Lakers - Tingsryd
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Håller med i omdömet om de nya spelarna. Lite förvånande att INGEN nämnt David Holmqvist. Han har definitivt hög potential... bra blick för spelet, bra skridskoåkning mm. Att han sen inte sågs i ngn framträdande roll (förutom ett par genombrott) berodde på partnern där bak. En darrig junior är inget man lutar sig mot och gör offensiva utsvävningar.
Hoppas Kempe behåller Torstens lina intakt. För oj vad det kan gå undan då... två vindsnabba å lilla Torsten i mitten.
Drar inga höga växlar på gårdagens match... förutom att det kan bli hyfsat skoj i vinter om det lilla man såg växer till sig i fet vinterskrud![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Hoppas Kempe behåller Torstens lina intakt. För oj vad det kan gå undan då... två vindsnabba å lilla Torsten i mitten.
Drar inga höga växlar på gårdagens match... förutom att det kan bli hyfsat skoj i vinter om det lilla man såg växer till sig i fet vinterskrud
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”
G. B. Shaw
G. B. Shaw
Slagsmål är alltid knepigt, och det hör kanske egentligen inte hemma på en ishockeyplan, men som nån sa här, det gör ju knappast tacklingar efter avblåsning heller (det var ingen vanlig fullföljning utan en medveten tackling i besvikelse över målet, som jag uppfattade det iallafall).
Ur Lakersperspektiv kan man dock se det hela på ett positivt sätt, situationen visar att en spelare som Bäärna ställer upp för sina lagkamrater, vilket ger en ökad sammanhållning inom truppen. Den enda risken är att de yngre spelarna tar till sig för mycket av såna här situationer och börjar urarta, där gäller det att ledarskapet hos de rutinerade funkar, så att man lyckas förmedla att det inte handlar om att det är kul att slåss, utan att man ställer upp för varandra.
Men såna här situationer ser man alltid från sitt eget perspektiv, hade Rosén gjort nåt liknande på en TAIF-målskytt, och Calle Höök kommit fram och spöat skiten ur honom hade Lakersanhängare inte uppskattat situationen nåt vidare förmodligen...
Ur Lakersperspektiv kan man dock se det hela på ett positivt sätt, situationen visar att en spelare som Bäärna ställer upp för sina lagkamrater, vilket ger en ökad sammanhållning inom truppen. Den enda risken är att de yngre spelarna tar till sig för mycket av såna här situationer och börjar urarta, där gäller det att ledarskapet hos de rutinerade funkar, så att man lyckas förmedla att det inte handlar om att det är kul att slåss, utan att man ställer upp för varandra.
Men såna här situationer ser man alltid från sitt eget perspektiv, hade Rosén gjort nåt liknande på en TAIF-målskytt, och Calle Höök kommit fram och spöat skiten ur honom hade Lakersanhängare inte uppskattat situationen nåt vidare förmodligen...
hockey spelas på is, inte konstigt om spelare blir kalla ibland
(Vart tog Gretzky vägen?)
(Vart tog Gretzky vägen?)
Befarad fingerfraktur? Han hade inte brutit nåt va?? Å Markusson lär inte heller ha fått några bestående men efter tacklingen skuldra mot skuldra.
Måste få säga att jag tycker att herr Claesson är mer eller mindre kass som huvuddomare!! Håll dig till linjen istället. Han står precis bredvid och tittar på när Näsström åker på en bentackling, men inte fan bryr han sig om det den gode Morgan.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Måste få säga att jag tycker att herr Claesson är mer eller mindre kass som huvuddomare!! Håll dig till linjen istället. Han står precis bredvid och tittar på när Näsström åker på en bentackling, men inte fan bryr han sig om det den gode Morgan.
Tingsryds AIF
since 1923
since 1923
Var en gammal senildement gubbe som satt bredvid mej igår o skrattade o pratade för sig själv när Tingsryd ledde o undrade vad det var för tomtar Lakers hade värvat. Ju mer Lakers tog över matchen desto mer tystnade han... när Weinstock sedan satte straffen blev han knäpptyst! ![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
[b][url]http://www.vaxjolakers.se[/url][/b]
Gardener har väl inte haft ett enda inlägg på detta forum som är till det positiva för Växjö Lakers?
Toyspeed: jag missade att Näsström gick av isen utan såg honom bara i bytet efter kollisionen, då såg han fit for fight ut. Blev han skadad är det tråkigt.
Toyspeed: jag missade att Näsström gick av isen utan såg honom bara i bytet efter kollisionen, då såg han fit for fight ut. Blev han skadad är det tråkigt.
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Primeau wrote:Gardener har väl inte haft ett enda inlägg på detta forum som är till det positiva för Växjö Lakers?
Jodå, De är lätt att missa. man har ju inte så bra koll på motståndarnas spelare. Tror inte de va något allvarligt. de va nog mer för att va på den säkra sidan. Såg honom efter matchen. han såg lite stel ut, men de såg inte så farligt ut.
Så om nån får en ful crosschecking bakifrån vid sargen exempelvis, o inte kan resa sig upp så ska lagkamraterna bara stå vid sidan om o inte göra nåt o hoppas på att spelaren i fråga som åkt på tacklingen, ska kunna resa sig upp och ge igen? Ska man inte få visa att man står upp för sina lagkamrater och visar att man inte tolererar ett visst beteende?
Last edited by ruppo on 11 August 2006, 09:57, edited 1 time in total.
