Lakerdome, hockeykväll

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Hockey
Forumamatör

Lakerdome, hockeykväll

Post by Hockey »

LAKERDOME! =)

tycker Lakers fick ganska gott betyg av hockeykväll iaf! =)
KyriakoS
Forumproffs

Post by KyriakoS »

Jimmie Svensson i TV..... :wallbang:
Hockey
Forumamatör

Post by Hockey »

hahhaa.... =)
Qrax
Forumproffs

Post by Qrax »

Jimmie Svensson en av de två som höll elitserieklass i matchen dessutom enligt "experten" =)
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Jasså sa man det, jag satte på mig hörlurar efterosm jag inte ville höra hans namn nämnas. :wink:
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
buck
c/o LL´s Forum

Post by buck »

Såg ni så blank ismaskinen i Hovet var?!??!!
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Wikegård är en skön lirare.. :D
Snoken
Forumterrorist

Post by Snoken »

LAKERDOOM...Bara namnet gör det värt att åka till hallen sa Nicke...underbart :)
theone
Forumamatör

Post by theone »

http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=21874&lid=Sport

där är länken till er som missade hockeykväll

Mvh
May the strongest win!
Putte#24
c/o LL´s Forum

Post by Putte#24 »

Wikegård!!!!
:hbang:
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by PutteA »

theone wrote:http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=21874&lid=Sport

där är länken till er som missade hockeykväll

Mvh
Vad tusan är det för program som behövs för att se detta. Det händer ingenting när jag klickar på länken till VLH vs Hammarby??
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
:idea:
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Microsofts ordinarie mediaspelare.
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by PutteA »

Nu fick jag igång de!! Håller me, Wikegård är bara NUMERO UNO!!!
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
:idea:
Linkan
Forumentusiast

Post by Linkan »

Håller med vad Wikegård sa... Lakers var mindre dåliga men det
verkade som Jide försökte smutskasta vårt arenanamn som det
lät på tonläget men Niklas räddar vårat namn...
Lakers o Fbk i hjärtat.
[img]http://www.my-smileys.de/smileys2/hotjump_2.gif[/img]
Mygel
Forumdemon

Post by Mygel »

Smutskasta o smutskasta. Kanske han tyckte, precis som många andra i detta avlånga land, att det är komiskt att ge en gammal svensk hockeylada den engelska benämningen "dome", speciellt när man även lägger till ett annat engelskt ord "Lakers". Ni måste hålla med om att det är rätt komiskt om man t.ex. jämför med riktiga "domes" såsom Pontiac Silverdome.
buck
c/o LL´s Forum

Post by buck »

Lakerdome var ett självironiskt skämt från början...

ingen verkar fatta detta...
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
Razzel
Forumentusiast

Post by Razzel »

Tycker att namnet är fruktansvärt löjligt och hoppas därför att det kommer en sponsor som köper och döper om "doomen". Förövrigt så delar jag Wikegårds åsikter om en ES och AS med 14 lag och bort med derbygrupper med en direkt uppflyttning/nedflyttning av 1 resp 14 laget i serierna.
When you pull on that jersey, the name on the front is a hell of alot more important than the one on the back.
Mygel
Forumdemon

Post by Mygel »

Vet inte om ni har läst denna krönika:
Hyllning av allsvenskan
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Mygel wrote:Vet inte om ni har läst denna krönika:
Hyllning av allsvenskan
JO det har vi.
14 lag i eliten snart kanske ?
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
munken
Forumamatör

Post by munken »

Historien bakom namnet lakerdome är rätt komisk faktiskt. Namnet kom till som ett skämt av en suporter, eller rättare sagt vår enda supporter. Han var helsåld på HC. En tidigare styrelsemedlem faktiskt. Han frågade alltid på skoj vilket lag det var som skulle komma ner till the dome arena på söndag och få däng. Så allt är ett rent skämt och kommer alltid att vara det. Sen var vi några gamla hc spelare som förde detta vidare även under lakers tid. Så skapades detta namn. Vill ni ha fler historielektioner får ni ta en kurs på Universitetet. :lol: :lol: :lol:
KyriakoS
Forumproffs

