Visioner inför kommande säsong?
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Visioner inför kommande säsong?
Det man som engagerad Lakerssupporter vill veta är ju vad det styrande i Växjö Lakers har för visioner inför kommande säsong. Förra säsongens målsättning var ju att Växjö Lakers skulle etablera sig i hockeysllsvenskan. Vad har klubbchef Peter Ländell, sportchef Henrik Evertsson och ordförande J-O Ericsson för visioner och målsättning med Växjö Lakers inför den kommande säsongen?
- Att Växjö Lakers ska hålla sig kvar i hockeyallsvenskan?
- Att Växjö Lakers ska etablera sig ytterligare hockeyallsvenskan?
- Att Växjö Lakers ska kvala till elitserien?
Det skulle vara oerhört kul och intressant att få reda på vad de styrande i Växjö Lakers har för visioner innan serien och värvningskarusellen drar igång, vad strävar man efter, vad kan man förvänta sig - vad är målet?
Ett avstamp av denna serien och en framtidsvision från någon styrande i Växjö Lakers organisation hade ju inte varit helt ointressant.
/T5!!
- Att Växjö Lakers ska hålla sig kvar i hockeyallsvenskan?
- Att Växjö Lakers ska etablera sig ytterligare hockeyallsvenskan?
- Att Växjö Lakers ska kvala till elitserien?
Det skulle vara oerhört kul och intressant att få reda på vad de styrande i Växjö Lakers har för visioner innan serien och värvningskarusellen drar igång, vad strävar man efter, vad kan man förvänta sig - vad är målet?
Ett avstamp av denna serien och en framtidsvision från någon styrande i Växjö Lakers organisation hade ju inte varit helt ointressant.
/T5!!
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
Brukar man säga sådant innan truppen är spikad eller iafall någolunda klar??
Visionen för alla dem måste väl vara kval till elitserien.
Men varför ska vi stressa fram sådant här 2 dagar efter att den förra säsongen tog slut??
Jag tror nog att vi ska luta oss tillbaka och låta VLH jobba i lugn och ro ett tag nu. När tiden är mogen kommer vi att få reda på målen för säsongen 06/07.
Men varför ska vi stressa fram sådant här 2 dagar efter att den förra säsongen tog slut??
Jag tror nog att vi ska luta oss tillbaka och låta VLH jobba i lugn och ro ett tag nu. När tiden är mogen kommer vi att få reda på målen för säsongen 06/07.
[b]Klubb Poseidon is the shit[/b]
Självklart så ska man skynda långsamt. Men utstakade mål och visioner måste ju Växjö Lakers ha klart för sig redan nu, det är ju efter dessa man jobbar. Man kan väl knappast säga vad målet med kommande säsong är EFTER man har värvat klart - Växjö Lakers måste ju utgå efter en viss linje, en viss strategi. Och som supporter så vore det ju kul att få veta vilka mål Växjö Lakers har inför kommande säsong. Inget konstigt i det.
Säsongen för Växjö Lakers tog slut i onsdags - i torsdags så började den nya.
/T5!!
Säsongen för Växjö Lakers tog slut i onsdags - i torsdags så började den nya.
/T5!!
Årsmötet kommer säkert ger svar på många frågor, men det är ju två månader tills dess. Jag tycker nog att Växjö Lakers innan dess bör göra klart för oss supporters vilken väg man tänker vandra vad det gäller målen-/satsningarna inför den kommande säsongen. Truppen ska vara klar inom en månad - sägs det ju.
Vilker kaliber kan man förvänta sig av (nya) Växjö Lakers nu efter etableringssäsongen i hockeyallsvenskan - är det toppen som gäller?
Ekonomin kan det ju definitivt inte vara något fel på eftersom att man under denna säsongens hållit igen å det grövsta på nyförvärvsfronten under transferförnstrena - PLUS supporterspelaren.
/T5!!
Vilker kaliber kan man förvänta sig av (nya) Växjö Lakers nu efter etableringssäsongen i hockeyallsvenskan - är det toppen som gäller?
Ekonomin kan det ju definitivt inte vara något fel på eftersom att man under denna säsongens hållit igen å det grövsta på nyförvärvsfronten under transferförnstrena - PLUS supporterspelaren.
/T5!!
-
- c/o LL´s Forum
dolitle wrote:Brukar man säga sådant innan truppen är spikad eller iafall någolunda klar??
Jag tror man kan tänka på vad man vill med nästa säsong och innan man värvar spelare bestämmer sig för hur man vill sattsa.
