Lakers - Tingsryd
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
- Lakejer115
- Forumproffs
- Dragkampslakej
- Forumdemon
Många imponerade nåt grymt på mig...
Weinstock kan nog bli en riktig attraktion att se.
Bäärnhielm är den nye Honkanen (fast förhoppningsvis med mindre 2:or). Visade verkligen att han står upp för laget när det hettar till!
Hjalmarsson finns det bara ett ord för, o det är SLITVARG!
Tror detta kan bli väldigt kul när artisterna kommer till samt att laget blir mer ihopspelat!
Weinstock kan nog bli en riktig attraktion att se.
Bäärnhielm är den nye Honkanen (fast förhoppningsvis med mindre 2:or). Visade verkligen att han står upp för laget när det hettar till!
Hjalmarsson finns det bara ett ord för, o det är SLITVARG!
Tror detta kan bli väldigt kul när artisterna kommer till samt att laget blir mer ihopspelat!
[b][url]http://www.vaxjolakers.se[/url][/b]
Tycker Lakers tog över ganska kraftigt redan i 2:a perioden.. I första var TAIF helt klart det bättre laget, men sen tycker jag Lakers tog över mer och mer!
När Weinstock sätter 4-2 målet på straff var matchen avgjord! Var den läckraste straffen jag sett på bra länge. TAIF:s målvakt lär inte varit hungrig därefter med tanke på hur mycket korv han lär hunnit köpa när han var o tillfälligt besökte koisken!
Nån som förresten såg vem det var som fick utgå i Lakers i tredje perioden pga skada. Jag tänker på det som skedde precis utanför Lakers målområde. Tyckte det som ut som nr 8 eller 2?
När Weinstock sätter 4-2 målet på straff var matchen avgjord! Var den läckraste straffen jag sett på bra länge. TAIF:s målvakt lär inte varit hungrig därefter med tanke på hur mycket korv han lär hunnit köpa när han var o tillfälligt besökte koisken!
Nån som förresten såg vem det var som fick utgå i Lakers i tredje perioden pga skada. Jag tänker på det som skedde precis utanför Lakers målområde. Tyckte det som ut som nr 8 eller 2?
[b][url]http://www.vaxjolakers.se[/url][/b]
- Kanonkalle
- Forumamatör
- Lakejer115
- Forumproffs
Jag tycker matchen, som helhet, såg mycket bra ut med tanke på att det var första träningsmatchen. Hjalmarsson var ju härlig att se å blir matchens spelare i min bok. Han syntes hela tiden från första minuten till sista, någon skrev "slitvarg" innan och jag instämmer helt.
Fasansfullt kul å se att Lakers har blivit bättre på kroppskontakt, något som man saknat länge. Hoppas denna egenskap håller i sig. Men man måste ju vara lite negativ också så jag klämmer till med det jag har tjatat på sen jag började följa laget, nämligen puckkontroll. Den tycker jag är för dålig helt enkelt.
P.S Du kan sluta gnugga dina ögon, det är Cobra som skriver efter en längre (underdrift?) frånvaro... Nu är det dock dags att ta tag i livet igen D.S
Fasansfullt kul å se att Lakers har blivit bättre på kroppskontakt, något som man saknat länge. Hoppas denna egenskap håller i sig. Men man måste ju vara lite negativ också så jag klämmer till med det jag har tjatat på sen jag började följa laget, nämligen puckkontroll. Den tycker jag är för dålig helt enkelt.
P.S Du kan sluta gnugga dina ögon, det är Cobra som skriver efter en längre (underdrift?) frånvaro... Nu är det dock dags att ta tag i livet igen D.S
Det finns MYCKET positivt att ta med sig från denna första träningsmatchen. Det såg oförskämt bra ut, en helt annan känsla i kroppen än vad man hade förra försäsongen. Första perioden går till viss del till Taif. Andra och tredje perioden går utan tvekan till Växjö Lakers - klasskillnad. Hjalmarsson är ett riktigt guldkorn, Rosén har verkligen utvecklats, Weinstock visade sniperkvalitéer och Bäärna(!)(!)(!) visade högernäven i ren Tyson stil - vilken kanonslugger killen är, respekt!
På det stora hela så ger jag plus till hela laget - ingen som direkt föll utanför ramen.
/T5!!
På det stora hela så ger jag plus till hela laget - ingen som direkt föll utanför ramen.
/T5!!
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
Hmmm förvisso, men det är inte vidare snyggt att komma in i situationen som andre man..dock trevligt med liten rallarsvängningruppo wrote:
Weinis får fem lakerspuckar idag
Hjalmarsson fyra
mycket trevligt att se nyförvärven stiga fram och presentera sig.
