AIA igen????

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Lakers00
Forumterrorist
Kontakt:

AIA igen????

Inlägg av Lakers00 »

http://www.expressen.se/index.jsp?a=501623
http://www.expressen.se/expressen/jsp/p ... p?a=501594
Nu va det Simon Skoogs tur!!!! Man kan ju för AIAs skull hoppas på att killen som ringt inte tillhör dom.
-Vill ni se Hockey med fart? Växjö HC såklart!!-
Användarvisningsbild
Hofnar
Forumentusiast

Inlägg av Hofnar »

Du behöver nog inte blanda in AIA, eller samtliga Rögleanhängare utom EN i detta. Fast om han har rätt att kalla sig Rögleanhängare är jag inte helt övertygad om.
En boll är ett uppochnervänt klot, fast mindre.
Lakers00
Forumterrorist
Kontakt:

Inlägg av Lakers00 »

Det är helt otroligt att det finns personer som håller på med sådant.
En sådan anhängare vill ingen klubb ha i sina led, det skitar ju ner hela föreningen och även hela ishockeyn. Hoppas Polisen får tag i pukkot.
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Inlägg av Per Carlsson »

Eftersom han själv säger sig tillhöra Rögleklacken så är det väl inga andra än AIA:s uppgift att se till att rensa ut pack som denna person om man vill får bort misstankar eller såna här anklagelser.
Användarvisningsbild
Belix
Forumamatör
Kontakt:

Inlägg av Belix »

Det var ju en enkel sak vi ska genast se vem på läktaren som har ett plakat på ryggen där det står "jag mordhotar via mobilen"

Du vet precis som alla andra att så enkelt är det inte vi har små möjligheter att få fram vem det är om ingen säger det. Däremot till skilnad mot förra gången så är det polisanmält och vi kan bara hoppas att man får fram vem det är.

Det är så enkelt att säga att vi ska rensa ut men ingen vill tala om hur.
Användarvisningsbild
Hofnar
Forumentusiast

Inlägg av Hofnar »

Per Carlsson skrev:Eftersom han själv säger sig tillhöra Rögleklacken så är det väl inga andra än AIA:s uppgift att se till att rensa ut pack som denna person om man vill får bort misstankar eller såna här anklagelser.

Inga problem, bara du definerar "Rögleklacken" för mig?

Rögleklacken är alla de som befinner sig på ståplats och sjunger med i ramsorna, tillsammans med stora delar av högra sittplats som också bedriver klackverksamhet i symbios med ståplats.

AIA är något helt annat, nämligen Rögles officiella supporterklubb.

Nästa fråga?
Lakers00
Forumterrorist
Kontakt:

Inlägg av Lakers00 »

Jag ser det som en självklarhet att AIA skulle rensa ut sådana här personer om dom visste vilken eller vilka det va allt annat vore ju tjänstefel.
Användarvisningsbild
Patrik_AIA
Forumamatör
Kontakt:

Inlägg av Patrik_AIA »

Lakers00 skrev:http://www.expressen.se/index.jsp?a=501623
http://www.expressen.se/expressen/jsp/p ... p?a=501594
Nu va det Simon Skoogs tur!!!! Man kan ju för AIAs skull hoppas på att killen som ringt inte tillhör dom.

Tyvärr spelar det ingen om helst roll i allmänhetens ögon om han är medlem i AIA eller inte.

Här borde man vara jätteglad för derbyvinsten och så skall hela dagen bli förstörd av skriverierna om telefonhoten.
Hur man än vänder sej så blir det fel.
Att telefonerandet fått så stort medialt genomslag innebär samtidigt att sådana typer får vatten på sin kvarn - de lyckades ju faktiskt skrämma en spelare till att inte våga spela matchen.
Låtsasaffischen om Angell lyfts också fram som exempel på vilka idioter vi är, även om denna var tänkt som ett skämt - att se den dåvarande stämningen lite mer humoristiskt som ett "vilda-västerndrama" där han skulle vara the bad guy i nästa match.
Som det är nu vågar man inte längre skoja eller skämta på AIA:s hemsida. Risken är att det tolkas som hets och att någon galning kanske inspireras till att ringa och mordhota och annan skit.

Just nu tycker hela hockeysverige att AIA är en varböld och det känns inte alls kul.
Användarvisningsbild
teddy
c/o LL´s Forum

Inlägg av teddy »

Patrik_AIA skrev: de lyckades ju faktiskt skrämma en spelare till att inte våga spela match

Nu var det väll så att skoog var axelskadad och inte skulle spela. Men att han stannade hemma för att kolla på matchen via tv istället för att se den live hade nog med hoten att göra.
I always tell the truth, even when i lie
Fredrik R
c/o LL´s Forum

Inlägg av Fredrik R »

Jaha då har det återigen hänt ett mordhot från en Rögleanhängare.
Jag trodde att gränsen var nådd när man hotade Angell, undrar vem nästa offer blir.
Fredrik R
c/o LL´s Forum

Inlägg av Fredrik R »

Hofnar skrev:Du behöver nog inte blanda in AIA, eller samtliga Rögleanhängare utom EN i detta. Fast om han har rätt att kalla sig Rögleanhängare är jag inte helt övertygad om.

Varför ska man inte göra det, du är så övertygad hela tiden om att AIA aldrig gör några dumheter, det är nog dags att tänka efter.
Det är andra gången på kort tid det händer. :evil:
buck
c/o LL´s Forum
Kontakt:

Inlägg av buck »

LAKEJ89 skrev:Jaha då har det återigen hänt ett mordhot från en Rögleanhängare.
Jag trodde att gränsen var nådd när man hotade Angell, undrar vem nästa offer blir.

Jo, men rötägg finns ju som sagt överallt... Det var väl Ågren i NIF som blev mordhotad av en "lakerssupporter"...
För att försvara AIA litegrann...

Eftersom de allra flesta supporterklubbar (såsom de flesta vanliga personer) inte tycker detta ÄR okej och inte vill förknippas med detta måste tydliga signaler att "detta är åt h-lvete" utgå...

Edit: Såg att aia.nu har en bra text på sin framsida om detta.
Senast redigerad av 1 buck, redigerad totalt 0 gånger.
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
Användarvisningsbild
Patrik_AIA
Forumamatör
Kontakt:

Inlägg av Patrik_AIA »

buck skrev:Eftersom de allra flesta supporterklubbar (såsom de flesta vanliga personer) inte tycker detta ÄR okej och inte vill förknippas med detta måste dock tydliga signaler att "detta är åt h-lvete" utgå...

En sådan signal är förhoppningsvis uttalandet från AIA:s styrelse på hemsidan. Men det räcker ändå inte för att rentvå de 99,99% av rögleanhängarna som är oskyldiga till detta brott.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inlägg av Räven »

Nu vet väl ingen vem den här personen var/är, han kan såklart vara medlem i AIA, men det har knappast med AIA att göra för det, för de tar avstånd för sånt här, vilket är fullr förståligt.

Vad jag har svårt att förstå är, hur ska klackar kunna ta ansvar för alla handlingar som eventuella medlemmar gör sig skyldig till, för skulle så vara fallet, så får nog inte medlemsantalet överstiga tre personer.

Jag talar rent allmänt och inte för någon klacks räkning precis, för vissa klackar har jag lite till övers för.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Hofnar
Forumentusiast

Inlägg av Hofnar »

dolitle
c/o LL´s Forum
Kontakt:

Inlägg av dolitle »

Precis som Buck skriver angående Ågren i NIF, så finns det ingen anledning att klanka ner på AIA för detta som har hänt.

Innan man kastar sten ska man se till att ha rent framför egen dörr.

AIA tar avstånd för det som har hänt i ett öppet brev på sin hemsida.

Det är inte enkelt att leta reda på vem det var som ringde, men förhoppningsvis kan polisen ta reda på vem det är genom telefonnummret.

Hoppas att vi slipper läsa om sådant här i framtiden.
[b]Klubb Poseidon is the shit[/b]
Charlamov
Forumterrorist

Inlägg av Charlamov »

Att hoppa på AIA för att ETT stolpskott får ett sjukligt infall, blir lite som att anklaga hela Sverige för mordet på Olof Palme 8O 8O 8O
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
Användarvisningsbild
out4speed
Forumentusiast

Inlägg av out4speed »

Charlamov skrev:Att hoppa på AIA för att ETT stolpskott får ett sjukligt infall, blir lite som att anklaga hela Sverige för mordet på Olof Palme 8O 8O 8O

Helt rätt.
Fast å andra sidan är jag helt säker på att en eller flera inom AIA vet vem som utförde telefonhotet, äevn om de kanske, eller för att vara tydlig troligen inte tillhör den innersta kärnan.

För trots allt är ju den mänskliga naturen sådan att han\hon vill skryta om vad man gjort, och så har säkert Killen\Tjejen som ringt också gjort, så nån eller några vet, frågan är bara om de vågar\vill tjalla på en kompis???
Nu ökar vi !!
Användarvisningsbild
Hofnar
Forumentusiast

Inlägg av Hofnar »

out4speed skrev:
Charlamov skrev:Att hoppa på AIA för att ETT stolpskott får ett sjukligt infall, blir lite som att anklaga hela Sverige för mordet på Olof Palme 8O 8O 8O

Helt rätt.
Fast å andra sidan är jag helt säker på att en eller flera inom AIA vet vem som utförde telefonhotet, äevn om de kanske, eller för att vara tydlig troligen inte tillhör den innersta kärnan.

För trots allt är ju den mänskliga naturen sådan att han\hon vill skryta om vad man gjort, och så har säkert Killen\Tjejen som ringt också gjort, så nån eller några vet, frågan är bara om de vågar\vill tjalla på en kompis???

Speak up! Namnge dem som du är så säker på att vet. Du får lov, av mig och hela Rögle och hela AIA.
erok
c/o LL´s Forum

Inlägg av erok »

Bra att ni visar att ni är imot detta AIA.Får polisen fast idioten så be om en bild på dåren.Upp med bilden på hemsidan.Det måste bli ett stopp på de här dumheterna innom idrotten, oavsett vilket lag man håller på
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inlägg av Räven »

erok, jag förstår din inställning, men jag tror inte att det är lagligt att hänga ut personen på internet, om man kom fram till vem det är.
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
Kontakt:

Inlägg av PutteA »

Jag anser som en del andra här, att detta har nada med AIA att göra. Även om han är medlem så har inte detta med AIA att göra. Det är en idiot, och är det någon gång vi supporterklubbar skall stå upp för varandra så är det just vid sådana här tillfällen. Detta är en idiot som varken vi eller AIA, eller någon annan supp.förening eller enskild hockeytok har någonting över för. Bura in skiten! Sen om det finns nån i AIA som vet vem det är, spelar ju ingen roll.

//PutteA
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
:idea:
erok
c/o LL´s Forum

Inlägg av erok »

Räven skrev:erok, jag förstår din inställning, men jag tror inte att det är lagligt att hänga ut personen på internet, om man kom fram till vem det är.

Dett är inte lagligt att mordhota någon häller :wink:
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Charlamov
Forumterrorist

Inlägg av Charlamov »

Faaaast man ju se det så här oxå :twisted: ... om en supporterklubb gaddar ihop sig... mobben samlas och sjunger/skriker en massa nidvisor mot motståndarna eller mot en spelare som i valet mellan Rögle och en annan klubb, valde den andra klubben (?????) och anses vara en svikare UTAN att ens ha representerat Rögle (övergår mitt förstånd... och då har jag ändå jobbat inom psykiatrin). Nu kommer kontentan... KANSKE ETT LABILT INSLAG I AIA... SOM "KÖR PÅ RESERVEN"... I SIN IVER ATT NIDA, GÅR ÖVER GRÄNSEN... ETT ILLDÅD FÖR ATT FÖRSÖKA VARA HÄFTIG. Har hänt förut... händer nu... kommer att hända igen. Självklart inget unikt med AIA, finns ju en massa andra dåliga exempel.

Håller vi oss till att heja fram Lakers, som idag, och ge fan i att fokusera på ramsor om motståndarna, så är möjligheterna att vi ska slippa dylika händelser i Växjö ganska stora.

G. B. Shaw
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inlägg av Räven »

Ja, jag tror också att man vinner i längden på att endast sätta fokus på sitt eget lag och inte ge en massa energi på motståndarna.

Och erok, givetvis är det bra mycket värre enligt mitt synsätt att hota någon till livet, än att visa en bild på internet på den som gjorde det. Jag tillhör dem som förespråkar otroligt mycket längre straff än vad som finns i detta tama land.
Användarvisningsbild
Hofnar
Forumentusiast

Inlägg av Hofnar »

Charlamov skrev:Faaaast man ju se det så här oxå :twisted: ... om en supporterklubb gaddar ihop sig... mobben samlas och sjunger/skriker en massa nidvisor mot motståndarna eller mot en spelare som i valet mellan Rögle och en annan klubb, valde den andra klubben (?????) och anses vara en svikare UTAN att ens ha representerat Rögle (övergår mitt förstånd... och då har jag ändå jobbat inom psykiatrin). Nu kommer kontentan... KANSKE ETT LABILT INSLAG I AIA... SOM "KÖR PÅ RESERVEN"... I SIN IVER ATT NIDA, GÅR ÖVER GRÄNSEN... ETT ILLDÅD FÖR ATT FÖRSÖKA VARA HÄFTIG. Har hänt förut... händer nu... kommer att hända igen. Självklart inget unikt med AIA, finns ju en massa andra dåliga exempel.

Intressant teori, som säkert stämmer i många fall. Kanske även detta. Polisutredningen får väl utvisa vad det är för en lök som ligger bakom, samt om det kan ha något samband med att han tidigare stått på apberget och utstött invektiv över motståndarlag.
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inlägg av alfax »

Charlamov skrev:
Håller vi oss till att heja fram Lakers, som idag, och ge fan i att fokusera på ramsor om motståndarna, så är möjligheterna att vi ska slippa dylika händelser i Växjö ganska stora.

Mitt i prick ,detta är A och O och vår uppgift att föra vidare till de ungdomar som fyller på klacken allt efterhand.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
Hofnar
Forumentusiast

Inlägg av Hofnar »

Vari ligger felet att kunna kombinera de två?
Jag satt inte med stoppur mot de räliga, men uppskattningsvis 90% av ramstiden gick ut på att lyfta Rögle. Den snabbtänkte har redan räknat ut att det blir 10% över åt att hata äckelpäckelklubben.

Ramsan förra säsongen som förkunnade Hadelövs könstillhörighet i en period var en tillfällighet, eller engångsföreteelse.

För 15-20 år sedan prisades Rögleklacken för sin fyndighet och ramsvariation. Det var unikt och "folk" tog det för vad det var, och i mångt och mycket var ramsorna värre förr. Eller, det var fler som var värre. Några av dem lever än idag.

Omvärlden har ändrats sedan dess, men inte Rögleklacken och oavsett vad alla andra säger eller tycker, så kommer det att fortsätta att "hatas" från Rögle ståplats.
Användarvisningsbild
Nille
Forumproffs

Inlägg av Nille »

Skulle vara intressant att höra vilka de värre ramsorna var för 10 år sedan. Ramsor värre än Hadelöv är en f-tta och "dra åt h-te" skulle vara intressanta att höra. Har svårt att tro att sådana skulle vara uppskattade för 10 år sedan. AIA har bra tryck på klacken men en del av ramsorna är så tråkiga att höra och omogna att det borde vara svårt att locka någon över 15 år med normalt IQ att stå klacken och kunna stå för det man sjunger.
Användarvisningsbild
ruppo
Forumdemon
Kontakt:

Inlägg av ruppo »

Mmm....kan hålla med om att AIA är en bra klack som har bra dra, men ibland lite väl mycket under bältet! Om man hånar det andra laget ibland är ok, det bryr jag mig inte så mycket om...men om det är direkt mot någon spelare som exempelvis Hadelöv så tycker jag det är lite väl mycket! (Detta gäller alla klackar och inte bara AIA)
[b][url]http://www.vaxjolakers.se[/url][/b]
erok
c/o LL´s Forum

Inlägg av erok »

Enligt pressen så var det ganska mycket rasistiska inslag av en del Rögleanhängare för en 10 år sen.Kommer inte ihåg vilka av klackarna som var värst mellan Taif och rögle på den tiden när de möttes.Men pressen var alltid på plats liksom polisen.
Väl att detta har försvunnit från hockeyarenorna i landet.
Men det är klart.Ta det på svenska, som skåningarna ibland få höra är ju också ett inslag av rasism
Herr Oberst
Forumdemon

Inlägg av Herr Oberst »

erok skrev:Ta det på svenska, som skåningarna ibland få höra är ju också ett inslag av rasism

Saken är den att en sån ramsa intresserar knappast stockholms-"journalisterna", och den ses knappast som en kränkning av oss skåningar då vi alla är grymt stolta över vårt ursprung och dialekt.
Det biter inte ett skit på oss.
Charlamov
Forumterrorist

Inlägg av Charlamov »

Herr Oberst skrev:
erok skrev:Ta det på svenska, som skåningarna ibland få höra är ju också ett inslag av rasism

...ses knappast som en kränkning av oss skåningar då vi alla är grymt stolta över vårt ursprung och dialekt. Det biter inte ett skit på oss.

Det var väl det jag trodde... SÅ FÖRENEN EDER MED BRÖDERNA I MALMÖ... för inte ska väl det enade Skånefolket strida!!! :D :D :D

G. B. Shaw
Användarvisningsbild
Fröken Svår
Forumproffs

Inlägg av Fröken Svår »

allvarligt talat, dags för lite definitioner:

Rögle BK - ishockeylag
AIA - Rögles officiella supportförening
Rögleklacken - personer som från ståplats/apberget skriker utav bara helvete
Rögleanhängare - person som tycker om Rögle

låt oss nu konstatera att det sannolikt rör sig om en rögleanhängare som har utfärdat hoten, vilket iofs inte till hundra procent är klart, men ändå troligt.

Min hållning är att detta i första hand är ett problem för Rögle BK. Om ett lag har anhängare som på olika sätt hotar motståndare så får man konstatera att de har klivit över gränsen för vad som är acceptabelt. Ändå är det (och jag förstår er frustration Hofnar m.fl.) AIA som smutskastas. AIA har därför ett intresse av att agera, för att rentvå sitt namn. AIA (gärna tillsammans med RBK) måste förklara för rögleanhängarna och rögleklacken att det inte är okej att hota motståndarens spelare. Jag ska dock påpeka att jag inte på något sätt tror att han/hon återfinns på ståplats eller på "högra sitt" för den delen.

det finns ju ett antal andra supporterföreningar i Sverige som har haft stora problem med framförallt bråkstakar som vandaliserar och slåss m.m. Varför inte kolla med dem hur de har jobbat för att få bort den typen av personer? Nu är det såklart lättare att se om någon slår sönder en läktarsektion än om en person ringer ett samtal, men en förfrågan till någon av dessa supporterföreningar är kanske ingen dum idé?

Rötäggen som de har benämnts tidigare i den här diskussionen är ju ofta tyvärr personer som inte har så stort hockeyhjärta som man först skulle kunna tro. Ofta är det folk som mest är ute efter att få vara med om lite hetsk stämning, få hata lite och kanske provocera fram ett bråk. Dessa bråkmakare förekommer ofta i flera olika sammanhang, men i liknande situationer är min gissning. T.ex. skulle det inte förvåna mig om några av de lite mer bråkiga "rögle-anhängarna" även återfinns i Helsingborgsklacken under sommarhalvåret.

//my 2 cents//
Användarvisningsbild
Belix
Forumamatör
Kontakt:

Inlägg av Belix »

Fröken Svår skrev:Mycket klokheter

Det står i din ruta till vänster att du är från "vettet" det stämmer inte.
För vad det nu är värt så ska jag göra något som jag avskyr när någon annan gör det nämligen hålla med föregående talare.
Men ska ta till vara några av dina råd och höra mig för hur andra gjort.
Skriv svar