...Johan lämnar Lakers men vi önskar honom lycka till i Elitserien. Vi på Kumlins Måleri tappar också en kanonkille på alla sätt. Ska bli kul att följa Johan framöver! Tack för denna tiden Bois o lycka till...o du glöm inte pizzan Timme ska bjuda dig på
Efter att ha sett Frölunda tv:s intervju med Johan så känner man en stor glädje och enorm stolthet över att vi har haft honom hos oss. En kanonkille som jag önskar lycka till!
Systemfel wrote:Nån som har lust att beskriva honom lite?
Rivig och ganska komplett spelare. Andersson är en bra skridskoåkare, som sliter uppoffrande. Stark i närkamperna, men också en vass offensiv spelare med god teknik och målkänsla.
Fredrik R wrote:Rivig och ganska komplett spelare. Andersson är en bra skridskoåkare, som sliter uppoffrande. Stark i närkamperna, men också en vass offensiv spelare med god teknik och målkänsla.
Tack för citatet från eliteprospects.com, men jag var mer ute efter en "supporter"-beskrivning, om du förstår?
Han är en sån man älskar att ha i sitt lag... Ständigt framme o småjävlas med folk utan att för den sakens skull vara ful.
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
Johan Andersson gör helt rätt som lämnar VLH för spel i Frölunda. Han är defintivt mogen att ta det steget. Frölunda har dessutom en misslyckad säsong bakom sig, vilket gör det lättare att erövra en plats än om laget vunnit SM-guld. Jag är dessutom helnöjd med hans inställning i slutet på denna säsong där han på ett proffessionellt sätt fokuserade på sin dåvarande klubb. Johan Andersson har bra rådgivare. Rätt beslut både av honom själv och klubben han skall till. Jag kommer att följa hans utveckling med stort intresse. Med tanke på den senaste tidens massiva kritik vill jag nämna att Bois var synnerligen bra scoutat av VLH. Allt de gör är kanske inte helt uppåt väggarna.
gatulera till Johan. Det är han värd..
känns mycket skönt att han tar sig till frölunda.. då har man koll på honom de närmaste säsongerna.
hoppas han blir lika målfarlig där som han varit här
Riktigt synd MEN förståeligt. Bois är en spelare av grov kaliber som skall verka i elitserien - tack för denna tiden och lycka till.
Evertsson, Växjö Lakers sportchef, kan nog skippa sin (sommar)semester detta året. Bortfallet tror jag blir stort - och det är inga dussinlirare som lämnar. Ländell har redan basunerat ut kvalserien 2007/2008 och visionsbiten till finrummet 2011 har vi ju hört till leda.
Bois, Mäster, Thorrsten, Pikkarainen, Karjalainen, Saviano (ny supporterspelare?), Kempe. Vi snackar alltså en förstafemma - till att börja med. Till dessa så kan vi väl lägga en handull spelare som ICKE skall få fortsatt förtroende.
Vi får väl hålla tummarna för att det blir ett slagkraftigt gäng Lakerskrigare även kommande säsong...
/T5!!
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]