Ska vi etablera oss ännu en säsong så behöver vi kansek inte värva spelare av högre kaliber.
ska vi sattsa på kvalserien då behövs ett par rutinerade spelare och någon målskytt.
kanske en wernblom t. ex
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03: Jag håller nog med dig om att man bör ha en ganska klar bild över målen, innan man sätter igång med spelarvärvningarna.
Det är som vanligt ekonomin som styr målen, annars är det tämligen givet att man sätter upp målet ES-kval om man kan värva hur som helst.
Sedan tror jag att serien ser lite annorlunda ut, för årets upplägg med många lag i "ingemansland" gynnar ingen. Det har vi ju diskuterat på annan plats och seriemakarna bör ha insett detta också.
Det är som vanligt ekonomin som styr målen, annars är det tämligen givet att man sätter upp målet ES-kval om man kan värva hur som helst.
Sedan tror jag att serien ser lite annorlunda ut, för årets upplägg med många lag i "ingemansland" gynnar ingen. Det har vi ju diskuterat på annan plats och seriemakarna bör ha insett detta också.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Jag kan bara se det på ett sätt.
Med den usla avslutningen och inbyggt i sponsoravtalen med en automatisk ökning av sponsorerna, måste vi ha ytterligare en uppställning som är minst lika bra som vår första ( helst bättre).
Detta för att vidmakthålla intresset, eller ännu bättre, öka det.
Dessutom måste truppen vara fullbesatt. Torsten ska inte behöva slita ut sig med 30 min. i varje match.
Vill man ha in mer pengar av sponsorer, måste man göra det via sponsoravtalet och inte försöka vid ett otal tillfällen per säsong.
Det är oerhört viktigt att hålla uppe intresse och glädjen för hockey hos sponsorerna. De får absolut inte känna, att nu ringer dom och vill ha mer pengar igen.
Med den usla avslutningen och inbyggt i sponsoravtalen med en automatisk ökning av sponsorerna, måste vi ha ytterligare en uppställning som är minst lika bra som vår första ( helst bättre).
Detta för att vidmakthålla intresset, eller ännu bättre, öka det.
Dessutom måste truppen vara fullbesatt. Torsten ska inte behöva slita ut sig med 30 min. i varje match.
Vill man ha in mer pengar av sponsorer, måste man göra det via sponsoravtalet och inte försöka vid ett otal tillfällen per säsong.
Det är oerhört viktigt att hålla uppe intresse och glädjen för hockey hos sponsorerna. De får absolut inte känna, att nu ringer dom och vill ha mer pengar igen.
Ja, Famera, du har helt rätt i det du skriver, det vilar som vanligt, höll jag på att skriva, ett stort ansvar på styrelsen, den måste kunna erbjuda underhållning, som i förlängningen ger stabila sponsorintäkter, annars kan det snart vara adjö om man gör det lite drastiskt.
Givetvis måste man ha en full trupp, annars får man lätt känslan att man gett upp i förtid.
Jag vet att jag kunde känna att det var ok detta året, med att försöka stabilisera ekonomin, genom att inte ta in nya spelare mitt under säsongen för de som "stack". Men med facit i handen, så skulle man ha gjort det, inte omöjligt att vi hade klarat kvalet och med det många sköna nya slantar, samt ett ökat intresse bland publiken, som är oerhört viktigt.
Givetvis måste man ha en full trupp, annars får man lätt känslan att man gett upp i förtid.
Jag vet att jag kunde känna att det var ok detta året, med att försöka stabilisera ekonomin, genom att inte ta in nya spelare mitt under säsongen för de som "stack". Men med facit i handen, så skulle man ha gjort det, inte omöjligt att vi hade klarat kvalet och med det många sköna nya slantar, samt ett ökat intresse bland publiken, som är oerhört viktigt.
Jag tror faktiskt att Växjö Lakers MÅSTE göra en rejäl satsning för att vara med i toppen av serien sästa säsong - kvalserien måste vara målet. För blir det en likadan tabellplacering nästa säsong som denna säsongen så tror jag att både publik och de livsviktiga sponsorerna drar öronen åt sig och blickar mot andra mål. Det gäller att Växjö Lakers inte stagnerar i mitten av tabellen utan att man visar alla intressenter att man utvecklas i en positiv trend - inte minst med tanke på den katastrofala avslutningen av denna säsongen. Och där har ju givetvis styrelsen ett oerhört stort ansvar.
