Lakers-Halmstad

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Fredrik R
c/o LL´s Forum

Lakers-Halmstad

Post by Fredrik R »

imorgon är det 3 poäng som gäller ingen tvekan. :twisted:
Ambassador
Forumproffs

Post by Ambassador »

Inget målkalas, men vinst hoppas man ju på.

Vinst med uddamålet?

Festligt med målvaktsduellen...snacka om att byta ut.
Ambassador | 19:57 ! ! !
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Jag jobbar heldre.Vi får storstryk mot Hammers också tar vi tre poäng i Kalskoga.Eller tänker jag rätt nu :roll: :wink:
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Fredrik R
c/o LL´s Forum

Post by Fredrik R »

erok wrote:Jag jobbar heldre.Vi får storstryk mot Hammers också tar vi tre poäng i Kalskoga.Eller tänker jag rätt nu :roll: :wink:
öh!!!!!!!!
MEL
Forumdemon

Post by MEL »

erok wrote:Jag jobbar heldre.Vi får storstryk mot Hammers också tar vi tre poäng i Kalskoga.Eller tänker jag rätt nu :roll: :wink:
Snurrigare än vanligt :wink:
Razzel
Forumentusiast

Post by Razzel »

Koivula är nog taggad iallafall.
When you pull on that jersey, the name on the front is a hell of alot more important than the one on the back.
buck
c/o LL´s Forum

Post by buck »

Ambassador wrote:Festligt med målvaktsduellen...snacka om att byta ut.
Skulle bli förvånad om Ville står i morron. Alla i Lakers vet ju hur man gör mål på honom. Lösa föspuckar från slottet...
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Hä, hä, en Ville i storform, lurar man inte i första taget. Ni som såg honom i TAIF vet var han går för, när han har formen på topp.
calle73
Forumdemon

Post by calle73 »

Jag tycker oxå att Ville är underskattad!
Förra säsongen hade vi ju inte världens bästa backar som kunde hjälpa honom!
Razzel
Forumentusiast

Post by Razzel »

Oddsen på Expect är: (1)1.35 (X)5.35 (2)5.70
When you pull on that jersey, the name on the front is a hell of alot more important than the one on the back.
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Jaha storfavoriter med andra ord.
buck
c/o LL´s Forum

Post by buck »

Räven wrote:Hä, hä, en Ville i storform, lurar man inte i första taget. Ni som såg honom i TAIF vet var han går för, när han har formen på topp.
Ville hade 89,9% räddningar i grundserien när han lirade i Tajf, 88,1% i superallsvenskan...
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Där ser man och statistik ljuger ju inte, men jag har ändå bilden av en mycket bra målvakt under den tiden. Är det bara jag som har det? Jag kollade faktiskt en hel del på hockey nere i Tingsryd på den tiden.
Dragkampslakej
Forumdemon

Post by Dragkampslakej »

Jo no är Ville bra eller var bra, det är väl det som är frågan kan han hitta tillbaka? Upplever honom som lite ojämn för tillfället!

Men visst lär han vara taggad om han står imorgon, kanske övertaggad så det blir till en nackdel och fördel för lakers. Halmstad slog Nybro i premiären och det gäller att diciplinen är på topp annars kan det gå illa!
Hockey går ut på att göra fler mål än motståndaren!
Flanders
Forumdemon

Post by Flanders »

Jag har hört från många håll att Ville var en riktig stormålvakt under Tingsrydsåren. En liten teori:

de flesta hockeyåskådare (Varanen med flera, som har en något bättre blick för spelet än medel-Svensson, hör ju trots allt till undantagen) har nog en tendens att se till enskilda prestationer eller tydliga karaktärsdrag. Exempel på det första, en snygg dragning, ett kalasmål, en fantomräddning, exempel på det andra, snabb på grillorna, stenhårt skott, tacklingsvillig, etc. Det man ofta missar är jämnhet och mer anonyma prestationer, positionssäkerhet, att ha en hög lägstanivå, etc.

