Hockeyallsvenskan 2007/08, hur vill NI att den skall se ut?
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Hockeyallsvenskan 2007/08, hur vill NI att den skall se ut?
Jag tycker att denna fråga är viktig att ta upp, hur tycker vi som varje år följer våra älsklingslag att hockeyallsvenskan skall se ut?, det är ju trots allt VI som gör hockeyn levande i samhället. Och inte ledningen för hockeyallsvenskan eller de som sitter som ordförande i diverse klubbar.
Personligen tycker jag att det är åt pipan för tidigt att starta redan den 14:e september, hur många vill se hockey när det fortfarande är +20 ute, självklart en del som jag själv, men knappast 2320 personer. (Lakers publiksnitt om jag minns rätt). Vore det inte bättre att köra längre på våren, dvs. mars månad ut, när det fortfarande är kallt och snö ute, dvs. vintersporttider, som ishockey är. Nu är säsongen slut och det känns som om att vi fortfarande är mitt i vintern, trots allt bara 28:e februari. Nej hockeyn får gärna hålla på till månadsskiftet april-maj.
Å sedan börja lite senare.
Bättre domare är också en viktig del i steget mot en mer spännande allsvenska.
Jag tror också på fler söndagsmatcher, ev.lördagsmatcher, de drar super mycket folk.
Annars är det mycket som fungerar bra, men för den delen kan man inte bara lägga sig ner och vara nöjd.
Sedan playoff matcherna, spela alltid med en dags mellanrum, inte som nu med två matcher två dagar på raken.
Personligen tycker jag att det är åt pipan för tidigt att starta redan den 14:e september, hur många vill se hockey när det fortfarande är +20 ute, självklart en del som jag själv, men knappast 2320 personer. (Lakers publiksnitt om jag minns rätt). Vore det inte bättre att köra längre på våren, dvs. mars månad ut, när det fortfarande är kallt och snö ute, dvs. vintersporttider, som ishockey är. Nu är säsongen slut och det känns som om att vi fortfarande är mitt i vintern, trots allt bara 28:e februari. Nej hockeyn får gärna hålla på till månadsskiftet april-maj.
Jag tror också på fler söndagsmatcher, ev.lördagsmatcher, de drar super mycket folk.
Annars är det mycket som fungerar bra, men för den delen kan man inte bara lägga sig ner och vara nöjd.
Sedan playoff matcherna, spela alltid med en dags mellanrum, inte som nu med två matcher två dagar på raken.
- Linkankopia
- Forumproffs
Re: Hockeyallsvenskan 2007/08, hur vill NI att den skall se
Eller då SUPER MYCKET FOLK....furioso wrote:Jag tycker att denna fråga är viktig att ta upp, hur tycker vi som varje år följer våra älsklingslag att hockeyallsvenskan skall se ut?, det är ju trots allt VI som gör hockeyn levande i samhället. Och inte ledningen för hockeyallsvenskan eller de som sitter som ordförande i diverse klubbar.

Och glöm inte MÅLKAMEROR !!!!
www.sodertaljesk.se | SSK, överallt - alltid !
2012 - Jag och Maddis gifte oss & våran dotter Willow föddes (28/9)
2012 - Jag och Maddis gifte oss & våran dotter Willow föddes (28/9)
Jag vill slopa de långa uppehållen mitt under säsongen och ha fler omgångar. Fast jag hörde för ett tag sedan att det var tal om det motsatta, dvs inte lika tätt mellan matcherna och istället förlänga säsongen med några veckor. Lika många omgångar. Jaja...
Lika många hemma- som bortamatcher för alla lag tycker jag är en självklarhet. Det tycker jag dom borde lösa om det går.
Lakers snitt i serien är 2634.
Lika många hemma- som bortamatcher för alla lag tycker jag är en självklarhet. Det tycker jag dom borde lösa om det går.
Lakers snitt i serien är 2634.
-
- Inaktiverad användare
Just det, MÅLKAMEROR!!!
För Mig börjar Hockeysäsongen i Augusti, sen är det lagets kvalitet som styr säsongens längd, De Lag som åker ut tidigt ska nog ta Sig en allvarlig funderare på att uttnyttja denna period att förbättra diverse tekniker på is inför nästa säsong, och inte direkt tänka muskler och fys.
Testa NHL-Rinkar i Allsvenskan, med deras storlek av Zonerna också.
För Mig börjar Hockeysäsongen i Augusti, sen är det lagets kvalitet som styr säsongens längd, De Lag som åker ut tidigt ska nog ta Sig en allvarlig funderare på att uttnyttja denna period att förbättra diverse tekniker på is inför nästa säsong, och inte direkt tänka muskler och fys.
Testa NHL-Rinkar i Allsvenskan, med deras storlek av Zonerna också.
In Hinkum Veritas
-
- Inaktiverad användare
Ja, det är värt ett test, titta på ett antal NHL-Matcher och imponeras av Spelarnas otroliga förmåga att spela snabb hockey med snabba pass och mängder av målchanser, dessutom med de större Försvarszonerna så ges utrymme för snirklare också vilket även de nya Domarbedömningarna bjuder upp till, det spelas fantastisk Hockey numera i NHL.
Ge det en Chans.
Ge det en Chans.
