Nya Hallen
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
- Åryd Lakej
- Forumdemon
Nya Hallen
Ja då har man inspekterat arbetet på den (nya)hallen å det man blir lite nyfiken på är ju hur många ståplatser det blir nu när det bara är sitt på långsidorna å inga stå där som det var skissat för ifrån början?sen är det ju så att dom som sitter kommer verkligen att se bra för det har ju blivit bra mycke brantare men men det var ju stå ja var intreserad av så ngn som vet så vore det kul att få reda på..
Hallen blir ett lyft,inget annat att säga
Hallen blir ett lyft,inget annat att säga
-
- c/o LL´s Forum
Enligt ritningen som var med för dom som anmält intresse för sittplats kan man läsa..
Södra sittplats: 894st
Norra sittplats: 912st
Västra stå: 820st
Östra stå: 824st
Totalt: 3450st
En not finns om tillägg med fem rader på ståplatssidorna vilket skulle plussa på med +250st (Östra) +300st (Västra) vilket skulle ge 4000st.
Hur det slutgiltigt blir med det har jag ingen aning om. Ingenting har ju ännu hänt med kortsidorna i alla fall.
Södra sittplats: 894st
Norra sittplats: 912st
Västra stå: 820st
Östra stå: 824st
Totalt: 3450st
En not finns om tillägg med fem rader på ståplatssidorna vilket skulle plussa på med +250st (Östra) +300st (Västra) vilket skulle ge 4000st.
Hur det slutgiltigt blir med det har jag ingen aning om. Ingenting har ju ännu hänt med kortsidorna i alla fall.
ruppo wrote:Har själv inte varit där uppe men jag förstår att det är mycket kvar. Är det någon som har någelunda koll på vad som "färdigt" och vad som saknas?
Långsidorna är ju klara i grunden, dock ej färdigmålade och inga stolar på plats. Trappor till läktarna från gångarna under ej byggda. Kortsidorna i princip inget gjort på. Kioskutrymmen, gångar m.m ser ut att vara föremål för visst arbete 15 vardagar kvar till premiär..lycka till säger jag.
- Åryd Lakej
- Forumdemon
-
- c/o LL´s Forum
har hört
att det inte utförts arbete i hallen på 14 dagar om detta beror på att man ligger bra till eller att man gett upp, det vet jag inte, men stämmer det är det ju dystert.....
"Once a laker, always a laker."
-
- c/o LL´s Forum
Har varit i hallen idag och då var det verkligen inget arbete nedlagt ,full fart på allt ,målning av sittplats där stolarna ska vara med mycket annat .Nu är jag en lekman så visst ser det rörigt ut ,men född till den optimist jag är så tror jag att de fixar det.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
-
- c/o LL´s Forum
alfax wrote:Har varit i hallen idag och då var det verkligen inget arbete nedlagt ,full fart på allt ,målning av sittplats där stolarna ska vara med mycket annat .Nu är jag en lekman så visst ser det rörigt ut ,men född till den optimist jag är så tror jag att de fixar det.
Det där var skönt o höra alfax
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Jag var uppe och kikade i hallen idag och viss blir det fräscht....
Kommer man att göra något åt ståplatsläktarna? Det skulle ju kännas mer komplett om man fick samma färgsättning även där. Vidare hade det ju blivit ett ännu större lyft om hela innertaket bytts....
Det jag undrar lite över är hur smart det var att ta bort de planerade ståplatserna överst på ena långsidan. Jag undrar om vi inte kommer att tappa en del av ståplatspubliken när både priset höjs och platserna samtidigt blir sämre!?
Nåväl, jag ser med spänning fram emot säsongens matcher och ett förhoppningsvis välfyllt Lakerdome.
Kommer man att göra något åt ståplatsläktarna? Det skulle ju kännas mer komplett om man fick samma färgsättning även där. Vidare hade det ju blivit ett ännu större lyft om hela innertaket bytts....
Det jag undrar lite över är hur smart det var att ta bort de planerade ståplatserna överst på ena långsidan. Jag undrar om vi inte kommer att tappa en del av ståplatspubliken när både priset höjs och platserna samtidigt blir sämre!?
Nåväl, jag ser med spänning fram emot säsongens matcher och ett förhoppningsvis välfyllt Lakerdome.
Var också uppe idag och kikade. Visst kommer det bli jättefint när det är klart, och en välfylld hall kommer ge en mäktig inramning på matcherna. Verkar dock lite konstigt att man inte gett sig på kortsidorna i nån större omfattning ännu. Ingen man pratar med verkar ju veta exakt vad som skall till där och vad som är slutligt bestämt. Stolarna bör väl också anlända i veckan om man skall hinna få till det.
Var uppe och kikade i hallen nu på förmiddagen. Stolar är nu monterade på Norra sittplats och montering på Södra pågår..måste säga att det såg jäkligt fint ut. Kortsidorna är dock ganska orörda ännu..Högtryckstvättning av hela ytterfasaden pågick också vilket gav en ganska markant skillnad minst sagt. Blir nog fint det här
-
- c/o LL´s Forum
-
- c/o LL´s Forum
När det gäller sittplatserna så tycker jag synd om dom som köper platser på de två nedersta raderna då dom (som jag upplever det) kommer att ha ett stort jävla räcke framför ansiktet, och det sägs att det skall upp reklam på dessa räcken också, vilket innebär att dom kommer bara att se halva rinken.
Kanske att man säljer dessa plater till personer över 2 meter och som har kortare ben och längre mått från midjan och uppåt
Kanske att man säljer dessa plater till personer över 2 meter och som har kortare ben och längre mått från midjan och uppåt
MEL wrote:När det gäller sittplatserna så tycker jag synd om dom som köper platser på de två nedersta raderna då dom (som jag upplever det) kommer att ha ett stort jävla räcke framför ansiktet, och det sägs att det skall upp reklam på dessa räcken också, vilket innebär att dom kommer bara att se halva rinken.
mm....
-
- c/o LL´s Forum
blask wrote:erok custe och jeremias var det ,tyvärr selander skadad troligen revbenen
What? är selander skadad? han som hade kommit igång så bra...
någon som kan bekräfta detta?
EDIT: Jag kan bekräfta detta själv: http://www.smp.se/article.php?args=574529,102;0;0;0
[b][url]http://www.vaxjolakers.se[/url][/b]
-
- c/o LL´s Forum