Pyroteknik

Sånt som inte passar in nån annanstans skrivs här. Självklart kan du diskutera även sånt som inte berör hockeyn här.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Post Reply
Bortsprungen Lakej
Forumentusiast

Pyroteknik

Post by Bortsprungen Lakej »

Ombyggnaden av Växjö Ishall är ännu inte helt klar. Växjö Lakers får arrangera publika evenemang, men ishallen är fortfarande under ombyggnad och alltså inte att betrakta som helt klar ännu.

Eftersom ombyggnaden är av så stor omfattning kommer ishallen att betraktas som ett nybygge. Av den anledningen krävs även en omfattande besiktning och utredning av brandsäkerheten i alla utrymmen under ishallens tak. Den utredningen går genom flera instanser och tar därför lite tid.

Ni som tidigare besökt Växjö Ishall i någon av de heta matcherna i Hockeyallsvenskan vet att vårat matcharrangemang inte varit så bra som det brukar. Vi har inte kunnat köra ett intro värt namnet på grund av ovan nämnd anledning. Växjö Lakers har därför beslutat att inte ha något intro alls tills detta är klart.

Ha ha ha. Tur att vi har ett lag som är av det rätta virket. Det verkar ju vara si och så när det gäller övriga ansvarsområden. Snälla Öman kom tillbaka!
Daniel
Forumterrorist

Re: Pyroteknik

Post by Daniel »

Bortsprungen Lakej wrote:
Ombyggnaden av Växjö Ishall är ännu inte helt klar. Växjö Lakers får arrangera publika evenemang, men ishallen är fortfarande under ombyggnad och alltså inte att betrakta som helt klar ännu.

Eftersom ombyggnaden är av så stor omfattning kommer ishallen att betraktas som ett nybygge. Av den anledningen krävs även en omfattande besiktning och utredning av brandsäkerheten i alla utrymmen under ishallens tak. Den utredningen går genom flera instanser och tar därför lite tid.

Ni som tidigare besökt Växjö Ishall i någon av de heta matcherna i Hockeyallsvenskan vet att vårat matcharrangemang inte varit så bra som det brukar. Vi har inte kunnat köra ett intro värt namnet på grund av ovan nämnd anledning. Växjö Lakers har därför beslutat att inte ha något intro alls tills detta är klart.

Ha ha ha. Tur att vi har ett lag som är av det rätta virket. Det verkar ju vara si och så när det gäller övriga ansvarsområden. Snälla Öman kom tillbaka!

frågan är om Lakers har något ansvar att hallen inte är klar
skullle vilja ge den passningen till kommunen :wink:
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Precis det är kommunen, men framförallt är det väl byggföretaget som inte orkat med att slutföra det hela enligt avtal.
Klonis
Ordförande Lakers Lakejer

Post by Klonis »

Räven wrote:Precis det är kommunen, men framförallt är det väl byggföretaget som inte orkat med att slutföra det hela enligt avtal.

Så som jag fattat det så har det hela tiden kommit in mer saker som ska fixas än de som var uppgjorda och då tar det ju längre tid helt automatiskt
jag tycker det är bättre att det tar lite längtre tid och allt blir bra än det blir lite halvgjort
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Jo, klart att det är bättre att det tar lite längre tid och blir bra. Men handikappläktaren tycker jag inte kom som någon överraskning att den skulle finnas. Som jag uppfattar det så händer inte så mycket i hallen just nu, eller har jag fel? Frågan är snart om den blir färdig innan våren?

Men sedan ska jag vara ärlig och det har jag sagt tidigare också, det blev riktigt bra och om det bara blir färdigt någon gång så är det kanon, sedan kan man som vanligt önska lite mer. Det är viktigt att aldrig vara riktigt nöjd, det har jag som ett signum. :wink:
Last edited by Räven on 29 October 2005, 14:06, edited 1 time in total.
Piggelin
c/o LL´s Forum

Post by Piggelin »

Håller helt med Räven. Handikappläktaren var ju med från början, liksom utbyggnaden av ståplatsläktaren. Det kan väl inte vara så förbannat mycket jobb med den. Sista dagen innan premiären var det ju hur mycket byggfolk som helst i hallen. Var tog dom vägen? :?
Jag är Lakers-fan, vad fan är du?
Det ÄR pappa som bestämmer!
Charlamov
Forumterrorist

Post by Charlamov »

Piggelin wrote:Håller helt med Räven. Handikappläktaren var ju med från början, liksom utbyggnaden av ståplatsläktaren. Det kan väl inte vara så förbannat mycket jobb med den. Sista dagen innan premiären var det ju hur mycket byggfolk som helst i hallen. Var tog dom vägen? :?

Gick visst på artistkontrakt... :twisted:
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
dolitle
c/o LL´s Forum

Post by dolitle »

Piggelin wrote:Håller helt med Räven. Handikappläktaren var ju med från början, liksom utbyggnaden av ståplatsläktaren.

Enligt vem då?

Att handikappläktaren blir flyttad är mkt pga önskemål från lakejerna.
ruppo
Forumdemon

Post by ruppo »

Jag har inget emot att handikappsläktaren flyttad (är en av dem som nyttjar den), däremot tycker jag det är dåligt att man gör den nya läktaren så pass liten!
[b][url]http://www.vaxjolakers.se[/url][/b]
Post Reply