Utan att veta gissar jag således att Ville under TAIF-åren gjorde massor med spektakulära räddningar, hade bländande uppspel till sina forwards, men samtidigt ofta släppte in puckar i gråzonen, dvs såna puckar som man inte direkt klandrar honom för, men som en jämn och stabil målvakt hade stoppat.
hockey spelas på is, inte konstigt om spelare blir kalla ibland

(Vart tog Gretzky vägen?)
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Domare Sören Persson.
Stenström fick nöja sig med en Div1 match denna veckan, mysko :)
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Nja, jag vet inte angående Ville, jag tyckte han var en bra målvakt med bra följsamhet och fina sidoförflyttningar. Men sedan åkte han på en skada på baksidan av vaden, som gjorde att han egentligen inte kom tillbaka mer i den form han var i tidigare.

Det ska hur som helst bli kul att se honom imorgon, om det är han som står.
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

LADDAD SOM FAN INFÖR IMON.
Imorgon sjunger vi VLH till 3 Underbara Poäng.
Det är ingen lätt match vi brukar ha svårt för Hammers så det gäller att stötta Lakers till max.

Vi slutar aldrig sjunga VLH ole
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
McPhisto 75
Forumamatör

Post by McPhisto 75 »

Niles wrote:Domare Sören Persson.
Stenström fick nöja sig med en Div1 match denna veckan, mysko :)
Stenström skulle dömma J20 superElit och inte en division 1 match....men det är ju nästan samma sak =)

J20 SuperElit Södra
Frölunda HC - Linköpings HC STENSTRÖM, Tobias
Röda Gula Blå !!!
FORZA VLH!!!
Poliwag
Forumamatör

Post by Poliwag »

Det är klart att Ville står imorgon. Båsöppnaren är en junior som aldrig stått i en allsvensk match, tror knappast han debuterar imorgon om inte Ville är skadad.
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Intressant och se hur FagEvert formerar trupperna. Kommer Åkeström få debutera? Kör vi med tre femmor?

En sak jag upptäckte i matchen mot Nybro var bristerna i det defensiva spelet hos Hirvonens femma. Offensivt är de bra. Jag gillar Hirvonens sätt att tänka. Letar alltid en assist först, går inte det försöker han komma till avslut själv. Sådant gillar jag. Ett anfall som leder till avslut är alltid ett bra anfall - ett anfall som leder till att man juckar i sarghörnen kunde man lika gärna låtit bli. Men nu till det sämre. Hirvonen är i grunden en offensiv center, vilket innebär att han inte är lika stark i det defensiva arbetet som urtypen av den svenska centern Yngvesson är. Romö och Dalle är också skolade i den svenska skolan med defensiven i modersmjölken. A.Persson har gjort sin starkaste säsongsöppning någonsin. River och sliter hårdare än vad som är mänskligt möjligt. Men med tanke på sina två kedjekompisar och deras hemjobb är hans position alltför offensiv på isen. Han måste verkligen inta rollen av defensiv forward, alltså inte bara en balansspelare eller grovjobbare. Utan se till att backarna alltid kan vara trygga i att EN i den kedjan jobbar till och i den egna zonen när motståndarna har puck. I tredje perioden när Nybro ökade tempot och vände spelet snabbt från egen zon hamnade de på efterkälken. Det resulterade i alltför många anfall där Nybro fick ett numerärt överläge i vår zon. Nästa steg blev att femman drog på sig utvisningar och det i sin tur ledde till mål i fel kasse.

Hirvonens line är intressant. Jag vill inte ändra på den. Men jag vill att A.Persson har en defensivare utgångspunkt. Om inte detta är möjligt måste det övervägas om inte Markusson skall in där.
Daniel
Forumterrorist

Post by Daniel »

eller byta ut den personen som inte till för den lainen ett skvat
för till fället adam calder
C70T5
c/o LL´s Forum

Post by C70T5 »

Jag finner ingen som helst anledning till varför Åkerström ska vakta kassen ikväll. Grotnes är given som förstakeeper, kanske den mest givna spelaren på isen i hela Växjö Lakers inför kvällens match. Jag skulle bli aningen konfunderad om FagEvert skulle dra till med ett 'genidrag' och ändra på målvaktspositionen.

/T5!!
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Post by Per Carlsson »

Självklart kommer Grotnes stå ikväll. Tror inte FagEvert ens funderat i andra banor.

