Fick ett mail från Trojas forum...........vad säger man?
Tjena alla hockey älskare. Vi i TTS tänkte trycka upp röda sweatshirts med vit text där de står "LOVE TO HATE VÄXJÖ LAKERS" men bara för vi inte ska trycka upp för lite så skulle vi behöva en intresse anmällan vilket vi fixar på nästa hemma match jag tror de flesta av er vet vem jag är annars är de bara att fråga anki. Det hade varit så jäkla gott att slå växjö Lakers inte bara i sångväg utan även kläddvägen med!Men vi ses på matchen mot mörrum hoppas på stor uppslutning både på läktaren å i klacken. "KROSSA VÄXJÖ LAKERS INGEN STATISIK INGEN TRADITION NU SPELAR NI I RÄTT DIVISION"
Å jag som alltid hållt Trojafansen ett par snäpp högre än De från Tengsry...
då fick man revidera den åsikten åxå... kul...
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
Tycker det är underbart att Trojasupporters lägger mer energi på Lakers än sitt eget lag. Att man som supporter skulle lägga pengar och energi på andra lag än sitt eget visar bara att det finns en enorm avundsjuka på andra lag än sitt eget och drömmer säkert om att sitt egna lag hade varit så pass på tapeten att det berör andra som vad Lakers gör.
Som någon annan brukar säga här på forumet: Växjö Lakers berör.
Gensvaret från en del Lakerssupportrar är lika beklämmande som inlägget från en sorglig Trojasupporter (om det är det ?). Att dra alla Trojasupportrar över en kam för att en sorglig festnisse på nyårsafton måste göra sig till åtlöje tyder på ett löjligt stort hat från vissa mot grannklubben eller en snäv och inskränkt syn på saker och ting.
Dessa återkommande diskussioner som ibland startas av bedrövliga själar i såväl Lakers som Troja (och Tingsryd) ger ingenting mer än att det sätter igång motståndarsidans sorgliga själar.