Det ska bli oerhört intressant att få veta på vad de styrande i Växjö Lakers har för ambitioner gällande representationslaget nästa säsong i hockeyallsvenskan.
Prioritering 1 vad det gäller nyförvärv för Växjö Lakers måste ju vara att värva en RIKTIGT bra och rutinerad förstamålvakt. Ingen målvakt som man hoppas ska blomma ut - det har vi sett nog av nu...
/T5!!
Det ska bli oerhört intressant att få veta på vad de styrande i Växjö Lakers har för ambitioner gällande representationslaget nästa säsong i hockeyallsvenskan.
Prioritering 1 vad det gäller nyförvärv för Växjö Lakers måste ju vara att värva en RIKTIGT bra och rutinerad förstamålvakt. Ingen målvakt som man hoppas ska blomma ut - det har vi sett nog av nu...
/T5!!
Ja, en riktigt bra målvakt och en "stjärnspelare" av redan färdig rang är mer eller mindre ett måste.
Vi såg ju vilken effekt Shjon hade, hans person drog en stor mängd åskådare under hans första säsong hos oss. Dessa får kanske kosta lite, men sedan gäller fingertoppskänslighet, så att man väljer rätt spelare och gärna då en del unga som har utvecklingen framför sig, men blandningen ska vara perfekt mellan etablerat och utvecklingsspelare.
Vi såg ju vilken effekt Shjon hade, hans person drog en stor mängd åskådare under hans första säsong hos oss. Dessa får kanske kosta lite, men sedan gäller fingertoppskänslighet, så att man väljer rätt spelare och gärna då en del unga som har utvecklingen framför sig, men blandningen ska vara perfekt mellan etablerat och utvecklingsspelare.
-
- c/o LL´s Forum
Nä'då putte.Lakerssnacket håller inte på att dö ut.Därimot så har Olyckskorparna fått mer kött på näbben och kraxar bara än högre.Dax att visa det rätta virket både innom LL och Lakers att nu jävla vänder vi trenden.Jag är mer taggad än någonsin för att kavla upp armana och jobba stenhårt under uppehållet för att suget ska vara på topp när serien drar igång.Ge mig bara derektiv vad jag får göra
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Det är väl så enkelt att det handlar om att spela atraktiv hockey, för att locka tillbaka publiken. Så enkelt är det, en hockeyklubb lockar med hockey, inget jäkla krims krams. Så bjud upp till dans på isen så kommer folk tillbaka, om inte så tappar vi ännu mer.
Nej Räven där håller jag inte riktigt med dig.
Självklart är hockeyn huvudattraktionen men inramningen som ger helheten är minst lika viktigt. Sen gäller det att tala om för folk att det är bra hockey också, det vet inte gemeneman som det är idag.
Lakers har sedan starten satsat på familjearrangemang och det tycker jag man ska fortsätta med och då är bekvämlighet och inramning absolut viktig. Annars är det svårt att dra dit hela familjen. Ishallen ska vara en trevlig samtligspunkt även för hela familjen inte bara det största hockeyfreaket.
Självklart är hockeyn huvudattraktionen men inramningen som ger helheten är minst lika viktigt. Sen gäller det att tala om för folk att det är bra hockey också, det vet inte gemeneman som det är idag.
Lakers har sedan starten satsat på familjearrangemang och det tycker jag man ska fortsätta med och då är bekvämlighet och inramning absolut viktig. Annars är det svårt att dra dit hela familjen. Ishallen ska vara en trevlig samtligspunkt även för hela familjen inte bara det största hockeyfreaket.
Jo, delvis håller jag med om det, men inte att kringarangemangen är viktigare eller minst lika viktiga. jag tror inte att det håller med att locka hit folk för något annat än just hockey, man måste tycka om hockey för att gå på matcherna. För det går inte locka dit folk, för att det är modevisning i pauserna.
Sedan "trillar" det på grund av priset på biljetterna. Ett attraktivt familjepris 2 vuxna 2 barn kanske. Men om man vill ha dit mer "fruar" (ursäkta ordvalet) så måste man kraftigt sänka priset för kvinnor, vilket alltid skapar problem, särskilt nu när det inte får vara någon skillnad mellan priser för män och kvinnor, tänkte inte på det, faktiskt. Men ett familje pris i så fall.
Att tala om att det är bra hockey går nog bara att göra genom att spela en "lockande" och publikfriande hockey. Det sprider sig automatiskt om man gör det.