In Hinkum Veritas
-
- Styrelsen Lakers Lakejer
Det där med målkameror tror jag hade varit bra, men frågan är vilka som i så fall skall stå för kostnaden, är det klubbarna själva eller Hockeyallsvenskan AB?, för vissa klubbar har ju knappt råd att köpa in klubbor, att de då skall ha råd med avancerade kameror, det vet i sjutton.
Men man borde väl granska de allsvenska klubbarna hårdare ekonomiskt än vad man gör idag också, vissa hör mer hemma i div.2 än i hockeyallsvenskan. Och de lagen drar ofta ner kvaliten på hela serien.
Dvs. deras matcher blir totalt ointressant.
Men man borde väl granska de allsvenska klubbarna hårdare ekonomiskt än vad man gör idag också, vissa hör mer hemma i div.2 än i hockeyallsvenskan. Och de lagen drar ofta ner kvaliten på hela serien.
Dvs. deras matcher blir totalt ointressant.
- Banta serien till 12 lag. Lag som Bajen, Boga och Huddinge gör ingen glad... Dåliga resultat, dåligt med pengar och framförallt ingen folklig förankring. På så sätt får man dessutom en rak serie på 44 matcher. Fast å andra sidan finns det lag underifrån som ser lite intressanta ut.
- Hårdare ekonomiska krav, det som hände Arboga i år och Halmstad förra säsongen får bara inte hända, förstör serien en hel massa.
- Få fram bättre domare, Hockeyförbundet är sveriges rikaste specialidrottsförbund, heltidsanställda domare kanske?
- Målkameror vore ju rätt trevligt också faktiskt.
- Hårdare ekonomiska krav, det som hände Arboga i år och Halmstad förra säsongen får bara inte hända, förstör serien en hel massa.
- Få fram bättre domare, Hockeyförbundet är sveriges rikaste specialidrottsförbund, heltidsanställda domare kanske?
-
- c/o LL´s Forum
-
- Inaktiverad användare
Re: Hockeyallsvenskan 2007/08, hur vill NI att den skall se
Detta skulle innebära att klubbens sponsorer inte blir lika villiga att lätta på plånboken. Matchevenemang mitt i veckan skapar större möjligheter för sponsorn att göra något kreativt med sina kunder före/under/efter matchenfurioso wrote:...
.....
14 lag i Elitserien, 14 lag i Allsvenskan, alt. 12 i AS.
Sista laget i ES åker ur direkt, 1an i Allsvenskan går upp direkt. lag 12 å 13 i ES möter 4 lag från AS om spel i ES kommande säsong. Inget PO-tjaffs som kan förstöra en annars bra säsong. Inga derbygrupper eller liknande, alla möter alla 3 ggr.=39 omg. Vilka som får spela 2 hemma-1 borta/1 hemma-2 borta lottas.
Tror det här systemet skulle ge en större rotation på lag i Elitserien, vilket skulle ge ett jämnare läge ekonomiskt samtidigt som intressen för hockeyn skulle bli större för många klubbar då det blir lättare att gå upp i Elitserien.. Ibland känns det som att det är just krångligheten till att avancera som gör att intresset sjunker för marginalsupportern.
Sista laget i ES åker ur direkt, 1an i Allsvenskan går upp direkt. lag 12 å 13 i ES möter 4 lag från AS om spel i ES kommande säsong. Inget PO-tjaffs som kan förstöra en annars bra säsong. Inga derbygrupper eller liknande, alla möter alla 3 ggr.=39 omg. Vilka som får spela 2 hemma-1 borta/1 hemma-2 borta lottas.
Tror det här systemet skulle ge en större rotation på lag i Elitserien, vilket skulle ge ett jämnare läge ekonomiskt samtidigt som intressen för hockeyn skulle bli större för många klubbar då det blir lättare att gå upp i Elitserien.. Ibland känns det som att det är just krångligheten till att avancera som gör att intresset sjunker för marginalsupportern.
Småland- been there, done that.
- challe_berglund
- Forumproffs
Vill du ha hockey helt utan känslor Serra? Dom absolut roligaste matcherna är ju dom mot Rögle. ALLTID bra hockey!serra wrote:Får man välja hur det ska se ut?
Då vill jag slippa Rögle, Löven, och ev då Troja och Taif....
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”
G. B. Shaw
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”
G. B. Shaw
Då kan man också säga att inga lag norr om Gävle ska vara medno.95 wrote:- Banta serien till 12 lag. Lag som Bajen, Boga och Huddinge gör ingen glad... Dåliga resultat, dåligt med pengar och framförallt ingen folklig förankring. På så sätt får man dessutom en rak serie på 44 matcher. Fast å andra sidan finns det lag underifrån som ser lite intressanta ut.
bara för att de andra lagen inte ska behöva resa så långt då.

Inte lätt att vara ödmjuk mot någon som inte finns, därför är JAG bäst!!!!!
Lakers till div 3
Lakers till div 3
Mr wee wrote:Hammarby är väl ett av de lag som lockar mest bortapublik av alla lag....Hammarby behövs...
hammarby och Aik var väll dom lagen som hade minst folk på deras hemma matcher ??.. Har för mig att bara Aik hade 300 personer i hallen när lakers var där senast ... och hammarby hade något liknade dom 3 sista matcherna i serien ??
i´m the greatest man alive