furioso wrote:Ungefär vad har en Lakers spelare i månadslön? Ngn som vet?
Skiljer sig lönerna mellan spelarna? eller har alla samma grundlön? som tex provision på hur många poäng de gör?
Tror nog lönerna skiljer sig ganska mycket mellan spelarna, sen vem som har mest och inte det vet jag inte. En del är ju proffs och jobbar inte, en del har väl fortf. juniolön kan jag tänka mig etc...
Tror att det är rätt svårt att få reda på. Däremot finns väl den totala lönekostnaden i årsredovisningen?
Nu minns jag inte om Spelarna är anställda av VLH AB eller av föreningen, men om det är det sistnämnda så kan man kanske, som medlem, ringa till kansliet och fråga, vad vet jag?
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
Totala lönekostnaden för Växjö Lakers AB var för föregående säsong 599 kkr. Det ligger nog något i vad buck säger när det gäller fördelningen av löneutbetalningar från föreningen resp. aktiebolaget, eftersom lönekostnaden är väldigt låg. Jmfr. t.ex. med säsongen 01-02 då aktiebolagets lönekostnader var 2,5 miljoner. Måste med andra ord vara uppdelat på något sätt. Någon med externredovisning som specialitet kan säkert förklara varför.