[b][url]http://www.vaxjolakers.se[/url][/b]
Ser man någon som får en sådan tackling efter avblåsning och dessutom blir liggande så tro fan att första bästa hoppar på den som gjorde det. Eller han kanske först skulle åkt fram till Markusson och frågat honom om han fick tillräckligt ont för att det berättigar honom att få banka skiten ur den lilla råttan? Gör man en sån ful sak som Tingsryds-spelaren gjorde så ska man inte komma undan med det, oavsett om Markusson inte ådrog sig någon skada. Om den som gjorde det är junior spelar ingen roll. Är han tillräckligt gammal för att göra en sån sak så är han även också tillräckligt gammal för att ta konsekvenserna av det.
Bäääärna ![Clapping :clap:](./images/smilies/icon_clap.gif)
![Clapping :clap:](./images/smilies/icon_clap.gif)
![Clapping :clap:](./images/smilies/icon_clap.gif)
De är kul att ni ser de på de viset.
Jag försvarar INTE tacklingen som taif spelaren satte in efter avblåsning. Visst hade han påbörjat den innan avblåsning. men de fanns tillräckligt med tid för att avstyra den. Så där gjorde han fel och skulle fått 2min utvisning. De är de inget snack om. MEN HÄR händer en sak som e lite små konstig. taif spelaren åker ifrån händelsen och inser själv att de han gjorde va fult. Fick 2-3 smällar av 2 olika lakersspelare. Tar dom utan att ge igen för han förstår säkert att han förtjänar dom. En av lakersspelarna hänger på och åker efter och kontinuerligt krosscheckar honom i ryggen. Och mitt i detta hoppar denna "Bäärna" in från båset för att göra upp. Och detta är ett brott i hockey som är väldigt allvarligt. hade claesson sett att denne bäärna kommit från båset så hade de förmodligen renderat i en avstängning. Anser ni inte att de fanns kraft nog på isen för att ge taifspelaren en läxa? utan de måste skickas in nån från båset?
Öga för öga och tand för tand kan ja acceptera inom hockey. men detta va väl lite mer än tand för tand väl??
Som sagt. försvara inte taif spelaren. De va fult och onödigt gjort. Och säkert får han sig en bassning av tränaren efter matchen.
Jag försvarar INTE tacklingen som taif spelaren satte in efter avblåsning. Visst hade han påbörjat den innan avblåsning. men de fanns tillräckligt med tid för att avstyra den. Så där gjorde han fel och skulle fått 2min utvisning. De är de inget snack om. MEN HÄR händer en sak som e lite små konstig. taif spelaren åker ifrån händelsen och inser själv att de han gjorde va fult. Fick 2-3 smällar av 2 olika lakersspelare. Tar dom utan att ge igen för han förstår säkert att han förtjänar dom. En av lakersspelarna hänger på och åker efter och kontinuerligt krosscheckar honom i ryggen. Och mitt i detta hoppar denna "Bäärna" in från båset för att göra upp. Och detta är ett brott i hockey som är väldigt allvarligt. hade claesson sett att denne bäärna kommit från båset så hade de förmodligen renderat i en avstängning. Anser ni inte att de fanns kraft nog på isen för att ge taifspelaren en läxa? utan de måste skickas in nån från båset?
Öga för öga och tand för tand kan ja acceptera inom hockey. men detta va väl lite mer än tand för tand väl??
Som sagt. försvara inte taif spelaren. De va fult och onödigt gjort. Och säkert får han sig en bassning av tränaren efter matchen.
Nu börjar den typiska svenska mentaliteten slå in på allvar i hockeykretsar. Unga spelare får inte bli slagna av äldre. Får de bli tacklade? Småväxta spelare ska undvikas av de lite större, det är ju trots allt orättvist att en är lite mindre än den andre. Alla måste ha rätt att leka på lika villkor...
Jag trodde att TAIF präglades av transatlantisk hockeyfilosofi genom Pilut, tydligen inte.
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Jag trodde att TAIF präglades av transatlantisk hockeyfilosofi genom Pilut, tydligen inte.
Mygel, du tycker det är helt ok att hoppa in från båset bara för att slå en spelare på käften?? Det är ingen här som försvarar David Norström, han gjorde en dum sak så lite pisk skulle han kanske ha. Men nog fan måste väl spelarna som var på isen kunnat sköta det helt på egen hand eller??
Tingsryds AIF
since 1923
since 1923
Och dom tillresta taifarna applåderade sin kille rätt rejält vid matchstraffet. Även Brasar förra året.
Jag tyckte Bäärna var inne på isen redan när det hände, eller?
Lugna dej lite nu Lasse-Majja: Lakers är ett par nummer för stora för taif, acceptera förlusten och gå vidare här i livet![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Jag tyckte Bäärna var inne på isen redan när det hände, eller?
Lugna dej lite nu Lasse-Majja: Lakers är ett par nummer för stora för taif, acceptera förlusten och gå vidare här i livet
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Hade det handlat om Rögle så hade jag verkligen hoppats att en Rögle spelare hade hoppat över sargen och gått in, vilket t.ex. INTE hände förra säsongen då Kenny bli tacklade. Spelare måste stå upp för lagkamraterna. Det är hockey det handlar om och inte dans kring midsommar stången.LasseMaja wrote:Mygel, du tycker det är helt ok att hoppa in från båset bara för att slå en spelare på käften?? Det är ingen här som försvarar David Norström, han gjorde en dum sak så lite pisk skulle han kanske ha. Men nog fan måste väl spelarna som var på isen kunnat sköta det helt på egen hand eller??
En fråga bara... TAIF-klacken sjöng nåt ganska ihärdigt i slutet av matchen men det var fullständigt omöjligt att höra. Det lät som "Vi älskar... pitabröd"??? Nån som hörde och kan översätta?
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
G. B. Shaw
G. B. Shaw