Taif-Örebro
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
- Dragkampslakej
- Forumdemon
Inte så säkert...
Verkar på skotten som att TAIF inte kunde snurra upp Örebro så enkelt med sitt "publikfriande hemmaspel"...
Verkar på skotten som att TAIF inte kunde snurra upp Örebro så enkelt med sitt "publikfriande hemmaspel"...
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
Rätt roligt att höra radio "Tengsryklanteberg" i eftermiddag , där de så att säja förstigpåarna Janne Gunnarsson och vem det var mer sa att detta var klart .Kanske de får finna sig ett år till att det bara finns ett ALLSVENSKT lag i kronobergs län,men det är klart de behöver inte så mycket sändningstid då.
Last edited by alfax on 10 March 2006, 22:05, edited 2 times in total.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
- Dragkampslakej
- Forumdemon
Jag hyser inga som helst sympatier för Tvi-Tvi-Tvi - och jag hoppas att dom får smaka på riset även i morgon. Att Växjö Lakers skulle tjäna några STORA pengar på att ha Tvi i allsvenskan stämmer ju inte överrens mer verkligheten. Det Växjö Lakers ska göra är att skaffa sig en trupp som kan mäta sig med de bästa i serien - då kommer den trogna publiken OCH marginalsupportern, INTE för att Tvi lirar i allsvenskan.
Fixar inte Tvi att gå upp till allsvenskan i år så kommer dom att hamna i samma vakuum som Troja - det kommer att dröja läääänge, men vem fan bryr sig.
Heja Örebro!
/T5!!
Fixar inte Tvi att gå upp till allsvenskan i år så kommer dom att hamna i samma vakuum som Troja - det kommer att dröja läääänge, men vem fan bryr sig.
Heja Örebro!
/T5!!
Last edited by C70T5 on 10 March 2006, 22:24, edited 1 time in total.
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
Tror varken Hammarby eller Tengsry spelar i allsvenskan nästa år.
Håller helt med Dej Volvo vi har inget att vinna på Tengsry i allsvenskan.
Däremot får de gärna fostra något ämne till oss.... undrar om vi inte får en därifrån redan till nästa säsong ,inte fostrad där men en som behöver komma upp sig i serierna.
Håller helt med Dej Volvo vi har inget att vinna på Tengsry i allsvenskan.
Däremot får de gärna fostra något ämne till oss.... undrar om vi inte får en därifrån redan till nästa säsong ,inte fostrad där men en som behöver komma upp sig i serierna.
NYss hemkommen...
Vad kan man säga ?!
1. Brigaden utmärker sig, igen ! Slänger in halvtomma ölburkar när Örebro gör 0-2. Moget !
2. Lindgren; efter en lugn 1:a period ger och tar han i 2:a o 3:e. Ett riktigt lotteri
3. Fasth, riktigt bra i målet. Några riktigt tunga räddningar.
4. Lite motsägelsefult men inga riktiga målskyttar fanns i någotdera av laget. Framför allt var Andersson, Brasar,Åkesson, Larry mycket bleka idag
5. Larry; Ny målkung genom tiderna i TAIF (Tvåa är Tadeusz Niedomysl)
Drygt 200 mål
6. Nu dröjer det innan jag åker till denna fantastiska hockeymetropol där alla, jag säger det igen alla är så fantastiskt duktiga på att spela hockey så att ung som gamal på läktaren skulle lätt skulle kunna hoppa in och avgöra denna match istället för alla lata, slöa, imbisilla m.m spelare på isen.....
Vad kan man säga ?!
1. Brigaden utmärker sig, igen ! Slänger in halvtomma ölburkar när Örebro gör 0-2. Moget !
2. Lindgren; efter en lugn 1:a period ger och tar han i 2:a o 3:e. Ett riktigt lotteri
3. Fasth, riktigt bra i målet. Några riktigt tunga räddningar.
4. Lite motsägelsefult men inga riktiga målskyttar fanns i någotdera av laget. Framför allt var Andersson, Brasar,Åkesson, Larry mycket bleka idag
5. Larry; Ny målkung genom tiderna i TAIF (Tvåa är Tadeusz Niedomysl)
Drygt 200 mål
6. Nu dröjer det innan jag åker till denna fantastiska hockeymetropol där alla, jag säger det igen alla är så fantastiskt duktiga på att spela hockey så att ung som gamal på läktaren skulle lätt skulle kunna hoppa in och avgöra denna match istället för alla lata, slöa, imbisilla m.m spelare på isen.....

Hahahahahaha....Kungen wrote: 6. Nu dröjer det innan jag åker till denna fantastiska hockeymetropol där alla, jag säger det igen alla är så fantastiskt duktiga på att spela hockey så att ung som gamal på läktaren skulle lätt skulle kunna hoppa in och avgöra denna match istället för alla lata, slöa, imbisilla m.m spelare på isen.....

Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
Hörrdu du,Du visste inte vem jag flaggade för... men precis som Du det var han jag vill se i Lakers ,vet att jag får mothugg nu , för i sista matchen mot oss var han inte bra ,men med rätt omgivning så tror jag den killen är något stort.c70t5 wrote:Jag vet inte vem du flaggar för Alfax - men en spelare som jag skulle vilja se i Växjö Lakers är Daniel Brasar.
/T5!!
F*n vad vi ser hockey på samma sätt Volvon

Örebros klack verkar inte heller ha skött sig så bra. Enligt Nerikes Allehanda tände dom bengaliska eldar före matchen som gjorde att det blev dimma hela första perioden. http://www.na.se/artikel.asp?intId=978761
Alfax, definitvt. Ganska så lik Männikkö i spelsättet - en ordentlig speedkula på grillorna. I rätt allsvensk omgivning så skulle han kunna bli ordentligt bra. Eftersom att Tvi's säsong tar slut i morgon så lär ju en del spelare söka sig därifrån...
/T5!!
/T5!!

[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
-
- c/o LL´s Forum
Jag säger emot er andra. Jag tycker det vore skitskoj om Taif går upp. Eftersom det inte längre är samma heta derbykänslor mot Nybro, har aldrig funnits några sådana känslor mot IKO, och Troja är borta ur leken, så vore det perfekt med nya heta derbyn i nästa års allsvenska. Hellre möta Taif än Arboga.
Per Carlsson wrote:Jag säger emot er andra. Jag tycker det vore skitskoj om Taif går upp. Eftersom det inte längre är samma heta derbykänslor mot Nybro, har aldrig funnits några sådana känslor mot IKO, och Troja är borta ur leken, så vore det perfekt med nya heta derbyn i nästa års allsvenska. Hellre möta Taif än Arboga.
Är nog man att hålla med. För hela Hockeyregionen skulle detta vara ett lyft.
Att sedan bara se till den snäva världsbild som bara innehåller Lakers så är det väl kanske i korta perspektivet tveksamt till om detta skulle gynna oss.
- Åryd Lakej
- Forumdemon
- Lakejer115
- Forumproffs
Hrmm... o Taifarna som sedan ett tag diskuterat om vilka de skulle möta i PO2 och var dessa matcher skulle spelas.
Där ser man...
Där ser man...