Får man misslyckas?

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

C70T5
c/o LL´s Forum

Inlägg av C70T5 »

Om nu denna poängfantomen David Nyström, Halmstad Hammers frälsare, väljer att stanna i Halmstad, då är jag tämligen övertygad om att han kommer att få MYCKET svårare att producera på samma sätt som han gjorde föregående säsong - bevakningen ökar, lagen är inte desamma. Som sagt, skulle Nyström välja att stanna i Halmstad, ojojoj, vilken press han kommer att ha på sig, levererar han inte så kommer nog att klagoropen eka och "ryggsäcken" blir tyngre. Han har haft en dundersäsong - det gäller nog att han gör densamma med tanke på lönechecken som han troligtvis kommer att löser ut.

/T5!!
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
Varanen
c/o LL´s Forum

Inlägg av Varanen »

Fördelen Nyström ändå har om han väljer Hammers är istiden och en van omgivning. Hellre förmodad hjälte än anonym bänknötare. Men press skulle det bli...
Användarvisningsbild
Puck På Pung
Forumentusiast

Inlägg av Puck På Pung »

c70t5 skrev:Om nu denna poängfantomen David Nyström, Halmstad Hammers frälsare, väljer att stanna i Halmstad, då är jag tämligen övertygad om att han kommer att få MYCKET svårare att producera på samma sätt som han gjorde föregående säsong - bevakningen ökar, lagen är inte desamma. Som sagt, skulle Nyström välja att stanna i Halmstad, ojojoj, vilken press han kommer att ha på sig, levererar han inte så kommer nog att klagoropen eka och "ryggsäcken" blir tyngre. Han har haft en dundersäsong - det gäller nog att han gör densamma med tanke på lönechecken som han troligtvis kommer att löser ut.

/T5!!

Bevakningen ökar? Volvo, bara för att du kanske inte visste vem Nyström var innan så betyder inte det att alla seriens tränare inte hade en aning. Nyströms kanonsäsong ifjol är inte en one-hit-wonder, en lyckosesse utan resultatet av hård träning, tålamod och idogt arbete.

De flesta vet vad Nyström kan, dels på grund av säsongen i fjol och dels två kalassäsonger i Troja i början av 2000-talet.

Men det absolut skönaste är ändå, när Nyström får pucken i anfallszon skiter motståndarsupportrarna på sig. Det är alltid trevligt! ;-)

Och angående pressen, i den här föreningen får man misslyckas stundtals - till skillnad från Växjö.
Mitt tips - 05/06 slår Gräsberg igenom!
Användarvisningsbild
GS
Forumdemon

Inlägg av GS »

PPP> jag gissar att du är aningen ironisk när du skriver detta om att man får misslyckas i HH till skillnad från i Lakers, eller så svamlar du, och då menar jag det som gäller Lakers för hur det är i HH har jag ingen aning om.

Vill nog påstå att det finns ett antal spelare som stundtals misslyckades förra säsongen som ändå är kvar i årets trupp, detta för att dom är beredda på att ställa upp på den typ av hockey tränarparet förespråkar.

Däremot så finns det ett antal spelare som fått lämna truppen pga de ej vill anpassa sig till den typ av hockey som tränarparet förespråkar och det tycker jag är en viss skillnad.

Jag tror att det hade varit precis samma i HH om det funnits ett par spelare som agerat på detta vis, så jag tror inte Lakers är värre än något annat lags agerande i denna situation.
Användarvisningsbild
Puck På Pung
Forumentusiast

Inlägg av Puck På Pung »

GS skrev:Jag tror att det hade varit precis samma i HH om det funnits ett par spelare som agerat på detta vis, så jag tror inte Lakers är värre än något annat lags agerande i denna situation.

Kanske har du rätt, man! Kanske är det istället så att ingen annan klubb skriver lååånga kontrakt med spelare som tränaren inte vill ha.
Lakerdome
Forumdemon

Inlägg av Lakerdome »

Nyström skrev väl sitt kontrakt när vi hade Lasse Lindgren som tränare, så det handlar inte om att klubben har förlängt ett kontrakt på en spelare som tränaren inte ville ha..
Användarvisningsbild
Puck På Pung
Forumentusiast

Inlägg av Puck På Pung »

Lakerdome skrev:Nyström skrev väl sitt kontrakt när vi hade Lasse Lindgren som tränare, så det handlar inte om att klubben har förlängt ett kontrakt på en spelare som tränaren inte ville ha..