Jag återkommer till ett annat märkligt fenomen också, problemet som finns är att Lakers väcker en hat-kärlek. Det måste på något vis gå att plocka bort det hatet som finns i Växjö stad, mot att vi har ett hockeylag som är värt namnet. Åker man till Tingsryd och pratar runt, så finns ett extremt mycket mer positivt tankesätt kring TAIF, det ser man inte minst när det gäller att samla in pengar. Puff säger det bara, så är 750 000 kr insamlade och ekonomin mer än i balans.
Sedan "trillar" det på grund av priset på biljetterna. Ett attraktivt familjepris 2 vuxna 2 barn kanske. Men om man vill ha dit mer "fruar" (ursäkta ordvalet) så måste man kraftigt sänka priset för kvinnor, vilket alltid skapar problem, särskilt nu när det inte får vara någon skillnad mellan priser för män och kvinnor, tänkte inte på det, faktiskt. Men ett familje pris i så fall.
Att tala om att det är bra hockey går nog bara att göra genom att spela en "lockande" och publikfriande hockey. Det sprider sig automatiskt om man gör det.
Jag återkommer till ett annat märkligt fenomen också, problemet som finns är att Lakers väcker en hat-kärlek. Det måste på något vis gå att plocka bort det hatet som finns i Växjö stad, mot att vi har ett hockeylag som är värt namnet. Åker man till Tingsryd och pratar runt, så finns ett extremt mycket mer positivt tankesätt kring TAIF, det ser man inte minst när det gäller att samla in pengar. Puff säger det bara, så är 750 000 kr insamlade och ekonomin mer än i balans.
Håller med i att hockeyn SKA vara i fokus... men det finns ganska mycket som skulle kunna göras... som inte gjorts, som gjorts och kan göras bättre, för att hotta till intresset. Det man ska vara medveten om är att smakar det, så kostar det. ALLT måste så klart marknadsföras. Vilda tankar (vissa saker har ni redan tagit upp):
Biljetter:
- Familjerabatt
- Studentrabatt
Tillgängligheten:
- Buss från Campus
- Stadsbuss som hämtar och lämnar
Lakerdome:
- Intervjuer med spelare/tränare i pauserna
- Förmatch/pausmatch. Inte bara småttingar, utan tjejlaget, veteranerna, Lakejerna mm
- Cheerleaders!? Eller varför inte "Gubbleaders"
- Tävlingar (titta på NHL och ta efter)
- Uppträde... lokala förmågor (musik, dans... tänker inte i första hand på 400 fanatiska square dancers)
Media:
- Både TV och tidningar förstår vikten av ungdomsidrott. Ett bra lag --> fler barn som vill börja utöva. Tycker oxå det är alldeles för dålig presentation av spelarna i Smp. Ta bort anonymiteten och ge laget ansikten!!
- Power Play så klart (har inte glömt dig Hans ). Vet att det finns planer på att utveckla.
Men för att skapa ett större intresse måste laget vara riktigt, riktigt bra... till att börja med. Tydligt uttalad målsättning som visar sig i tabellen.
Biljetter:
- Familjerabatt
- Studentrabatt
Tillgängligheten:
- Buss från Campus
- Stadsbuss som hämtar och lämnar
Lakerdome:
- Intervjuer med spelare/tränare i pauserna
- Förmatch/pausmatch. Inte bara småttingar, utan tjejlaget, veteranerna, Lakejerna mm
- Cheerleaders!? Eller varför inte "Gubbleaders"
- Tävlingar (titta på NHL och ta efter)
- Uppträde... lokala förmågor (musik, dans... tänker inte i första hand på 400 fanatiska square dancers)
Media:
- Både TV och tidningar förstår vikten av ungdomsidrott. Ett bra lag --> fler barn som vill börja utöva. Tycker oxå det är alldeles för dålig presentation av spelarna i Smp. Ta bort anonymiteten och ge laget ansikten!!
- Power Play så klart (har inte glömt dig Hans ). Vet att det finns planer på att utveckla.
Men för att skapa ett större intresse måste laget vara riktigt, riktigt bra... till att börja med. Tydligt uttalad målsättning som visar sig i tabellen.
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”
G. B. Shaw
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”
G. B. Shaw
Jo, det är riktigt som du skriver, sedan kan vi väl lägga till att den dagen vi har en riktigt modern hall, med alla tänkbara bekvämligheter, varmare och så vidare, så ger det också mer attraktionskraft.
