J.Perssons krönika i SMP

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Post Reply
Varanen
c/o LL´s Forum

J.Perssons krönika i SMP

Post by Varanen »

En positiv krönika av Johan Persson i dagens SMP (http://www.smp.se/article.php?args=621010,102;155;0;0). Jag kan skriva under det mesta:

- Ha kvar Fagervall som tränare
- Förstärk målvaktspositionen
- Få in en sugen ordförande i VLH.
- Håll uppe intresset emedan vi bygger vidare.

En sak jag vill ta upp är förvirringen kring om vi skall fortsätta att vara ett pop-lag eller inte. Klubbchef Ländell sade i en intervju för ett tag sedan att pop-stämpeln skulle bort. Jag tycker precis tvärtom. Popen är en del av vår indentitet, förlorar vi den blir vi som vilket Mörrum som helst. En klubb där man ser arbetet med hockeyn/föreningen som ett straff för arvssynden. Allt skall vara ett enda stort lidande och man tar allt på för stort allvar. Fram för mer tokeri! Satsa på en lasershow! Snygga cheerleaders! Mer smör på popcornen!

...utan att för den skull vara oproffsiga.
KyriakoS
Forumproffs

Post by KyriakoS »

jag håller med dig Varanen! Det är det lilla extra runtomkring som gör det hela lite specielt och unikt
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by PutteA »

Håller med dig Varanen. Det är ju dessa grejer som lockar folket till ladan. Vägra bli som andra!!! :ok:
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
:idea:
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Jag tycker att Johans krönika var seriös.

Dock är jag tveksam till ordet pop-lag. Enligt mig är det något man är i begynnelsen, men inte i all framtid. Det är ett negativt uttryck om man håller fast vid det hela tiden. Och jag tycker att det är på hockeyn man ska satsa och inte på en massa krimskrams i pauser ock så vidare. Det lockar så himla lite folk, så det bär sig inte.

Jag har när jag presenterar Lakers vid olika tillfällen i jobbet och fritiden, hela tiden poängterat att vi inte är ett pop-lag, utan en profesionell förening, som driver hockey på elitnivå. Jag har i princip bara mött positiva tongångar angående borttagandet av pop-stämplen. Jag har bollat det med ganska många nu. Men jag säger inte att jag har rätt, utan det är min uppfattning i det hela.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Dragkampslakej
Forumdemon

Post by Dragkampslakej »

Jodå krönikan får klart godkänt! poplags stämpeln beror väl på hur man definierar det. Lakers är ett poplag i den bemärkelse att det händer saker hela tiden. Mycket media och vågar emellanåt sticka ut hakan och säga att det här nästan omöjliga målet siktar vi på. Vi ska till elitserien ex.

Däremot mindre clownerier! En seriösare framtoning nu och lagom frispråkig! Poplag på ett sunt sätt.

Nu får man ju hoppas att stabilitet blir ett ledord i föreningen. Behålla en stomme, behålla Jocke som bas och bli ett rutinerat allsvenskt lag med elitserieambitionen som morot längre fram.

Vi får väl bara hoppas lagets spelare och även Jocke tycker likadant!
Hockey går ut på att göra fler mål än motståndaren!
mongo
Forumamatör

Post by mongo »

Att bibehålla suget och att växa som förening är den viktigaste faktorn på lång sikt. För att detta skall kunna bli verklighet så måste vi få en isyta till i kommunen.

Anledningen till att mindre kommuner har ett stakt tradition eller kultur om man så vill, är att många bidrar och har intresse. Detta skapa främst av många ungdomar i verksamheten och där finns i dag stora begränsningar för Lakers. Som jag ser det är en ny isyta den viktigaste faktor för att Växjö Lakers Hockey ska kunna närma sig och bibehålla ett stort intresse.

Gör en ny isyta till en valfråga!!!
Fröken Svår
Forumproffs

Post by Fröken Svår »

mongo wrote:Gör en ny isyta till en valfråga!!!
(k)valfråga! :wink:
Post Reply