Nja, det där var väl inte riktigt sant. Nyström skrev på samma sillyseason som Fagervall värvades.
Lakerdome
Forumdemon

Inlägg av Lakerdome »

http://www.vaxjolakers.nu/aktuellt/12408.php

Värvades Fagervall i mitten av februari?
Användarvisningsbild
Puck På Pung
Forumentusiast

Inlägg av Puck På Pung »

Lakerdome skrev:http://www.vaxjolakers.nu/aktuellt/12408.php

Värvades Fagervall i mitten av februari?

Ingen aning. Men jag antar att det var klart att det skulle bli ett tränarbyte då?

Nåväl, bör man skriva ett treårskontrakt med någon som man inte vet om nästa tränare vill ha överhuvudtaget.

Förresten, det är väldigt vad man kan gå från "seriens bästa back", som Patrik Åkesson sade, till totalt oduglig.

Fast sen var det ju samme Åkesson som ville ha Wernblom till Sveriges bäste spelare.
C70T5
c/o LL´s Forum

Inlägg av C70T5 »

Pungen vi får väl se hur det går. OM, märk väl nu OM, frälsaren i halmstad, David Nyström, stannar i laget så kan man ju räkna ut med rövfen och en kritbit att han kommer att ha en oerhörd press på sig både ifrån föreningen och supporters - han kommer att ha ögonen på sig. Det SKA helt enkelt produceras. Så Vi år väl se vem som skiter ner sig.
Dina andra knagliga påståenden gällande olika föreningars förehavanden inger ju verklig respekt.

/T5!!
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
Användarvisningsbild
Puck På Pung
Forumentusiast

Inlägg av Puck På Pung »

c70t5 skrev:Dina andra knagliga påståenden gällande olika föreningars förehavanden inger ju verklig respekt.

/T5!!

Precis som dina förutsägbara och sorliga försök till vettig argumentation.
Varanen
c/o LL´s Forum

Inlägg av Varanen »

Ingen har hävdat att Jens Nyström skulle vara en dålig spelare. Du hittar inte en enda kommentar av det slaget. Däremot klarade han inte av den roll han fick av tränaren på ett bra sätt. Då spelar man uselt. I Hammers får han säkert spela den hockey han själv vill och det kan han. En av seriens bästa på det faktiskt.
Användarvisningsbild
GS
Forumdemon

Inlägg av GS »

PPP> du får ursäkta men jag tycker du flummar till det just nu. Att Nyström under Lindgrens tid som tränare var en av seriens bästa backar vill jag nog påstå och han passade in i den typ av hockey Lindgren förespråkade.

Att det under förra året totalt floppade för Nyström är väl inte så konstigt när han ej gillade den typ av hockey Fagervall vill se, och det har han ju med all tydlighet talat sig varm för i media med så därav den totala förvandlingen av synen på Nyström, för inte med guds bästa vilja kan man påstå att Nyström förra säsongen var i närheten vad han tidigare presterat i Lakerströjan.

Och sedan så värvades inte Fagervall innan man skrev detta ödestigra kontrakt med Nyström och det kan vi nog alla vara överens om att detta kan bli en dyr lärpeng för Lakers.

Men är det detta kontrakt som ligger till grund för ditt tidigare uttalande om att i Lakers får man inte misslyckas för då får man sparken?

Är inte detta ungefär samma fenomen som med Burman hos er? När han värvades så var han en fantastiskt duktig målvakt i er supporters ögon, men efter diverse uttalanden i media om uteblivna löner o.s.v så är inte saknaden av honom speciellt stor om man läser på ert forum där det just nu disskuteras om han skall vara kvar eller lämna, och då menar jag just detta med att ena stunden vara en mycket bra spelare tills nästa sekund så är det en medelmåtta eller tack å lov att denna spelare försvinner får usch han har inte varit bra den sista tiden. Känns inte mönstret igen på de flesta forum om spelare som väljer att lämna Laget och gå till en annan klubb?
Användarvisningsbild
GS
Forumdemon

Inlägg av GS »