Post by KyriakoS »

munken wrote: Vill ni ha fler historielektioner får ni ta en kurs på Universitetet. :lol: :lol: :lol:
tänk om det va såna kurser man fick läsa=)
Guest

Post by Guest »

Snoken wrote:LAKERDOOM...Bara namnet gör det värt att åka till hallen sa Nicke...underbart :)
Härligt att svensk statlig television hjälper till att etablera namnet Lakerdome! :ok:
När skall kommunikation och media inom VLH börja "våga" använda namnet Lakerdome?
Mygel
Forumdemon

Post by Mygel »

munken wrote:Historien bakom namnet lakerdome är rätt komisk faktiskt. Namnet kom till som ett skämt av en suporter, eller rättare sagt vår enda supporter. Han var helsåld på HC. En tidigare styrelsemedlem faktiskt. Han frågade alltid på skoj vilket lag det var som skulle komma ner till the dome arena på söndag och få däng. Så allt är ett rent skämt och kommer alltid att vara det. Sen var vi några gamla hc spelare som förde detta vidare även under lakers tid. Så skapades detta namn. Vill ni ha fler historielektioner får ni ta en kurs på Universitetet. :lol: :lol: :lol:
Kan en Rögle supporter få lite fler gratis lektioner? Jag undrar varför ni använder er av ett engelskt ord i ert klubbnamn när ni är en svensk klubb??

Rögle drogs med i hysterin med engelska klubbnamn i mitten av 90-talet och det blev Rögle Griffins. Efter något år så insåg klubbledningen att de enda som tycket det vara bra var barn under 10 år och man valde att skrota det fjantiga namnet. Därför skulle det vara intressant att veta hur ni resonerade när ni valde namnet.
Linkan
Forumentusiast

Post by Linkan »

Mygel wrote:
munken wrote:Historien bakom namnet lakerdome är rätt komisk faktiskt. Namnet kom till som ett skämt av en suporter, eller rättare sagt vår enda supporter. Han var helsåld på HC. En tidigare styrelsemedlem faktiskt. Han frågade alltid på skoj vilket lag det var som skulle komma ner till the dome arena på söndag och få däng. Så allt är ett rent skämt och kommer alltid att vara det. Sen var vi några gamla hc spelare som förde detta vidare även under lakers tid. Så skapades detta namn. Vill ni ha fler historielektioner får ni ta en kurs på Universitetet. :lol: :lol: :lol:
Kan en Rögle supporter få lite fler gratis lektioner? Jag undrar varför ni använder er av ett engelskt ord i ert klubbnamn när ni är en svensk klubb??

Rögle drogs med i hysterin med engelska klubbnamn i mitten av 90-talet och det blev Rögle Griffins. Efter något år så insåg klubbledningen att de enda som tycket det vara bra var barn under 10 år och man valde att skrota det fjantiga namnet. Därför skulle det vara intressant att veta hur ni resonerade när ni valde namnet.
Är vi det enda laget som använder engelskt ord i klubbnamnet?
Malmö Redhawks
Frölunda Indiens
Leksand Stars
Jag kan fortsätta om jag måste...
Lakers o Fbk i hjärtat.
Mygel
Forumdemon

Post by Mygel »

Jo jag vet det, Luleå Bears, Färjestad Wolves, etc etc

Alla dessa lag drogs med i hysterin runt samma tid. Tror det var runt 1995 - 96. Flera lag tonade ner det medan andra fortsatte. Jag kan inte riktigt förtå vad som är ideen med ett engelskt namn. Förstår att det är marknadsföring, men jag tror att man hade sålt minst lika mycket, speciellt till den köpstarka målgruppen, om man hade behållt ett svenskt namn.
mongo
Forumamatör

Post by mongo »

Mygel wrote:
Vissa anammar en läktarkultur och vissa nöjer sig med språket....
Mygel
Forumdemon

Post by Mygel »

Så sant så. Men nu pratar vi ishockey klubben och inte supporter klubben.
Viktor666
Forumterrorist

