Växjö Lakers - Rögle Bk
Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
-
- c/o LL´s Forum
Växjö Lakers - Rögle Bk
Oj va viktig den här matchen blir.
Jag tror att lakers fortsätter att glänsa på hemmaplan och vinner även denna matchen.
Kanske kunde klacken vara i hallen extra tidigt på onsdag för att redan på uppvärmningen börja sjunga och tagga till lakers.
Vore kul att göra något nytt för omväxlingens skull.
Jag tror att lakers fortsätter att glänsa på hemmaplan och vinner även denna matchen.
Kanske kunde klacken vara i hallen extra tidigt på onsdag för att redan på uppvärmningen börja sjunga och tagga till lakers.
Vore kul att göra något nytt för omväxlingens skull.
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
- Dragkampslakej
- Forumdemon
- Dragkampslakej
- Forumdemon
- Åryd Lakej
- Forumdemon
- Åryd Lakej
- Forumdemon
-
- c/o LL´s Forum
- Fröken Svår
- Forumproffs
-
- c/o LL´s Forum
Fröken Svår skrev:rögle kommer bli jäkligt knepigt, men med en vettig start och ett stort tålamod så kan vi nog knipa både en och två pinnar...
när vi ändå är på gång kan vi även knipa 3 pinnar
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
- Fröken Svår
- Forumproffs
I dagens Smp framgår att Fagervall är mäkta irriterad på Rögles "filmstjärnor" Arlbrandt och Gath. Säger sig absolut inte vilja ha den typen av spelare/fuskare i Växjö. Höjer en skål till hans inställning.
Ni kanske läste Anderzons inlägg om att domar - Pehr Claesson ska medverka i dagens Power Play... vore intressant att få hans syn på filmningar.
Må ÄRLIGASTE laget vinna
Ni kanske läste Anderzons inlägg om att domar - Pehr Claesson ska medverka i dagens Power Play... vore intressant att få hans syn på filmningar.
Må ÄRLIGASTE laget vinna
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”
G. B. Shaw
G. B. Shaw
Pär Arlbrandt
Längd: 172 cm
Vikt: 80 kg
Eftersom han är snabbare med både rör och klubba än de flesta i denna serien, säger fysikens lagar att det är lättare att fälla honom än Popovic t.ex.
Ni som såg Malmömatchen på tv, kan kanske redovisa hur de två utvisningssituationerna med Arlbrandt såg ut?
Eller när han hade två mifforyggsäckar genom halva plan i tredje, och ändå kom till avslut.
Längd: 172 cm
Vikt: 80 kg
Eftersom han är snabbare med både rör och klubba än de flesta i denna serien, säger fysikens lagar att det är lättare att fälla honom än Popovic t.ex.
Ni som såg Malmömatchen på tv, kan kanske redovisa hur de två utvisningssituationerna med Arlbrandt såg ut?
Eller när han hade två mifforyggsäckar genom halva plan i tredje, och ändå kom till avslut.
En boll är ett uppochnervänt klot, fast mindre.
Vi ser det med olika ögon, men så mycket tror jag att de flesta kan vara överrens om och det är att FILMNING ÄR SÅ JÄVLA OSPORTSLIGT, så domarna skulle plocka ut spelarna direkt vid minsta tvekan, för fallar samme gubbe som duvungar ett antal gånger på raken, så är det något fel. Dessa hockeyspelare passar bättre på Dramaten.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Arlbrandt har samma mått som Torsten Y och inte fan ramlar han särskilt lätt. Kan vara läge för Västra Stå att träna lite på Harpos gamla slagdänga Moviestar:
You feel like Steve McQueen
When you’re driving in your car
And you think you look like James Bond
When you’re smoking your cigar
It’s so bizarre
You think you are a new kind of James Dean
But the only thing I’ve ever seen of you
Was a commercial spot on the screen
Moviestar, oh Moviestar, ah ah ah, we think Per Arlbrandt is a
MovieStar ah ah ah
You feel like Steve McQueen
When you’re driving in your car
And you think you look like James Bond
When you’re smoking your cigar
It’s so bizarre
You think you are a new kind of James Dean
But the only thing I’ve ever seen of you
Was a commercial spot on the screen
MovieStar ah ah ah
G. B. Shaw
G. B. Shaw
- Fröken Svår
- Forumproffs
-
- Forumdemon
Arla har jag faktiskt aldrig sett som en liten spelare.
