktiverad användare
I ALLA J-Lag och Föreningar finns Spelare som av OLIKA anledningar lämnar skutan, det intressanta är - Varför? i varje enskilt fall, om uppföljning sker här på Forumet eller seriöst i respektive Klubbar så förbättras troligtvis verksamheten över tid.
Tendensen är dock att klubbarna mörkar den egna oförmågan att tillfredställa eventuella talanger och skyller på att Spelarna saknar den RÄTTA inställningen, vilket är kvalificerat svammel när man hör samma skäl om och om igen.
Vi ska ha väldigt klart för oss att både i Lakers och TAIF och måhända även Rögle så bedrivs J-träning av relativt Mediokra Spelare som utnyttjat sina kontakter i Hockeysvängen för att själva få fortsätta att mingla i Omklädningsrummen som Tränare/Ledare, -De Spelare som sticker ut och KAN bli Elitspelare nöjer Sig självklart INTE med B- Figurer för Sin utveckling.
Att lyckas få fram en EGEN Junior till ett Allsvenskt lag/säsong är mycket bra.
Istid är inte Lakers Juniorers problem, möjligtvis en del U-Lags.
Även på den katastrofala HC-tiden vaskades en och annan talang fram, dessa poppar upp överallt, konsten är att begripa att se och ta till vara dessa.
Kommande Talanger i Lakers J-Lag: Rankas härmed:
Tex Williamsson (-91 Målvakt)
Ronny Hansson (-92 Forward)
Klas Dahlbeck (-91 Back)
Adam Rosen (-92 Back)
Tendensen är dock att klubbarna mörkar den egna oförmågan att tillfredställa eventuella talanger och skyller på att Spelarna saknar den RÄTTA inställningen, vilket är kvalificerat svammel när man hör samma skäl om och om igen.
Vi ska ha väldigt klart för oss att både i Lakers och TAIF och måhända även Rögle så bedrivs J-träning av relativt Mediokra Spelare som utnyttjat sina kontakter i Hockeysvängen för att själva få fortsätta att mingla i Omklädningsrummen som Tränare/Ledare, -De Spelare som sticker ut och KAN bli Elitspelare nöjer Sig självklart INTE med B- Figurer för Sin utveckling.
Att lyckas få fram en EGEN Junior till ett Allsvenskt lag/säsong är mycket bra.
Istid är inte Lakers Juniorers problem, möjligtvis en del U-Lags.
Även på den katastrofala HC-tiden vaskades en och annan talang fram, dessa poppar upp överallt, konsten är att begripa att se och ta till vara dessa.
Kommande Talanger i Lakers J-Lag: Rankas härmed:
Tex Williamsson (-91 Målvakt)
Ronny Hansson (-92 Forward)
Klas Dahlbeck (-91 Back)
Adam Rosen (-92 Back)
In Hinkum Veritas
-
- Forumterrorist
Full fart i J-truppen, det kommer bli bra vad det lider eller vad tror du Sköna Gröna?
http://www.vaxjolakers.se/p5519/p5519_s ... ticle=4408
http://www.vaxjolakers.se/p5519/p5519_s ... ticle=4408
-Vill ni se Hockey med fart? Växjö HC såklart!!-
- Sköna_Gröna
- Forumamatör
- Sköna_Gröna
- Forumamatör
Lakers kan ju åka och träna på sjön och säga detta till media så händer det nog grejer med agregatet. Precis så man gjorde då man tränade fys i pissoarerna. Den taktiken kanske går hem igen.erok wrote:Och till hösten har Lakers och kommunen kommit överens om att det ska bli tak på uterinken.Men det fattas pengar tillett nytt frysagrigat.Här hoppas lakers på privata fiansiärer.Stod i smp för några veckor sen

Stolthet, hjärta, tradition
Isträning på Växjösjön (alternativt i någon av dammarna) är ju ett toppenförslag, eller kanske ännu hellre nån slags jippomatch mot lokalkändisar (Stefan Edberg, Thomas Ravelli, Ola Salo, Daniel Svensson, etc).
Nu börjar du snacka popcorn Sköna_Gröna.

Nu börjar du snacka popcorn Sköna_Gröna.

hockey spelas på is, inte konstigt om spelare blir kalla ibland
(Vart tog Gretzky vägen?)
-
- c/o LL´s Forum
-
- Forumamatör
vad beträffar junioren Ronny Hansson är han en god vänn till mig och jag kan berätta att han kommer spela i j-18 laget hela denna sesongen och han har tränat fys med dom hela sommaren. Och han är nästan en av dom bättre där men inte bäst fast han är ju dock 3 år yngre men vi lär få se han i A-laget om kanske 2,3 år. hoppas jag 