Post by Viktor666 »

Tror faktiskt att man säljer betydligt mer tröjor, kepsar och muggar på det här sättet.
Dessutom är det lite humor över det hela. Särskilt när vi låg i Div 4! :lol:

Minns men välbehag det tunga mötet mellan Lakers och Texas Hockey från Rydaholm (?)! :D
"Herr-bh, herr-bh, herr-bh..."
Baloo
Forumdemon

Post by Baloo »

Mygel wrote:
Kan en Rögle supporter få lite fler gratis lektioner? Jag undrar varför ni använder er av engelska ord i ert klubbnamn när ni är en svensk klubb??
.
Har en fråga till dig Mygel. Nu har ditt Rögle valt att "skrota" engelska Griffins. Växjö har kvar sitt Lakers. Men er supporterklubb AIA vad bedyder det egentligen? Angel Island Army om inte jag är helt fel ute.
Jag undrar varför ni använder er av engelska ord i er supporterklubb när ni är en svensk supporterklubb? :oops:
VENI VIDI VICI

Once a Laker always a Laker...
Linkan
Forumentusiast

Post by Linkan »

Baloo wrote:
Mygel wrote:
Kan en Rögle supporter få lite fler gratis lektioner? Jag undrar varför ni använder er av engelska ord i ert klubbnamn när ni är en svensk klubb??
.
Har en fråga till dig Mygel. Nu har ditt Rögle valt att "skrota" engelska Griffins. Växjö har kvar sitt Lakers. Men er supporterklubb AIA vad bedyder det egentligen? Angel Island Army om inte jag är helt fel ute.
Jag undrar varför ni använder er av engelska ord i er supporterklubb när ni är en svensk supporterklubb? :oops:
Ja precis varför är det så kan vi få en historialektion om AIA
Bra sagt. :ok:
Lakers o Fbk i hjärtat.
Mygel
Forumdemon

Post by Mygel »

Baloo wrote:
Mygel wrote:
.
Eftersom det låter bättre helt klart. Nu var jag inte den som kom på namnet så jag kan inte svara för dem. Men gissningsvis så skulle de inte döpt oss till Ängelholms Arme om de skulle tagit ett svenskt namn.

Men jag tror att jag har fått svar på Lakers, nämligen att det var ett skämt från början. Eller så har jag missuppfattat det.
Anfall
Forumproffs

Post by Anfall »

Mygel wrote:Men jag tror att jag har fått svar på Lakers, nämligen att det var ett skämt från början. Eller så har jag missuppfattat det.
Skämt och skämt, men vi ska skratta hela vägen till elitserien. Var så säker. :lol:
Växjö Lakers, vinner mot alla!
GS
Forumdemon

Post by GS »

Mygel> Omdu sökt lite på hemsidan så hade du funnit denna förklaring till Namnet Lakers:

Lite fakta om Växjö Lakers

Namnet Växjö är i det närmaste 1.000-årigt och betyder egentligen ”vägsjön”. Här möttes redan under det vi kallar Vikingatid inte mindre än fem vägar från lika många häraden: Norrvidinge, Allbo, Kinnevald, Konga och Uppvidinge.
"Vägsjön" var inget annat än den centralt belägna Helgasjön.
Och där de fem vägarna strålade samman växte den kult- och tingsplats som senare blev Växjö.
Inte så konstigt att stans hockeystolthet kallar sig Lakers, alltså.

Sedan om detta är en anledning som duger i andras ögon till namnet som många hakar upp sig vet jag inte.
buck
c/o LL´s Forum

Post by buck »

Lakers låter helt enkelt bättre än "Sjöers"...

Så, nu är vi och Angel Island Army kvitt... ;)
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Nu har vi inget bandylag i Växjö (vet faktiskt inte om Värendspojkarna finns kvar)annars kunde vi hetat Växjö bandyklubb var detta har med ishockey att göra ,ja det vet de lärde.Löjligt att ha ont av att vi heter Lakers från en bandyklubb som har engelskt namn på sin supporterförening.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Post Reply