Loseddos wrote:! Vi tar vårt när tid är. Peace out!
Så sant så. Men för vissa av era supportrar så tycks den tiden vara NU. Då kan man ju undra hur frustrerade Växjös supportrar kommer att vara efter att ha försökt tolv år om man jämför med oss Rögle supportrar, som till och med har varit uppe, som HAR väntat i tolv år och kommer att få vänta åtminstone ett år till.
Poplag nu, men hur blir det när ni stått och stampat på nivån just under ks ett antal år...
Snittar ni 3000 i hallen då..?
Men allvarligt talat så är det tufft att ligga just under elitnivån - satsningen måste vara dyr men inkomsterna är inte lika självklara som i es.
Just därför är det så viktigt att pengar flyter in från många olika håll för vist fasiken kostar det att ligga precis under ES.Å inte vet jag hur publikunderlaget ser ut om 7-10år.Men jag hoppas att de som funnit lakers nu även stöttar lakers i framtiden.Inte sagt att man måste gå på varje hemmamatch eller åka med på alla bortaresor men det finns idag ett enormt intresse för våran förening och för att behålla detta intresse har både Lakers och Lakerjerna ett hästjobb framför sig.Hört att medlemsantalet hos Lakejerna har sjunkit lite grann, så även här måste det till kraftansträngningar för att hålla intresset så hett som möjligt under vår,sommar och höst för att vi tillsammans ska kunna stötta lakers i med och i motgångar.Har själv inte betalat in medlemsavgiften för sersongen 06-07 men 07-08 blir jag medlem igen.
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Loseddos wrote:! Vi tar vårt när tid är. Peace out!
Så sant så. Men för vissa av era supportrar så tycks den tiden vara NU. Då kan man ju undra hur frustrerade Växjös supportrar kommer att vara efter att ha försökt tolv år om man jämför med oss Rögle supportrar, som till och med har varit uppe, som HAR väntat i tolv år och kommer att få vänta åtminstone ett år till.
Poplag nu, men hur blir det när ni stått och stampat på nivån just under ks ett antal år...
Snittar ni 3000 i hallen då..?
Men allvarligt talat så är det tufft att ligga just under elitnivån - satsningen måste vara dyr men inkomsterna är inte lika självklara som i es.
Mygel och IFB: Man måste skynda långsamt. Eller lagom. Ska man kasta sig upp i eliten blir det inget annat än skit av det. Målsättningen denna säsongen var EXAKT vad vi klarade av. Det får väl räknas som med beröm godkänt. Jag tror att vad vi snittat publikmässigt i år är ungefär vart vi kommer ligga kommande säsonger, kanske något bättre om/när vi blir ett allsvenskt topplag.
Men som jag skrev tidigare: Vi är inte i er sits. Jag tycker det är lika bra att njuta så mycket man kan, sorger får man hantera när man behöver det...
Vår sits...? Löven hade inte budgeterat med ks, målet var po. Vår trupp är sannolikt billigare är er. Vi har nyss sanerat en katastrofal ekonomi. Vi har nu en teoretisk chans på es
Möjligtvis sitter Rögle i en tråkig sits men inte löven. Just nu i alla fall...
Hade varit bra att läsa alla inlägg så ni förstår det sammanhang som mina inlägg skrevs i, då jag svarade på en annan, relativt förvirrad och frustrerad, användare på forumet.
Har hejjat på Tälje sista 2 matcherna, hoppas verkligen jag slipper göra det mer efter denna kvalserien för det känns illa i magen och jag mår fysiskt dåligt när jag måste heja på ett lag som har en svettig nosig strumpa i båset...
Otroligt viktig seger idag och fint att MIF och SAIK bara fick en pinne var. Nu är vi med i matchen igen. Hoppas att vi kan sno nån pinne av SAIK borta på lördag och att vi kan vinna mot MIF omgången efter...
Linkankopia wrote:Otroligt viktig seger idag och fint att MIF och SAIK bara fick en pinne var. Nu är vi med i matchen igen. Hoppas att vi kan sno nån pinne av SAIK borta på lördag och att vi kan vinna mot MIF omgången efter...