Snarare den typen som man ibland måste fälla eller spela fult mot för att få tag i honom.
Gath kan jag hålla med om faktiskt. Han faller lite enkelt ibland, men aldrig att han faller omotiverat. Gör någon nåt otillåtet mot honom så visar han det för domaren, ungefär som Fredrik Ljungberg.
Senast mot miffona så va jag säker på att Gath spelare över lite efter den slashingen han fick, men faktum är att han missade ett träningspass efter den matchen vilket bevisar att han fick rätt ont på riktigt.
Ni lär få det svettigt ikväll. Tror inte ni lyckas lika bra som ni gjorde i er förra hemma-match mot oss.
Snarare den typen som man ibland måste fälla eller spela fult mot för att få tag i honom.
Gath kan jag hålla med om faktiskt. Han faller lite enkelt ibland, men aldrig att han faller omotiverat. Gör någon nåt otillåtet mot honom så visar han det för domaren, ungefär som Fredrik Ljungberg.
Senast mot miffona så va jag säker på att Gath spelare över lite efter den slashingen han fick, men faktum är att han missade ett träningspass efter den matchen vilket bevisar att han fick rätt ont på riktigt.
Ni lär få det svettigt ikväll. Tror inte ni lyckas lika bra som ni gjorde i er förra hemma-match mot oss.
- Fröken Svår
- Forumproffs
det kommer att bli tufft ikväll, det tror jag de flesta lakejer är övertygade om.
vad gäller gath och den slashing han fick så såg det riktigt pinsamt ut när han lekte bambi på hal is och ramlade omkring. om han nu missade en träning så ska man ju ha respekt för det (och det var trots allt en jävla smäll han fick) men det tar inte bort att det faktiskt såg pinsamt ut. kanske inte medvetet, men visst förstökte han förstärka bilden av vad som hände.
vad gäller gath och den slashing han fick så såg det riktigt pinsamt ut när han lekte bambi på hal is och ramlade omkring. om han nu missade en träning så ska man ju ha respekt för det (och det var trots allt en jävla smäll han fick) men det tar inte bort att det faktiskt såg pinsamt ut. kanske inte medvetet, men visst förstökte han förstärka bilden av vad som hände.
-
- Forumdemon
- Fröken Svår
- Forumproffs
Absolut. Kommer ihåg förra säsongen då en Djurgårdsspelare (eller??) höll på att peta ut ögonen på en motståndare. TV-kamerorna fångade händelsen och disciplinnämnden utdömde straff retroaktivt.
G. B. Shaw
G. B. Shaw
Samma uppställning som tidigare! Bra att Grotnes får fortsatt förtroende!!
Sedan står nog Pelle på fredag så Pålle får en vilodag.
20 Grotnes (33 Åkerström)
62 Honkanen – 6 Heino
2 Augustin – 34 Sundbom
4 Ejdepalm – 23 C.Persson
27 Messa – 44 Custemo
71 Romö – 15 Niinikoski – 38 Markusson
12 Yngveson – 32 Andersson – 16 Jacobsson
43 Hirvonen – 65 A.Persson – 55 Pikkarainen
21 Rosén – 91 J.Persson
Sedan står nog Pelle på fredag så Pålle får en vilodag.
20 Grotnes (33 Åkerström)
62 Honkanen – 6 Heino
2 Augustin – 34 Sundbom
4 Ejdepalm – 23 C.Persson
27 Messa – 44 Custemo
71 Romö – 15 Niinikoski – 38 Markusson
12 Yngveson – 32 Andersson – 16 Jacobsson
43 Hirvonen – 65 A.Persson – 55 Pikkarainen
21 Rosén – 91 J.Persson
91:an Hjalmarsson