VEM FAN ÄR KENNY JÖNSSON, VEM FAN ÄR KENNY JÖNSSON?? FÖR VI HAR VIKTOR FASTH, JA VI HAR VIKTOR FASTH!
-
- Inaktiverad användare
-
- c/o LL´s Forum
Ronny Hansson är som en explosion i skridskoåkningen, vilket han kommer långt på. Men jag är dock ytterst tveksam till att han ska bli A-Lags spelare någon gång.... Han är inte lika överlägsen i J-18 som han var i U-16 vilket jag är ganska säker på. Och då är det upp till bevis om han klarar av "lagspelet ishockey", när han inte får ha puck lika mkt.... men men jag kan ha fel!
Håller med dig, det är säkert så också. Lakers juniorerna har varit för unga för A-laget sedan rätt så många år tillbaka. Sedan är det en sak att få fram egna talanger som har stor potential, och där ligger vi kanske efter andra hockeyföreningar.Svartvadet wrote:Jag kan faktiskt bara hålla med! Det är helt enkelt ett för stort gap mellan A-Laget och Juniorerna.... men men man vet ju faktiskt aldrig!
-
- Inaktiverad användare
-
- c/o LL´s Forum
-
- Inaktiverad användare
-
- Inaktiverad användare
Långsynt är Jag dessvärre inte, utan precis som Elefanter " De glömmer ALDRIG". Eftersom Evulotionen visat att det gynnat dem som ras att minnas saker och ting för framtida nytta
Men Lex Yngwe är något som till stor del kommer att avgöra vilken nivå Lakers vill få/ha på sin J-verksamhet, dvs. OM De som kommer från De egna Leden och J-lag ges en rimlig chans att mäta sig med De mindre imponerande spelare som värvas hit och avlönas.
Jag har släppt Yngwe som person för längesedan, nu kvarstår hans namn endast som en symbol för att vissa blandar ihop Politik och idrott, Jag hoppas att Lakers har förmågan att erbjuda De talanger som fostras en anständig utbildning och ges rejäla chanser att ta en tröja.
Men som vanligt så kommer De STÖRSTA talangerna att välja De klubbar som anses sköta detta bäst.
Att som vissa sedan antyda att tex. Yngwe inte tränade är skitsnack.
Han gillar Rock helt enkelt

Men Lex Yngwe är något som till stor del kommer att avgöra vilken nivå Lakers vill få/ha på sin J-verksamhet, dvs. OM De som kommer från De egna Leden och J-lag ges en rimlig chans att mäta sig med De mindre imponerande spelare som värvas hit och avlönas.
Jag har släppt Yngwe som person för längesedan, nu kvarstår hans namn endast som en symbol för att vissa blandar ihop Politik och idrott, Jag hoppas att Lakers har förmågan att erbjuda De talanger som fostras en anständig utbildning och ges rejäla chanser att ta en tröja.
Men som vanligt så kommer De STÖRSTA talangerna att välja De klubbar som anses sköta detta bäst.
Att som vissa sedan antyda att tex. Yngwe inte tränade är skitsnack.
Han gillar Rock helt enkelt

In Hinkum Veritas
Bara att inse att Yngwe var för dålig för Lakers A-lag.
Tror jag ska ta upp att dom kickade Nyström för 3 år sedan..
Det var en personlig favorit och from nu ska Nyström bli min Yngwe..
Det vill säga, jag ska tjata och tjata om att det var piss att dom kickade honom...
PS Ni andra som har favoriter som kickats av Lakers kan väl göra som Neddo..tjata om det i några år framåt...
Tror jag ska ta upp att dom kickade Nyström för 3 år sedan..
Det var en personlig favorit och from nu ska Nyström bli min Yngwe..
Det vill säga, jag ska tjata och tjata om att det var piss att dom kickade honom...
PS Ni andra som har favoriter som kickats av Lakers kan väl göra som Neddo..tjata om det i några år framåt...
Snart nära dig...en ny hall
Stämmer lite sisådär med tanke på din signatur va?NEDOMANSKY wrote:Jag har släppt Yngwe som person för längesedan, nu kvarstår hans namn endast som en symbol för att vissa blandar ihop Politik och idrott

Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
Nedomansky skriver Yngwe, Yngwe, Yngwe i sina inlägg, uppblandat med rätt mycket relevanta tankar och funderingar, men vissa här på forumet verkar visst bara se att det står Yngwe, Yngwe, Yngwe. Synd, för frågan om hur vi ska ta tillvara på våra ungdomar och undvika att dom flyr till andra klubbar är trots allt av stort intresse.
hockey spelas på is, inte konstigt om spelare blir kalla ibland
frågan är hur pass mycket av Nedomanskys tankar och ideer som framförs i detta forum, även diskusteras med de personer i Lakers organisation som kan förändra/förbättra ?! ( alltså inte i detta forum, här ordbajsas det ju bara! )
Är av den uppfattningen att mycket görs och kommer att göras för att få en intressant och duktig ungdomsorganisation.
Ps. Hörde att Lakers vann mot TAIF i en träningsmatch, måste ha varit hörsägen (eller att TAIF sakanade
alla sina bästa spelare.
Är av den uppfattningen att mycket görs och kommer att göras för att få en intressant och duktig ungdomsorganisation.
Ps. Hörde att Lakers vann mot TAIF i en träningsmatch, måste ha varit hörsägen (eller att TAIF sakanade
alla sina bästa spelare.
-
- Inaktiverad användare