Glädjande nyhet för alla hockeyälskare! TV4 kommer inte i fortsättningen ha hand om sändningarna för slutspelet i ES utan Kanal5 kommer ta över i samarbete med Canal Plus.
Synd gubbar, men ett helt rikigt beslut av förbundet. TV 4:s sändningar var stundtals anskrämliga. Gav hockeyn ett löjets skimer över sig. Nu kommer det synas att det är personer som har ett genuint hockeyintresse som sänder. Inte en sändning för tidigt!
Flest mål vinner wrote:Jag personligen tycker det är SKANDAL att inte detta sänds vi kanaler som ALLA kan se!
Så vitt jag vet så kan alla se det, bara att åka till närmaste TV-handlare och införskaffa en parabol alt. en boxer sen är det bara att titta och njuta.
Jo, men nu finns det två leverantörer av kanaler att välja på och vi har valt Viasat, med allt vad det innebär och är inte intresserade att betala mer för att se ännu mer kanaler. Jag vet, det är självförvållat men så är det i allafall, tyvärr för mig.
Det hänger ihop med ens intresse. Vill man se det, så får man betala. Det trista är så klart att inte hela svenska folket kan njuta av hockey och därmed öka intresset för idrotten.
Det trista tycker jag är med dessa leverantörer, att man inte kan välja ut kanaler oavsett vem som äger den och då betala för de kanaler man tecknar sig för. Till varje paket, ex guld på Viasat, finns en mängd med kanaler som man inte tittar på. Man kan väl inte få Tv3 på Canal Digital?
Jag har i alla fall tecknat mig för COMHEM paket medel med canal+ och sport expressen + 14 andra kanaler ... känns fiiiiiiint ... boxen kommer lagom till es starten ... onsdag kommer den och då borde till och med jag klara av att ställa in den så att den fungerar den 18/9 ... hehe.
För att citera min idol Peanut:
Oh MY GOOOOD!
Administratören som gick in på min Profil och redigerade bort min signatur & raderade mitt inlägg ... OMG!
Köpte hockeybilagan till expressen idag. Och där står det att det visas 2 matcher i veckan från allsvenskan!!!
Sportexpressen på onsdagar, och tv4+ på fredagar.
För mej ,som börjar att bli lite tärd av åldern ,så är detta perfekt att man behöver inte åka på alla bortamatcher ,även om TV inte kan göra det som man är på plats.Så jag är nog med även omTV sänder på vissa matcher.