Men först och främst så måste det till riktigt bra hockey, det är det viktigaste, men att sedan toppa detta med diverse grejer kan inte vara fel.
Men först och främst så måste det till riktigt bra hockey, det är det viktigaste, men att sedan toppa detta med diverse grejer kan inte vara fel.
Bra hockey eller inte... Folk vill se när laget vinner. Marginalarna skiter i om det är div.1 eller allsvenskan, de vill se mål och segrar.
Det här med bussar har ju testats i flera omgångar i flera år... folk ÅKER INTE med dom.
Det här med bussar har ju testats i flera omgångar i flera år... folk ÅKER INTE med dom.
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
Charlamov wrote:Men för att skapa ett större intresse måste laget vara riktigt, riktigt bra... till att börja med. Tydligt uttalad målsättning som visar sig i tabellen.
Definitivt - därför skulle det vara intressant om någon av de styrande i Växjö Lakers (ordförande J-O Ericsson?) skriver ner ett par rader och visar oss supporters och sponsorer vilken väg man tänker vandra. Vilken målsättning har Växjö Lakers organisation för representationslaget inför kommande säsong egentligen? Någon mitten-/bottenplacering nästa säsong har Växjö Lakers inte råd med, då kommer intresset och publiktillströmningen att svikta - ännu mer.
/T5!!
- Dragkampslakej
- Forumdemon
Ett familjepris vore nog bra då kan gubben ta med kärringen och ungen utan att bli ruinerad eller kärringen ta med gubben. Eftersom det spelas så många matcher.
Showen med cheerleaders kan jag nog vara utan men interljuverna på stora skärmen med spelare och tränare saknar jag. Varför inte en vettig bortasuporter också.
Om det ska spelas en massa hockey i pauserna blir det nog för långdraget tror jag utan ha det som det är! Jag vet inte hur avtalen är men highligths från den match som tv-sänds på storbilds skärmen kanske! Vi lakejer kanske kan jobba mer på variation i ramsorna och att försöka få med oss sittplats.
Inför seriestarten en massiv pr- kupp !
Showen med cheerleaders kan jag nog vara utan men interljuverna på stora skärmen med spelare och tränare saknar jag. Varför inte en vettig bortasuporter också.
Om det ska spelas en massa hockey i pauserna blir det nog för långdraget tror jag utan ha det som det är! Jag vet inte hur avtalen är men highligths från den match som tv-sänds på storbilds skärmen kanske! Vi lakejer kanske kan jobba mer på variation i ramsorna och att försöka få med oss sittplats.
Inför seriestarten en massiv pr- kupp !
Hockey går ut på att göra fler mål än motståndaren!
Vi är och naggar på viktiga saker, nämligen hur man kan locka marginalåskådarna. Det är ju bevisat att det finns 1500-1700 på sin höjd som är de trogna. Det lär väl vara lite missvisande siffror ibland, för det är väl så att alla sponsorbiljetter och säsongsbiljetter räknas även om det inte är besatta? Plus de som löser i luckan matchdagen. Så den offiella publiksiffran som nämns, stämmer med andra ord aldrig med verkligheten.
Ja, buck, det ligger nog något i det du säger, vi hade mer publik förr, riktigt mycket mer till och med och varför var det så?
Ja, buck, det ligger nog något i det du säger, vi hade mer publik förr, riktigt mycket mer till och med och varför var det så?
Code: Select all
Åker man till Tingsryd och pratar runt, så finns ett extremt mycket mer positivt tankesätt kring TAIF, det ser man inte minst när det gäller att samla in pengar. Puff säger det bara, så är 750 000 kr insamlade och ekonomin mer än i balans.
I balans? det var väl för klara säsongen ut. 114tkr av dessa var desutom förskottssponsring mao 114tkr från nästa säsongs intäkter.
Självklart är hockeyn den stora grejen för att man ska ta sig till hallen, jag menade inte motsatsen. Det jag menade var att allt går hand i hand. Den publik man tjänar mest på är just de som inte alltid går dit utan de som man kan locka dit kanske för första gången för att sedan få dem att bli trogna. Finns det mer än "bara" hockey är det lättare att ta med sig hela familjen och alla får ut något kul av det.
Tidigare har ishallen varit något av en social träffpunkt för hela familjen. Barnläktaren har varit välbesökt och mycket hög stämning i hallen. Raketer och fartfyllt intro byggde upp stämningen. Nu har nyhetens behag lagts sig och det är hög tid att tänka i nya banor OCH se till att få tillbaka lite av det gamla, få till en barnläktare och få en bra ståplats igen.
