Lakers - TAIF 9 februari
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Lakers - TAIF 9 februari
En match att se fram emot som redan börjar 18.00 med Lakej hockey - Gröna Brigaden!
Missa inte!
http://www.vaxjolakers.se
Missa inte!
http://www.vaxjolakers.se
TP! Mannen, Myten, Frisyren...
-
- c/o LL´s Forum
-
- c/o LL´s Forum
Va knepigt det kan bli om TAIF går upp & Lakers spelar i Tingsryd. Då missar du de matcherna,för pengarna som du lägger i inträde går ju till TAIF, som du inte vill sponsra......erok wrote:Jag ska inte gå på Matchen.Lägger en hundring direkt till Lakers istället.Gynna Taif.Nä tack
Det är bra att ni i klacken aldrig slutar sjunga VLH.....
-
- c/o LL´s Forum
jag ser de så här.
Går taif upp så blir de större publikmatcher för våran del.
jag ser hellre inte att nybro åker ur än t ex sundsvall.
till er som ej tycker om detta vill ni istället åka upp till norrlandslag än ynka några mil för se på derby ?
Ge ER NU!!
Går taif upp så blir de större publikmatcher för våran del.
jag ser hellre inte att nybro åker ur än t ex sundsvall.
till er som ej tycker om detta vill ni istället åka upp till norrlandslag än ynka några mil för se på derby ?
Ge ER NU!!
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
-
- c/o LL´s Forum
Vist skulle det vara kul om Taif spelade i AS.Men för att ta sig dit får de själva fixa inkomsterna.Vem fan fixade så att lakers är var de är idag.
De taifare jag känner har ej lagt en krona men trojaner har både köpt Halvapottenlotter och varit i ishallen i växjö när de ej haft match.
De taifare jag känner har ej lagt en krona men trojaner har både köpt Halvapottenlotter och varit i ishallen i växjö när de ej haft match.
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
-
- c/o LL´s Forum
Men å andra sidan så var det ju VERKLIGEN ÖDMJUKT (som det står i Smålandsposten) av Taif att acceptera förslaget från Växjö Lakers, verkligen ödmjukt...
Att det sedan har varit på tapeten att Växjö Lakers med Peter Ländell i spetsen var villiga att ge 70/30 till Taif - någon jefla måtta får det väl ändå vara givmildheten. Skulle vara intressant att veta hur det hade varit om situationen hade varit omvänd - men det får Vi nog aldrig veta, förhoppningsvis.
Ser man till genomslagskraften och responsen angående detta ÖDMJUKA FÖRSLAGET på Taif's forum så ger det ju verkligen en besk eftersmak, otacksamma jefla bönder!
...men jag ser hellre Taif i allsvenskan än Troja, så rocka på!
En träningsmatch mot HV71 istället, det hade varit mumma det...
/T5!!

Att det sedan har varit på tapeten att Växjö Lakers med Peter Ländell i spetsen var villiga att ge 70/30 till Taif - någon jefla måtta får det väl ändå vara givmildheten. Skulle vara intressant att veta hur det hade varit om situationen hade varit omvänd - men det får Vi nog aldrig veta, förhoppningsvis.
Ser man till genomslagskraften och responsen angående detta ÖDMJUKA FÖRSLAGET på Taif's forum så ger det ju verkligen en besk eftersmak, otacksamma jefla bönder!
...men jag ser hellre Taif i allsvenskan än Troja, så rocka på!
En träningsmatch mot HV71 istället, det hade varit mumma det...
/T5!!
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
-
- c/o LL´s Forum
Att taif ens skulle fått 30% är stort av lakers tror tycker jag.
När vi sen ger dem 50% och de är så otacksamma och inte ens vill se på matchen och tror det är något som ligger bakom detta.
det är helt sjukt
När vi sen ger dem 50% och de är så otacksamma och inte ens vill se på matchen och tror det är något som ligger bakom detta.
det är helt sjukt
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
-
- c/o LL´s Forum
Det har inget med deras forum att göra utan detta beslut har jag tagit sen Lakers lirade i trean.Ingen Taifare har viljat Lakers väl sen klubben bildades.Varför ska nu jag då lyfta på hatten och välkomna något som man alltid har fått skit för.Det var Taifarna själva med sitt tjat om hur idiotiskt det var att växjö fixade ett hockeylag som åter väckte mitt intresse för Växjöhockyn
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Om nu TAIF arna beter sig på detta beklagliga sätt så tycker jag det visar vilka människor de är. Varför ska vi som håller på Lakers vara likadana?
Varför kan inte vi vara förebilder för hur vår " ras " ska bete sig. Vi är ju faktiskt alla människor ( fast i bland kan man ju undra.. ) Man ska hålla på sitt lag men inte hata alla andra.
Sen kan jag faktiskt hålla med om att det får bli slut med Lakers välgörenhetsuttalanden. Att dela 50-50 på en sån här match är ju ganska självklart. Vi ska inte sticka huvudet i sanden och blunda för att även vi behöver tillskott i kassan ( om nu inte Erok fixar detta
)
Varför kan inte vi vara förebilder för hur vår " ras " ska bete sig. Vi är ju faktiskt alla människor ( fast i bland kan man ju undra.. ) Man ska hålla på sitt lag men inte hata alla andra.
Sen kan jag faktiskt hålla med om att det får bli slut med Lakers välgörenhetsuttalanden. Att dela 50-50 på en sån här match är ju ganska självklart. Vi ska inte sticka huvudet i sanden och blunda för att även vi behöver tillskott i kassan ( om nu inte Erok fixar detta

Var och en får sköta sitt! Jag orkar inte bry mig om personer som uppför sig som småungar, oavsett vilket lag de håller på.
Däremot tror jag inte en sekund på de summor som det pratas om, det blir någonstans runt 1700-1800 personer, med andra ord halva den summan per lag som det nämndes om i tidningen.
Däremot tror jag inte en sekund på de summor som det pratas om, det blir någonstans runt 1700-1800 personer, med andra ord halva den summan per lag som det nämndes om i tidningen.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Detta är lite fjantigt. Leningarna i de båda klubbarna är överens om denna satsning för att få in lite pengar. Både Lakers och Taif behöver förstärka sin ekonomi och vilken klubb behöver inte det. Att vissa av fansen i det läget går ut och är tveksamma till detta tycker jag är ett ganska barnsligt beteende. Ni verkar inte förstå betydelsen av att det finns bra hockeylag i Kronoberg. Rättning i leden och gå nu för tusan på matchen så att det blir något bra av detta. Det är de värda som jobbat för att sy ihop denna matchen.