Håller med Daniel ang. Calder, men han bör nog få nån match till på sig för att få komma in i hetluften. Att bänka honom gör verkligen inte saken bättre. MEN, om så ska ske, så vore väl det allra bästa elternativet att sätta in Jonathan Persson tillsammans med André Persson och Hirvonen. Men som sagt, ge Calder lite tid till att bevisa lite mer. Han har trots allt bara spelat 3 matcher med laget, varav en var mot HV71.
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Jag förutsätter att Grotnes ska stå, för det finns inget som säger att man ska byta ut lagets viktigaste post. Grotnes är suverän, det syntes senast mot Nybro, där han räddade mer eller mindre givna mål och dessutom knappt släppte några returer. Jag var imponerad.

Jag var inte lika imponerad av Åkerström mot HV, då han släppte returer på nästintill varenda skott och dessutom rakt ut i slottet. Jag vet inte hur man ska tänka, för visst behövs matchträning, men här gäller varenda poäng och inget får lämnas åt slumpen, utan man måste alltid ställa upp med det bästa laget.
Fredrik R
c/o LL´s Forum

Post by Fredrik R »

Åkerström är ju faktist också en väldigt bra målvakt, men Grotnes har varit mycket bra i dessa två inledande matcher, så hn måste stå ikväll.
:)
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Hoppas alla Lakejer är taggade inför ikväll.
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Forumproffs

Post by #54 »

Inte bara Lakejerna utan hela hockeyväxjö...o sen förhoppningsvis Lakers själva.
#54 who, nobody know?
Var ska man gå nu då?
ZAP
Forumamatör

Post by ZAP »

Jodå, det blir Grotnes som börjar i kassen i kväll:
http://www.vaxjolakers.se/aktuellt/14839.php

ALLA TILL LAKERDOME!!!
calle73
Forumdemon

Post by calle73 »

Bara 3 tim och 38 minuter till nedsläpp!!!
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Eftersom jag är en Åkerström-vän så hoppas jag naturligtsvis att han ska också ska få chansen ,men med facit ihand från de första matcherna finns det ingen som helst andledning att byta målvakt, det vore väl tjänstefel att byta nu .Nej för LAKERS bästa så ska vi inte byta , jag tror och hoppas att det blir tillfälle för Åkerström och visa sin klass,.Vi har en så kallad andremålvakt som vi kan vara stolta över när det blir dags för inhopp.
Målvakten är halva laget (som någon stor person har sagt) och Vi har 2 målvakter som kan bevisa detta.
Jag tror också att denne härlige kille (Åkerström)inser detta , Ni har väl sett han hur han taggar oss lakejer inför matcherna!!
Där är inga sura miner utan lag- känsla.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Mygel
Forumdemon

Post by Mygel »

Gretzky wrote:Jag har hört från många håll att Ville var en riktig stormålvakt under Tingsrydsåren. En liten teori:

de flesta hockeyåskådare (Varanen med flera, som har en något bättre blick för spelet än medel-Svensson, hör ju trots allt till undantagen) har nog en tendens att se till enskilda prestationer eller tydliga karaktärsdrag. Exempel på det första, en snygg dragning, ett kalasmål, en fantomräddning, exempel på det andra, snabb på grillorna, stenhårt skott, tacklingsvillig, etc. Det man ofta missar är jämnhet och mer anonyma prestationer, positionssäkerhet, att ha en hög lägstanivå, etc.

Utan att veta gissar jag således att Ville under TAIF-åren gjorde massor med spektakulära räddningar, hade bländande uppspel till sina forwards, men samtidigt ofta släppte in puckar i gråzonen, dvs såna puckar som man inte direkt klandrar honom för, men som en jämn och stabil målvakt hade stoppat.
Mitt minne säger mig att Ville var en av de bästa målvakterna jag har sett i allsvenskan när han lirade i TAIF. Han hade samma status som Leinonen har nu i IKO när det begavs. Vad jag har sett i skott statistiken för Hammers så verkar han ha återfått sina färdigheter i det sjunkande vikingaskeppet.
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Gott att höra att det är fler som har den uppfattningen om hans storhetstid i TAIF, jag började bli rädd för att mitt minne börjat svika mig. :wink:
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Jag tror inte Koivula gör någon höjdarmatch mot oss i kväll. Bara en känsla jag har. Lakerdome är inte hans arena.
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Jag hoppas att du har helrätt i det. :D
Post Reply