Lakers har varit kontakt med Diö hockey för att inleda ett eventuellt sammarbet med denna klubb.Skulle vist vara Lakersjuniorer som skulle bli utlånade till denna hockeyklubb.Någon som vet om det finns någon sanning i detta eller är det bara Diöbornas önskemål
Grattis Diö till segern 5-5
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok wrote:Jodå Och det var DIV 2 topplagsklass på matchen fast de lirar i trean.
Så om detta rykte är sant så kommer våra juniorer att få en bra matchträning
Synd att Alvestaborna är så förbannat insnöade. Dom tror fortfarande att de om några år skall återta hedern genom att ligga före Lakers i seriesystemet. Detta hade annars varit den ultimata föreningen att ha ett utbytesavtal med. Bra organisation, bra förening, nära, proffsiga.
Ja, ärligt talat. Vad fan ska Lakers med ett utbytesavtal med Diö till?? Det känns ju helt meningslöst att skicka sina juniorer till division 3-hockey. Det utvecklar dem ju knappast. Generellt sett är division 3 endast marginellt bättre än de bästa korpserierna (möjligen med undantag för topplagen). Juniorer som hamnar i Sveriges lägsta division blir det aldrig några bra hockeyspelare av.
Det naturliga för lakers skulle naturligtvis vara ASK. Dock finns det två saker som talar emot ett sådant samarbete. För det första har inte alla i ASK accepterat att underordna sig Lakers. För det andra är väldigt många av Lakers juniorspelare för dåliga för att platsa i ASK's representationslag. Uppsidan för ASK av ett sådant avtal är med andra ord för liten eftersom lakers juniorer inte är tillräckligt bra.
carl wrote:Ja, ärligt talat. Vad fan ska Lakers med ett utbytesavtal med Diö till?? Det känns ju helt meningslöst att skicka sina juniorer till division 3-hockey. Det utvecklar dem ju knappast. Generellt sett är division 3 endast marginellt bättre än de bästa korpserierna (möjligen med undantag för topplagen). Juniorer som hamnar i Sveriges lägsta division blir det aldrig några bra hockeyspelare av.
Det naturliga för lakers skulle naturligtvis vara ASK. Dock finns det två saker som talar emot ett sådant samarbete. För det första har inte alla i ASK accepterat att underordna sig Lakers. För det andra är väldigt många av Lakers juniorspelare för dåliga för att platsa i ASK's representationslag. Uppsidan för ASK av ett sådant avtal är med andra ord för liten eftersom lakers juniorer inte är tillräckligt bra.
Håller med dig fullt ut Carl. Det är väll det största problemet, och jag kan förstå ASK. Är det utfyllnad man behöver kan man skicka Lakersjuniorer till deras A-lagsträningar. Vill man att spelarna som kommer skall tillföra något, får man nog koncentrera sig en till två spelare som kan bli en tredjeline i ASK.
1. Tror inte ett skvatt på ett samarbete med Diö... eller snarare inte ett skit (låtom mig slippa bita i det sura äpplet efter detta kategoriska uttalande).
2. När det gäller ASK och ev juniorer från VLH så säger ni att väldigt många av Lakersjunisarna är för dåliga för att platsa i Alvesta. Vadå väldigt många?? Tanken MÅSTE väl vara att någon eller högst ett par skulle bli aktuella för spel i ASK OCH tillfällena vara när dom är för bra för juniorlaget och för dåliga för Lakers A-lag. Med tanke på Alvestas kräftgång och med Lakersjuniorernas f.d tränare Pelle Samuelsson som coach i Alvesta ser jag det inte alls som en omöjlighet med ett samarbete.
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.” G. B. Shaw
1. Tror inte ett skvatt på ett samarbete med Diö... eller snarare inte ett skit (låtom mig slippa bita i det sura äpplet efter detta kategoriska uttalande).
2. När det gäller ASK och ev juniorer från VLH så säger ni att väldigt många av Lakersjunisarna är för dåliga för att platsa i Alvesta. Vadå väldigt många?? Tanken MÅSTE väl vara att någon eller högst ett par skulle bli aktuella för spel i ASK OCH tillfällena vara när dom är för bra för juniorlaget och för dåliga för Lakers A-lag. Med tanke på Alvestas kräftgång och med Lakersjuniorernas f.d tränare Pelle Samuelsson som coach i Alvesta ser jag det inte alls som en omöjlighet med ett samarbete.
Ja, men du glömmer en viktig aspekt för ASK i detta fallet Charlamov. Problemet för klubbar under div.1 nivå är inte att man saknar spelare. Spelare kan du hämta vad som helst. Problemet är istället att man vill ha spelare med någolunda kvalitet som kan tillföra klubben någonting. Har man bara spelat J hockey är det väldigt svårt att gå in och tillföra något i ett seniorlag. Detta är ett faktum. Om de inte söker kvalitet kan dom hämta folk från sin egen juniorverksamhet och behöver därför inte ta emot sargade juniorer från Växjö.
Ja, men du glömmer en viktig aspekt för ASK i detta fallet Charlamov. Problemet för klubbar under div.1 nivå är inte att man saknar spelare. Spelare kan du hämta vad som helst. Problemet är istället att man vill ha spelare med någolunda kvalitet som kan tillföra klubben någonting. Har man bara spelat J hockey är det väldigt svårt att gå in och tillföra något i ett seniorlag. Detta är ett faktum. Om de inte söker kvalitet kan dom hämta folk från sin egen juniorverksamhet och behöver därför inte ta emot sargade juniorer från Växjö.
Tror vi menar samma sak Munken... har fetat kontentan av min synpunkt!! Skulle tro att dom, när detta inträffar, kan tillföra ASK önskvärd kvalité.
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.” G. B. Shaw
Ja, absolut. I framtiden kommer de att tillföra jättemycket, men ett lag som ASK är idag så kan dom nog inte vänta. Dom utbildar nog istället sina egna och accepterar nuvarande placering i seriesystemet.
Tror vi menar samma sak Munken... har fetat kontentan av min synpunkt!! Skulle tro att dom, när detta inträffar, kan tillföra ASK önskvärd kvalité.
Som jag fattat det nu så ska sammarbetet enbart gå ut på att Lakers ska få tillgång till hallen för att få mer istid.Är det då A-laget som ska träna i Diö??Skulle inte tro det.Föräldrar blir nog tvingade att köra sina barn 5 mil enkel resa för att de ska kunna träna.
Då förstår jag om föräldrar häldre låter sina små träna i tingsryd istället.
Dax för tak på uterinken??
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers