den mest intressanta frågan är kanske kring Sedinarna och Nylander. Ska de få spela? Kommer de att gynnas av de nya regelbedömningarna? Om inte jag minns fel så spelar Sedinarna riktigt bra i boxplay för sitt lag i NHL, så om de ska vara med så petar de Jörgen Jönsson. Är han en för viktig ledargestalt i laget?
Målvakter:
Henrik Lundqvist
Mikael Tellqvist
Stefan Liv
Backar:
Christian Bäckman
Kim Johnson
Kenny Jönsson
Niklas Kronwall
Niklas Lidström
Mattias Norström
Mathias Öhlund
Forwards:
Daniel Alfredsson
Per-Johan "Pebben" Axelsson
Peter Forsberg
Mika Hannula
Jörgen Jönsson
Fredrik Modin
Markus Näslund
Samuel Pålsson
Mikael Samuelsson
Henrik Sedin
Daniel Sedin
Mats Sundin
Henrik Zetterberg
Hannula är väl bland det bästa vi har i ES så jag är inte särskilt förvånad. Han är en av få som kan gå in på egen hand och avgöra en match i ES. Men vad han kan tillföra OS-laget låter jag vara osagt.
Det var skönt att Holmström kom med. Tror att han kommer överraska mycket i OS.
Tror faktiskt även att Hanula kan överraska. Som Per skriver, han kan i sina bästa stunder avgöra en match och med de nya reglerna är han en otrolig hockyspelare med bländande teknik.
Kan B-Å nu bara få ihop formationerna, ladda killarna och få dem starka psykiskt kan detta bli en rolig turnering.
Jag kan bara hålla med tidigare skribent, som undrar varför Jörgen Jönsson är med, hans hockeykvalitéer kan det inte bero på denna gång, han har varit för slät, tycker jag.
Om inte Holmström är med så måste det bero på att han inte vill själv, för annars bör han vara given.
Målvaktssidan och backsidan är väl ok. Möjligen att jag skulle vilja haft med Josef B istället för Bäckman. Jag tycker Josefs insats i landslaget senast var lysande. Helt rätt attityd.
Jag skulle vilja haft lite mer aggresivitet på forwardssidan. Hannula är helrätt att ha med. Hedström skulle definitivt varit med i stället för J. Jönsson. Jönsson är iofs en ledartyp, men sådan finns det tillräckligt i form av bland andra Sudden och Foppa. Nyllet är rätt att hålla utanför, tycker jag.
Det hade också varit intressant att se vad som skulle hända med laget om man petade Näslund och tryckte in Holmström istället......
Att inte T Holström är med är helt fel, PP kommer att bli enormt viktigt i de här matcherna och Holmströms aggresivitet framför kassen är det ingen av de andra som har.
Hade gärna sett J Hedström oxå i laget
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
Det verkar nog som om det är J Jönsson ledaregenskaper som fört honom till laget denna gången, för inte kan det vara så att han prenumerarar på en plats.
Jag är kluven till JJ. Men faktum är ju att han alltid verkar toppa sin form i landslaget under turneringarna. Oerhört nyttig spelare som tar och gör det jobbet som andra inte gör. Tror han behövs.
Det som jag tycker är mest konstigt är ju att Kronvall är uttagen. Visst är han mycket duktig men han är ju skadad och har inte spelat något under en rätt lång period.
When you pull on that jersey, the name on the front is a hell of alot more important than the one on the back.
Härligt att höra, nu är jag nöjd. Har retat mig som f*n på att inte Holmström var uttagen. Nu är ordningen återställd. Vi kommer bli ett av dom bästa lagen i PP i OS med Holmström i laget!!!!
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
Som finländare är Holmströms intåg i Sveriges OS-trupp en dålig nyhet. Markus Näslund har egentligen aldrig lyckats i landslaget och Holmström är en typ av karaktärsspelare som behövs i varje lag. Detta var inte bra...inte bra alls!