Jovisst ska vi vara positiva, men vi har väl alla haft en bild över vilken tränare som skulle ta över och för mig var det en bild av en mer etablerad eller meriterad tränare, därför är jag lite sådär just nu. Men det kan såklart bli bra.
Vi får väl lita på vad Evertsson säger... han sägs ju vara ett hockeyorakel. Det enda jag undrar över är att han skriver att man kan se vilket lag Kempe har tränat på den spelstil laget har. Fick för mig att Kempe BARA har varit i Skövde... och då är det kanske inte så svårt
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.” G. B. Shaw
Vem trodde att Lasse Jacobsson skulle dra upp Öster i allsvenskan?
Tror att Kempe kan blir riktigt bra för lakers. Tycker att Skövde spelat rolig hockey när vi mött dom.
(Hade inte SMP's Johan Persson SIK som favoritlag btw?)
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
Det gjorde inte jag ,andretränare i Halmstad....neeej....men jag blev överbevisad och bara att konstatera man kan aldrig döma ut någon utan att man prövat.
Räven wrote:Men Alfax, Lasse var en vinnare redan från början
Mycket möjligt att han är en vinnare ,men tränare för ett Div. 4-lag och sedan andretränare högre upp............men han visade sig klara av detta.
Bara att gratulera.
Räven-- Nu vill jag inte vara grinig men vill ändå påstå att du genom ditt sätt att alltid gardera dej , sätter dej i en situation där du alltid kan säga "vad var det jag sa" om det inte går bra och du kan vara med och glädjas när det går bra. Du tar inga risker genom att ta ställning innan.
Var nu med och säg att du tror på detta
jag är överraskad av valet när det gäller Kempe, jag trodde på en mer etablerad tränare. Det kan givetvis gå bra, men också åt skogen. Med tanke på att han ska veckopendla, så gäller det att han kan trivas med det, jag ser hellre att tränaren flyttar hit med familjen, då den behövs runt omkring honom.
Ja, skål Räven ikväll firar jag Kempe som tränare med antingen en bushmills, Bowmore eller Glenmorangie.
Detta blir riktigt bra. Ung hungrig tränare med unga utvecklingsbara lirare. De kommer att ge allt för varandra.
Självklart är det det,sen hur det urartar sig får vi väl sia om.
Det ja tycker känns positivt är ju att han är hungrig på nya utmaningar.
Sen är det roligt att se att allt är lite positivare här på forumet nu!Även ja känner en tillförsikt av vad som ska hända med värvningar etc.
Ps:Nästan man vill att sommaren som kommer ska vara över
Skål på Er och för Kempe!! för mej blir det en Jonnie Walker red label,det duger väl inte till Er finsmakare .
PS ! Åryd lakej ,vem vet det kanske höjs ytterligare en skål framåt 21.30-tiden ikväll DS!
Last edited by alfax on 10 March 2006, 18:28, edited 1 time in total.
Loseddos wrote:Jag kan förstå tankesättet, helt klart, men jag har alltid gillat Kempes hockey. Tror och hoppas att vi kommer få riktigt skoj till hösten!!
Låter som du sett många SIK-matcher, berätta mer och varför placeringen i deras serie var som den var???????????
Vad kan han tillföra lika bra som en mer etablerad tränare?