Calder o Marksson
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Calder o Marksson
Bara tacka känns väl inte otäckt... även om Calder är för mig rätt okänd...
Våga skjuta tufft att göra mål!
- Fröken Svår
- Forumproffs
- Fröken Svår
- Forumproffs
http://www.coventryblaze.co.uk/news/display.jsp?catId=43&newsId=65
Citar från när han värvades:
Citar från när han värvades:
Aged 28, 5ft 11in tall and weighing 185 pounds, Calder will wear the number 25 shirt this season
TP! Mannen, Myten, Frisyren...
http://www.eliteleague.co.uk/statistics ... php?id=238
tyvärr verkar han vara glad att sitta i "fel bås"
tyvärr verkar han vara glad att sitta i "fel bås"
Muchos intressantas! Markussons GROVJOBB är så otroligt NYTTIGT. Det har man verkligen lagt märke till i matcherna mot IKO. En spelare man kan sätta in i vilken line som helst. Han kan sin roll och gör den bra.
Calder...vet jag ingenting om. Aldrig fel att få hit en spelare med transatlantiskt sinne, och som dessutom inte verkar helt främmande för att göra poäng. Hoppas bara någon säger till honom att domarnas bedömningsnivå är annorlunda än i Storbritannien. Annars får vi nog spela SH hela säsongen igenom...
Calder...vet jag ingenting om. Aldrig fel att få hit en spelare med transatlantiskt sinne, och som dessutom inte verkar helt främmande för att göra poäng. Hoppas bara någon säger till honom att domarnas bedömningsnivå är annorlunda än i Storbritannien. Annars får vi nog spela SH hela säsongen igenom...
Calder gjorde mer poäng än Fredrik Näsvall iaf, 5:a i totala poängligan. Men satan vad utvisningsminuter...
http://www.eliteleague.co.uk/statistics ... /index.php
http://www.eliteleague.co.uk/statistics ... /index.php
- Skjut mer ger fler mål !!
- Forumamatör
Håller med er om att det ser lovande ut.
Tycker dessutom att det är skönt att vi sitter i förarsätet med handlingskraft-tittar man på taif.nu så har de flesta lag i vår serie tappat en massa spelare men ej fyllt på, i alla fall ännu...
Som sagt väntar man för länge kan man ju "tvingas" ta det som finns kvar, men Lakers har en plan (som alltid..)
Hoppas att alla, men speciellt de yngre kan köra stenhårt o utvecklas under sommaren - och starka o motiverade komma ut på isen i augusti...
3 månader går fort - när kan man köpa säsongskorten !!
Tycker dessutom att det är skönt att vi sitter i förarsätet med handlingskraft-tittar man på taif.nu så har de flesta lag i vår serie tappat en massa spelare men ej fyllt på, i alla fall ännu...
Som sagt väntar man för länge kan man ju "tvingas" ta det som finns kvar, men Lakers har en plan (som alltid..)
Hoppas att alla, men speciellt de yngre kan köra stenhårt o utvecklas under sommaren - och starka o motiverade komma ut på isen i augusti...
3 månader går fort - när kan man köpa säsongskorten !!
c70t5 wrote:Och hur i hela friden lyckas man med bedriften att göra 37 mål och 30 assist på 56 matcher, om man spenderat 225 minuter i botbåset. Hur skulle poängskörden se ut om liraren höll sig mer på isen...
Intressant, mycket intressant...
/T5!!
Enl. min uträkning har han och laget haft 3.135 min att spela på om man räknar bort hans utvisningstid och nu är jag medveten om att han inte spelar nonstop men en hel del tid har han haft att producera dessa poäng.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
å tusan? Markusson? Snacka om chockad man blev när man läste om DEN värvningen!!!
Låter intressant, det här med Calder... Lär väl knappast behöva förtulla någon handväska på flygplatsen iaf...
Välkomna bägge 2 grabbar!!!
Låter intressant, det här med Calder... Lär väl knappast behöva förtulla någon handväska på flygplatsen iaf...
Välkomna bägge 2 grabbar!!!
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
Markusson ska bli riktigt kul att få se in en rödgulochblå dress till hösten. Är det nån som vet om han och Romö kamperade i samma kedja något i Oskarshamn? I sådana fall kan man väl gissa att de även kommer att skrinna bredvid varandra under säsongen 05/06.
Calder vet jag, som de flesta här, knappt någonting om, men ser man på statistiken så verkar han ju sannerligen intressant. 225 minuter på 56 matcher (ok alfax, bara fyra per match ungefär) kan mycket väl betyda att han är min nya favoritspelare, tänk om vi har fått en kanadensisk buse till Växjö Lakers.
Calder vet jag, som de flesta här, knappt någonting om, men ser man på statistiken så verkar han ju sannerligen intressant. 225 minuter på 56 matcher (ok alfax, bara fyra per match ungefär) kan mycket väl betyda att han är min nya favoritspelare, tänk om vi har fått en kanadensisk buse till Växjö Lakers.
hockey spelas på is, inte konstigt om spelare blir kalla ibland
(Vart tog Gretzky vägen?)
(Vart tog Gretzky vägen?)
Lär väl knappast behöva förtulla någon handväska på flygplatsen iaf...
LOL Calder är ju fysiskt större än Männikö iallafall.
Markusson är en riktigt bra värvning, men det var ju inte så oväntat att han skulle ansluta. Att spelare väljer att komma till en tränare de haft tidigare är ett bra tecken, då vet de ju vad som förväntas av dem (Custe snäppte upp sig iallafall).
Vet inte värst mycket om den brittiska hockeyn men är det inte så att publiken nästan enbart är där pga slagsmålen. Vi får väl hoppas att Calder kan bita i det sura äpplet och inte ta för mycket tid på botbänken.
When you pull on that jersey, the name on the front is a hell of alot more important than the one on the back.
Markusson lär säkert bli favorit här också, och Calder får man hoppas att han gör en massa poäng i allsvenskan också.
länk (men den kanske redan dykt upp?)
http://hockeymagasinet.fpgroup.se/cldoc/hm/nyheter/14579.htm
länk (men den kanske redan dykt upp?)
http://hockeymagasinet.fpgroup.se/cldoc/hm/nyheter/14579.htm