Dags att börja snacka om nästa match, med tanke på Lakers facit på bottenlagen så vet jag inte hur den här matchen kommer gå, men jag hoppas och tror att dåligt spel mot bottenlag har försvunnit.
Senast redigerad av 2 Fredrik R, redigerad totalt 0 gång.
Tror det blir 3 pinnar, men de måste skärpa disciplinen, annars kan det bli däng...Men med vårt spel ska det förhoppningsvis räcka till vinst. Dock ska inte Svalla underskattas, de har överaskat precis som vi!
Det måste blir vinst, förra matchen mot Sundvalls lodjuren så var ju halv lakers bort i sjukdomar o skador, så det är klart att det ska blir vinst nu när hela laget är tillbaka o de flesta verkar i form.
på tal om det, det var någon lakersspelare som sent i tredje tog sig för armen och åkte och bytte. Någon mer än jag som såg det och vem var det och i så fall hur är det med honom?
Rebecca skrev:Tror det blir 3 pinnar, men de måste skärpa disciplinen, annars kan det bli däng...Men med vårt spel ska det förhoppningsvis räcka till vinst. Dock ska inte Svalla underskattas, de har överaskat precis som vi!
Här har du lyckats använda både svångrem och hängslor när det gäller matchen Lakers vs Sundsvall.
Är du politiker
LAKERS framgång är guld värd!
Andra lags motgång är ej heller att förakta!
Rebecca skrev:Tror det blir 3 pinnar, men de måste skärpa disciplinen, annars kan det bli däng...Men med vårt spel ska det förhoppningsvis räcka till vinst. Dock ska inte Svalla underskattas, de har överaskat precis som vi!
Jag undrar bara vad det är S-vall har överraskat med dom ligger ju ändå sist och det kan ju inte vara att överraska... men jag kollade matchen uppe i S-vall och jag kan säga att det gäller att inte ställa ut skridskorna (eller få hela laget sjukt) för då kan det gå riktigt illa.
Det finns ju inga tyvärr inga dåliga lag i den här serien!
På papperet är det här inga problem. Sundsvall har gjort i särklass minst antal mål i allsvenskan. Men man har överaskat vid några tillfällen, bland annat tog man en pinne hemma mot Skellefteå i mitten av december. Sen skåpade man ut Almtuna med 6-1 innan nyår, men då var ju halva Almtuna avstängt så det säger kanske inte så mycket.
Går grabbarna in med rätt inställning så ska det här bli en seger med minst 2-3 puckar, får lakers en bra start så kan det därefter rulla på som mot NH.
Måste mana till besinning. Det finns inga matcher som är vunna innan de har spelats. Det gäller att gå in till matchen med rätt inställning. Om spelarna tror att de vinner lätt så är det ingen som gör skitjobbet och ingen som tar en smäll för att komma fram.
Jag tror att detta blir en svårare match än den mot rögle. Nu måste Lakers föra spelet och vi vet hur det tidigare har gått mot bottenlagen.
serien blir ju helt klar intressanatre om laget har nåt atspela om, eller hur?
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
Ska man kunna vara med o kriga om 4:e platsen gäller det att man inte förlorar mot lagen som ligger under oss i tabellen samt att man kan ta vissa "skrällsegrar" eller minst poäng mot lagen som ligger ovanför. Därför är både matchen på fredag och söndag så oerhört viktiga i och med att Almtuna är ett av dessa lag som oxå krigar om 4:e platsen
Här har du lyckats använda både svångrem och hängslor när det gäller matchen Lakers vs Sundsvall. Är du politiker
Vad syftar du på? kan hända att jag har ett förflutet som politiker
Jag undrar bara vad det är S-vall har överraskat med dom ligger ju ändå sist och det kan ju inte vara att överraska... men jag kollade matchen uppe i S-vall och jag kan säga att det gäller att inte ställa ut skridskorna (eller få hela laget sjukt) för då kan det gå riktigt illa. Det finns ju inga tyvärr inga dåliga lag i den här serien!
Jag menar att de har överaskat i vissa matcher precis som vi gjorde hemma mot Malmö och första matchen hemma mot RBK, exempelvis. De spelade oavgjort efter full tid mot SAIK, men förlorade i sudden. De vann över AIS med 6-1, visst AIS hade några spelare avstängda, sen har de även spelade oavgjorde matcher mot VIK, Bajen mf, så vi ska inte räkna bort de menar jag. Dessutom slog de oss hemma, dock fanns det en viss anledning till det men ändå.
Tre spelare (Jörgen Nordlöf, Niklas Wästlund och Andreas Nyberg) saknas hos S-vall. Ska bli intressant att se vad den andre Romö(Mikael) kan åstadkomma.