Tyckte även Rosen gjorde bra ifrån sig
Mest glädjande:
1. Hjalmarsson - visade verkligen att han vill ha istid.
2. Weinstock - överraskade mig på ett positivt sätt. Få se hur han agerar när det blir tätare och hårdare.
3. Bäärnhielm - står upp för laget. Bra!
4. Beachhouse. Vann första ronden mot Karlsson.
5. Rosén - snabbare än någonsin. Intressant, mycket intressant. Bra i BP.
Mindre bra:
1. Eriksson - obeslutsam och fel i positionerna.
2. Karlsson - tittar för mycket på puck.
3. Arvidsson - Behöver antagligen lite tid för att komma igång.
1. Hjalmarsson - visade verkligen att han vill ha istid.
2. Weinstock - överraskade mig på ett positivt sätt. Få se hur han agerar när det blir tätare och hårdare.
3. Bäärnhielm - står upp för laget. Bra!
4. Beachhouse. Vann första ronden mot Karlsson.
5. Rosén - snabbare än någonsin. Intressant, mycket intressant. Bra i BP.
Mindre bra:
1. Eriksson - obeslutsam och fel i positionerna.
2. Karlsson - tittar för mycket på puck.
3. Arvidsson - Behöver antagligen lite tid för att komma igång.
Äsch, ger man sig in i leken får man leken tåla. David Norström(?), stjärnspelaren från Gotland, klubbar ner Markusson, givetvis så får han räkna med att ta konsekvenserna för detta. Bäärna gjorde helt rätt, han pinkade, bokstavligen, in reviret på en livrädd Norström - bet honom dock inte i örat. Oerhört stabilt agerat av Tyson, det sänder helt rätt signaler till de andra gubbarna - KÄMPA!
Röda, Gula Blå...
/T5!!
Röda, Gula Blå...
/T5!!
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
Grymt skoj att se Weinstock, har vart skeptisk till honom, men känner mig något lugnare nu Tycker Hjalmarsson, Rosen och Jeremias imponerade. Det var Rantatalo som utgick, hoppas inte att det var någon fara. Vi kan passa på att skriva upp att vi har en riktigt bra målvakt i Tuoma Karjalainen.....följsam, smidig, snabb och läser spelet bra! Hoppas bara att resterande värvningar är lika övertygande, då kan detta räcka långt, syns redan.....ryser nästan!!!! uhhhhh Skön vinst, som jag kommer leva på hela dagen i morgon....
Jag får ansluta mej i hyllningskören vad gäller Weinstock, riktigt kul att se en spelare, som på detta forum bl a kallats "En högst medioker värvning" (tjena London!), göra lite som han ville med taifarna Hjalmarsson, Rosén och Markusson får också klart godkänt - i övrigt tyckte jag det var en rätt haffsig och dålig match. En hel del onödiga utvisningar, delvis beroende på att Tingsryds spelare inte "stod upp" till Allsvensk standard vad gäller det fysiska spelet. Annars hade Taif hade en del fina intentioner i sitt spel, bl a Robin Westerlund lär glädja mången grön-vit. Lundström såg lika seg och överviktig ut som jag hade hört ryktas om
OCH, bäst av allt, vi har 5 (FEM) toppspelare som skall in i laget inom kort.
OCH, bäst av allt, vi har 5 (FEM) toppspelare som skall in i laget inom kort.
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Jomen jag har förstått att Chrille J är på tapeten, men jag tror inte så himla mycket på det, vet inte var det kommit ifrån. Har läst det på TAIF:s forum, men vem är källan. Jag tror helt enkelt inte att det finns budgeterade pengar för det, för alla vet att Chrille inte spelar gratis.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Det finns en person här inne som irriterar mig som fan, han vet säkert själv vem han är!! Inte fan kan man hylla en spelare som slänger handskarna å ger sig på en junior, allra helst som han kommer in som andra gubbe!!! Jag tycker helt klart att lite slagsmål hör till hockeyn, men inte på det sättet. Markusson borde väl vara man nog att själv ta hand om vår junior!!
Stjärnspelare från Gotland???
Jaja, matchen gick väl ungefär som man hade trott. Skoj att se våra nya killar, hoppas bara inte att Lundström å Näsström är allvarligt skadade.
Stjärnspelare från Gotland???
Jaja, matchen gick väl ungefär som man hade trott. Skoj att se våra nya killar, hoppas bara inte att Lundström å Näsström är allvarligt skadade.
Tingsryds AIF
since 1923
since 1923
David fullföljde en tackling som han hade påbörjat innan målet föll, visst kanske han hade kunnat undvika den men så jävla farlig var den inte. Markusson borde helt klart kunnat stå upp mot Norström på egen hand, inte legat kvar å lipat. Bäärnhielm heter han va, han såg sin chans att få visa upp sig lite genom att slå på den minste spelaren i vårt lag.
Tingsryds AIF
since 1923
since 1923
Exakt. Jag bara HATAR sånt
Likadant var det förra säsongen när Brasar i mittzonen slashade Johan rakt över handen med befarad fingerfraktur som resultat. Jag försvarar inte Bäärna´s idiotiska uppträdande på något sätt, men det känns i alla fall mer rakryggat att åka fram till en kille ansikte mot ansikte och sedan ta fighten. Att taifarn i det här fallet var junior spelar ingen roll.
Likadant var det förra säsongen när Brasar i mittzonen slashade Johan rakt över handen med befarad fingerfraktur som resultat. Jag försvarar inte Bäärna´s idiotiska uppträdande på något sätt, men det känns i alla fall mer rakryggat att åka fram till en kille ansikte mot ansikte och sedan ta fighten. Att taifarn i det här fallet var junior spelar ingen roll.
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.