Framtida lagkapten......
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
- Lakejer115
- Forumproffs
Framtida lagkapten......
Någon som har ett förslag eller åsikt om dagens kapten..?
Själv ser jag hellre att nån annan tar över till nästa säsong......
Själv ser jag hellre att nån annan tar över till nästa säsong......
-
- Inaktiverad användare
- Lakejer115
- Forumproffs
- Lakejer115
- Forumproffs
Baker wrote:Det finns bara en i årets lag som jag skrev i ett annat inlägg och det är #38. Förövrigt tycker jag att bytet kan ske genast. Tycker faktiskt inte #12 håller måttet. Sympatisk och säkert en kille som klubben borde satsa på som ledare i framtiden men kapten = nej.
Då har vi ett gemensamt jag och du.....

Markusson är ett av mina namn.... Nr 2
Den andra,nr1, är självklart...... JARNO PIKKARAINEN...
- Lakejer115
- Forumproffs
-
- c/o LL´s Forum
-
- Forumdemon
ge mig en jävligt stor anldning till varför inte torsten ska fortsätta va kapten! hur vet ni hur han funkar i båset?,vem har mer rutin än torsten? har sett en hel del träningar när man ser att torsten står och förklarar för dom andra hur dom ska göra/vad som är bäst i olika situationer.. jag ser ingen som helst anledning till att man ska byta kapten till nästa år,om han inte slutar förstås!! se i nybro han tog sitt ansvar och slog straffen, för tror inte torsten är uppsatt på strafflistan annars 

"fest med lakers lakejer;)"
Givetvis är det ju upp till spelare och tränare att utse lagkapten och assisterande, det är ju de som vet bäst, svårt att sitta och bedöma från sidan när man bara ser matcher och kanske nån träning, samt hör lite rykten, känner nån spelare, etcetera.
Men bortsett från detta tycker jag att Torsten med sitt spel inte utstrålar det som jag vill se hos en lagkapten. Visst, han stiger upp och lägger straffen när ingen annan vill, men i övrigt ser han slö och lat ut, verkar inte ta det sista avgörande skäret utan nöjer sig med att vara positionsstark och rutinerad. Det tänder laget betydligt mycket mer när kaptenen går ut och skjuter ett oväntat skott (behöver inte bli mål) eller ger en tackling i mittzon, än en kapten som stiger in på isen och placerar sig perfekt för att bryta motståndarnas uppspel.
(mitt resonemang sträcker sig alltså inte längre än till "on-ice-uppträdande". Det är ju lika viktigt hur ledaren är "off-ice", det vill säga på träningar och i omklädningsrummet/båset.)
Men bortsett från detta tycker jag att Torsten med sitt spel inte utstrålar det som jag vill se hos en lagkapten. Visst, han stiger upp och lägger straffen när ingen annan vill, men i övrigt ser han slö och lat ut, verkar inte ta det sista avgörande skäret utan nöjer sig med att vara positionsstark och rutinerad. Det tänder laget betydligt mycket mer när kaptenen går ut och skjuter ett oväntat skott (behöver inte bli mål) eller ger en tackling i mittzon, än en kapten som stiger in på isen och placerar sig perfekt för att bryta motståndarnas uppspel.
(mitt resonemang sträcker sig alltså inte längre än till "on-ice-uppträdande". Det är ju lika viktigt hur ledaren är "off-ice", det vill säga på träningar och i omklädningsrummet/båset.)
hockey spelas på is, inte konstigt om spelare blir kalla ibland
(Vart tog Gretzky vägen?)
(Vart tog Gretzky vägen?)
-
- c/o LL´s Forum
Yngvesson gjorde sitt jobb i nybro genom att kliva fram och slå straffen helt iskallt. jag hörde många ''ååh nej inte yngvesson''. starkt av honom och få in pucken och få en vändning i matchen. Hade vi vunnit hade den straffen varit avgörande.
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
-
- Forumdemon
Torsten är kanske bra att ha som kapten, han är ju en spelare som spelar ett spel där det är nästan omöjligt att bli skadad, det är väl alltid bra att ha samma kapten hela året.
O Jarno skulle bli kapten skulle han ju garanterat aldrig vara det hela säsongen, då han spelar ett spel som är raka motsatsen till Torstens, och har de senaste tre säsongerna gått lång tid skadad, jäkligt synd men så är det ju. Det är stort hjärta till laget och kämpa-anda i honom.
O Jarno skulle bli kapten skulle han ju garanterat aldrig vara det hela säsongen, då han spelar ett spel som är raka motsatsen till Torstens, och har de senaste tre säsongerna gått lång tid skadad, jäkligt synd men så är det ju. Det är stort hjärta till laget och kämpa-anda i honom.
#54 who, nobody know?
Var ska man gå nu då?
Var ska man gå nu då?