Ingen förlust för Växjö Lakers - snarare en vinst rent ekonomiskt. Nu får ju Nyköping stå för en del av fiolerna som ska in på herr Koivulas lönekonto.
/T5!!
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
Tycker detta låter som ett tillfälligt lån, dvs att vi får tillbaka Ville efter en kort period. Nu skall vi inte beskriva Ville som svarte petter som ingen vill ha, dock tycker jag att en varaktig lösning hadde varit bäst för Ville och kanske bäst även för Lakers då man vet vad man har för ekonomiska utgifter.
- In hoc signo vinces -
[img]http://smileys.smileycentral.com/cat/20_2_75.gif[/img]
Det är nu helt klart med Villes övergång till NH! NH tar över kontraktet så nu står han inte längre på Lakers lönelista! Därmed betyder det att Lakers slipper betala ut lön de fem sista månaderna på kontraktet...
Jag önskar Ville all välgång (fast inte mot oss)!
Tycker att han är en bra målvakt med en modern spelstil, även om han inte riktigt var i balans förra säsongen.
Ville började inte bra i växjö och han fick det tungt.
Kul däremot att han spelar bra där uppe.
Ville ser vi ju i lakerdome igen om en vecka förmodligen
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Saxat från NH-s Matchrapport!
"I slutet av perioden får Rögle en gyllene chans att ta ledningen då man får spela 5 mot 3 i nästan 2 minuter. Nu bombarderas Koivula med skott, men vår nye finske målvaktsfantom är omutlig och fullkomligt spikar igen sin kasse. Rögle är framme och får dubbelchanser och tvingar Koivula till riktigt högklassiga räddningar.
Perioden blir sönderhackad av utvisningar och det blir inte mycket till spel alls. Periodens behållning är Koivulas fantastiska målvaktsspel."
Räven wrote:Charlamov: På bilderna på deras hemsida så är han högerhänt.
Fick för mig att Ville är högerplockad... kollade på eurohockey.net och det visade sig att jag har fel!! Sorry att jag uppträder en aning förvirrat... tillika i nyktert tillstånd
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.” G. B. Shaw