När det gäller David Nyström så skulle jag mer än gärna se honom i Lakers för det är en underbar spelare att se i aktion.
Känns nog som han blir kvar i Hammers för frågan är om det vore något ES lag som vill ha honom så borde det väl varit klart vid denna tidpunkt. Men som sagt var jag skulle inte gråta blod om han fanns med i Kalers trupp, men nu är inte fallet så och då får man väl njuta av hans kunnande lite så där lagom när han spelar mot oss i stället då.
Flanders
Forumdemon

Inlägg av Flanders »

PPP: en fråga...
Vilken typ av hockey lutar det mot att Halmstad kommer att spela den kommande säsongen? Som jag ser det är det bara Fredrik Håkansson och till viss del Mikael Svensk som är riktigt starka offensiva kort i det lag Hammers har så här långt, även om det fortfarande saknas en del namn innan truppen är spikad. I övrigt verkar det vara mycket unga spelare och mer defensivt inriktade spelare eller lagspelare (precis som Växjö Lakers anno 2005 inte har alltför många målspottare, mer ett dussin tiomålskyttar).

Det jag vill ha sagt är att om Hammers fortsätter med någon form av defensivt stabil hockey så kan det bli svårt för Nyström, även om han får mycket istid, att fortsätta producera. Om man till det lägger vad C70 säger om ökad press på "frälsaren" så är det inte säkert att ens en så bra spelare som Nyström producerar vad som förväntas av honom, särskilt inte om säsongen börjar lite trevande.
hockey spelas på is, inte konstigt om spelare blir kalla ibland

(Vart tog Gretzky vägen?)
Användarvisningsbild
Puck På Pung
Forumentusiast

Inlägg av Puck På Pung »

Gretzky skrev:PPP: en fråga...
Vilken typ av hockey lutar det mot att Halmstad kommer att spela den kommande säsongen? Som jag ser det är det bara Fredrik Håkansson och till viss del Mikael Svensk som är riktigt starka offensiva kort i det lag Hammers har så här långt, även om det fortfarande saknas en del namn innan truppen är spikad. I övrigt verkar det vara mycket unga spelare och mer defensivt inriktade spelare eller lagspelare (precis som Växjö Lakers anno 2005 inte har alltför många målspottare, mer ett dussin tiomålskyttar).

Det jag vill ha sagt är att om Hammers fortsätter med någon form av defensivt stabil hockey så kan det bli svårt för Nyström, även om han får mycket istid, att fortsätta producera. Om man till det lägger vad C70 säger om ökad press på "frälsaren" så är det inte säkert att ens en så bra spelare som Nyström producerar vad som förväntas av honom, särskilt inte om säsongen börjar lite trevande.

Vår nye tränare kommer från Brynäs och har sagt att han är formad av det. Mycket skridskoåkning, snabba pass, kombinationer, offensivt lir.

Sen är ju laget långt ifrån klart, men visst Håkansson är en giftig anfallare. Mikael Svensk är visserligen back, men duktig offensivt även han.

Gustav Gräsberg och Patrik Ahlstrand är också två duktiga offensiva spelare, i Ahlstrands fall kan han axla de flesta rollerna i ett lag - väldigt ombytlig. Gräsberg tror jag väldigt mycket på till kommande säsong, han har det mesta: Speed, tekniken är riktigt vass, rivig.

Kristofer Persson, Skövde, är också en tvåvägsspelare som det kommer släppa för offensivt någon gång. Svårstoppad, hyfsat teknisk, stor och tung.

Sen har vi en del defensiva kort, Thelin, Bjerdahl, Lindgren, plus en del av backarna. Men Thelin och Bjerdahl har båda toppnoteringar poängmässigt som visar att det finns offensiva kvalitéer. I Bjerdahls fall vet vi, eftersom toppnoteringen i Allsvenskan var hos oss.

Sen ska det tydligen värvas två, treoffensiva spelare till. Åhsberg nämndes men gick till Rögle, Danielsson i Brynäs har också nämnts. Johan Carlsson, Teg, är tydligen en klassisk center som också kan vara på gång. Vi får väl se hur det blir, helt enkelt.

Sen räknar jag då med David Nyström, och då har vi en av seriens absolut bästa spelare offensivt. (Men man får aldrig glömma att han är vääldigt bra defensivt också).

Sen tror jag det ligger mycket i det du skriver, mer ett dussin tiomålskyttar. Fast Nyström, när han skriver på, är säkert god för 30 pytsar! ;-)
Skriv svar