Hade det varit omvänd situation t ex att öster spelar bortamatch och man har hunnit spela 1/4 av säsongen medans lakers kämpar för att klara sig kvar i eliten kan jag lova att både jag , alfax och alla andra som kollar på både lakers och öster hade valt Lakers.
Nu är det tvärtom alltså kommer jag stanna och se matchen på vallen om det blir avgörande match vilket de verkar bli.
Jag har stort hjärta för båda klubbarna , som sagt öster matchen gäller mer än lakers bortamatch mot rögle därför blir valet öster. Annars vore det tvärtom
Last edited by Lakersfan_03 on 26 October 2006, 15:49, edited 1 time in total.
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Loseddos wrote:Okej.. Hbk vill inte förlora... trist.. men endast 1 pinne till Ryöven är ju bra för Östers del!
häcken var mycket vassare än bajen faktiskt.
De fick dock en utvnisning och Paulinho missade tydligen öppet mål från 3 meters håll.
Nu behöver öster plocka poäng även mot DIF
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Loseddos wrote:Skit! Typiskt. Nu är ÖIF tvungen att förlita sig till Helsingborg, även om de skulle slå Brajjen...
OM vi tar poäng av bajen håller vi oss kvar det vågar jag lova.
Helsingborg har ej förlorat med baxter vid rodret och jag tror inte de har några planer på att göra de i sista matchen mot häcken heller.
men de ser mycket tungt ut
Jag anser att det är i stort sett helt kört för Öster nu, det blir i så fall en lång och jobbig tid att ta sig tillbaka igen, om det nu är möjligt. En dålig styrelse tillsammans med en simpel sportchef är mycket av orsaken,
Räven wrote:En dålig styrelse tillsammans med en simpel sportchef är mycket av orsaken,
Käre räv, nu är du ute på hal is. Östers styrelse är väldigt bra, en av de bättre i landet. Du verkar inte ha koll på vad den fått till. Sen finns det andra saker som är mindre bra, det kan jag hålla med om.
Jag anser trots allt att det gjorts en rad med felvärvningar, samt att man haft otroligt svagt på målvaktssidan. Det är ytterst styrelsen, samt Sportchefen som bär ansvaret, sedan kan man som alltid diskutera tränaren, men det avstår jag ifrån. Man hade pengar men plockade ihop en för dålig trupp, andra gången på rad som man går på samma mina, vilket jag bedömmer som svagt.
Jag hoppas Öster vinner imorgon.
Vore det inte för öster så skulle jag åka till Ängelholm , Några kan tycka att man därför inte är ''riktig'' supporter men det känns som om den matchen ändå är viktigare eftersom de är säsongens sista.
Ni får förlåta mig men lovar att åka på andra resor ändån , jag hoppas öster håller sig kvar och Lakers vinner imon mot rögle även utan min hjälp.
Öster + Växjö Lakers = bra för växjö.
Hade det varit tvärtom att lakers match var sista och handlade om något så viktigt hade valet varit annorlunda såklart.
Lakers-fans 03.Resonerar som dej .det blir Värendsvallen imorgon ,för den skull tycker jag inte VI sviker Lakers,Det återstår många matcher och då är vi med både hemma och borta.
För mig blir det inget, är så jäkligt förkyld, så att det skulle vara idioti att gå på något av det, blev sämre efter matchen igår också, men det var det värt.
Haha! Ja vissa österfans upphör aldrig att förvåna... Jag måste säga att det är grymt synd att ÖIF blir nedflyttat. Hoppas de får behålla de viktigaste spelare inför SE.
Inte mycket sanning i det påståendet, Öster har en bra ekonomi, så det är inte det som är felet, utan snarare fel spelare, de blev inte alls som det var tänkt när de värvades, osäkra kort helt enkelt.