Marknadsföring är dyr men ack så viktig och här tror jag att det finns mycket kvar att göra. Man kan inte skylla på att vi inte har lokalderbyn i form av Troja kvar och därför sjunker publiksnittet. Det är upp till oss att tala om för allmänheten att det spelas bättre hockey i Växjö än någonsin och inte ta förgivet att de vet om det. Många vet fortfarande inte om att det är en ny allsvenska och att vi är med där, med allt vad det innebär.
Det gäller att se till att det snackas hockey på arbetsplatser och skolor igen, för att det ska ske så måste man nog sticka ut hakan ibland och inte "vara som alla andra".
Tidigare har ishallen varit något av en social träffpunkt för hela familjen. Barnläktaren har varit välbesökt och mycket hög stämning i hallen. Raketer och fartfyllt intro byggde upp stämningen. Nu har nyhetens behag lagts sig och det är hög tid att tänka i nya banor OCH se till att få tillbaka lite av det gamla, få till en barnläktare och få en bra ståplats igen.
Marknadsföring är dyr men ack så viktig och här tror jag att det finns mycket kvar att göra. Man kan inte skylla på att vi inte har lokalderbyn i form av Troja kvar och därför sjunker publiksnittet. Det är upp till oss att tala om för allmänheten att det spelas bättre hockey i Växjö än någonsin och inte ta förgivet att de vet om det. Många vet fortfarande inte om att det är en ny allsvenska och att vi är med där, med allt vad det innebär.
Det gäller att se till att det snackas hockey på arbetsplatser och skolor igen, för att det ska ske så måste man nog sticka ut hakan ibland och inte "vara som alla andra".
Linda. Jag håller med om att det är positivt om det pratas mer hockey på arbeltsplatser och liknande. Tyvärr är det lite av samma sak där, som när du nämner raketer och annat som lockade förr, men som folk är lite mätte på numera.
Om man tittar på ES-lagen, jag är en del i Jönköping, nog är det väl så att det är hockey som är den lockande grejen där och ingenting annat.
När det gäller ståplats, så är det samma problem överallt, det är inte detsamma att stå på kortsidan, det var mycket bätre förr, när man stod på långsidan. Men det är inte mycket att göra åt, i nya hallar finns knappt ståplats längre.
Det är väl kanske inte lätt att få in info, om varför publiken är i vikande, men de om någon, borde veta varför man inte kommer lika frekvent. Priset tror jag är en avgörande faktor i många fall, en familj med två barn kostar och jag tror nog att den som inte har det där 100% intresset, blir hemma, kanske beroende på att man ser så mycket sämre eller annorlunda från kortsidorna. Att lösa sittplats för en familj kostar i regel för mycket och platserna är tyvärr inte så bra där heller (de som finns lediga).
Jag tror fortfarande att bra hockey är grejen, se bara på AIK-matchen och den mot Malmö i december. Det var tryck i hallen och det var ett himla surr på arbetsplatser och vart man än kom, men när det vände så kommenterade ingen längre. Nä, jag tror, att en bra och vinstgivande hockey är som ett självspelande piano, det säljer sig självt.
Om man tittar på ES-lagen, jag är en del i Jönköping, nog är det väl så att det är hockey som är den lockande grejen där och ingenting annat.
När det gäller ståplats, så är det samma problem överallt, det är inte detsamma att stå på kortsidan, det var mycket bätre förr, när man stod på långsidan. Men det är inte mycket att göra åt, i nya hallar finns knappt ståplats längre.
Det är väl kanske inte lätt att få in info, om varför publiken är i vikande, men de om någon, borde veta varför man inte kommer lika frekvent. Priset tror jag är en avgörande faktor i många fall, en familj med två barn kostar och jag tror nog att den som inte har det där 100% intresset, blir hemma, kanske beroende på att man ser så mycket sämre eller annorlunda från kortsidorna. Att lösa sittplats för en familj kostar i regel för mycket och platserna är tyvärr inte så bra där heller (de som finns lediga).
Jag tror fortfarande att bra hockey är grejen, se bara på AIK-matchen och den mot Malmö i december. Det var tryck i hallen och det var ett himla surr på arbetsplatser och vart man än kom, men när det vände så kommenterade ingen längre. Nä, jag tror, att en bra och vinstgivande hockey är som ett självspelande piano, det säljer sig självt.