Extra match: Lakers vs Taif 3 jan
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
- Dragkampslakej
- Forumdemon
-
- Forumdemon
tror också de vinner med 2-3 mål mot taif,de kommer vara rejält revanschsugna efter 10-1 i baken, och det kommer bli taif som får sopa för det.det blir säkert jämt men lakers kommer endå vinna med några mål ,jacobsson kommer nog vara het hela laget kommer ha en helt annan inställning
"fest med lakers lakejer;)"
Tycker att det ska bli mycket roligt att se före detta Lakers-spelare återvända till Kupolen, och se hur de står sig gentemot dagens röda-gula-blå.
Jag hoppas att publiken och lakejerna imorgon fortsätter den fina vana som vi haft att istället för att bua ut "hemvändarna" ger dem ett varmt välkomnande, på samma sätt som vi tidigare gjort med Mogge Grans, Micke Bjerdahl, etc. Vi ska få Andersson, Calle Höök, Fredrik Persson och Ville att längta tillbaka till Växjö. På så sätt hjälper vi, publiken, till att sprida det vi alla redan vet, att Växjö Lakers är ett av Sveriges roligaste hockeylag.
Jag hoppas att publiken och lakejerna imorgon fortsätter den fina vana som vi haft att istället för att bua ut "hemvändarna" ger dem ett varmt välkomnande, på samma sätt som vi tidigare gjort med Mogge Grans, Micke Bjerdahl, etc. Vi ska få Andersson, Calle Höök, Fredrik Persson och Ville att längta tillbaka till Växjö. På så sätt hjälper vi, publiken, till att sprida det vi alla redan vet, att Växjö Lakers är ett av Sveriges roligaste hockeylag.
hockey spelas på is, inte konstigt om spelare blir kalla ibland
(Vart tog Gretzky vägen?)
(Vart tog Gretzky vägen?)
Matchen imorgon är klart intressant. Lakers fick i senaste matchen en lektion i hur man går ut och gör sitt jobb. Leksand gäspade sig igenom, medan Lakers-spelarna redan hade somnat innan matchen. Undantaget var Jesper Moberg, som gjorde ett piggt inhopp. Tyvärr valde Fagervall att inte matcha honom förrän in i tredje perioden. De två andra J20-spelarna fick inte chansen. Det borde de ha fått. Det känns bättre att förlora 1-10 med killar på isen som vill annat.
Efter denna lavett rätt i nyllet väntar ett länsderby mot Tingsryd. Hoppas att spelarna har vaknat och ger järnet. Skall vi förlora den här matchen skall vi alla fall göra det kämpandes. Nyström och Messa borde vara tillbaka, vilket känns skönt. Har laget bara rätt inställning till hockeyn och tycker den är tokskoj skall vi ha kapacitet att vinna. Full backbesättning, Ninja-Chrille och Brad? tillbaka, motståndare som inget hellre önskar än att få ge oss ännu en lavett borde vara tillräcklig tändvätska. Låt oss inte vända andra kinden till. CHAAAAARGGE!
edit: stravfel
Efter denna lavett rätt i nyllet väntar ett länsderby mot Tingsryd. Hoppas att spelarna har vaknat och ger järnet. Skall vi förlora den här matchen skall vi alla fall göra det kämpandes. Nyström och Messa borde vara tillbaka, vilket känns skönt. Har laget bara rätt inställning till hockeyn och tycker den är tokskoj skall vi ha kapacitet att vinna. Full backbesättning, Ninja-Chrille och Brad? tillbaka, motståndare som inget hellre önskar än att få ge oss ännu en lavett borde vara tillräcklig tändvätska. Låt oss inte vända andra kinden till. CHAAAAARGGE!
edit: stravfel
Last edited by Varanen on 2 January 2005, 20:27, edited 1 time in total.
När det gäller matchen mot TAIF så förväntar jag mig att se ett topptaggat Lakers som visar att debacklet mot Leksand var en tillfällighet som vi ej behöver beskåda mer gånger.
Att TAIF är taggat vet sedan tidigare matcher så nu gäller det för Lakers att vara på tårna från start och visa oss vad det finns att hämta ur laget och att vi kan se med tillförsikt fram mot FS.
Att TAIF är taggat vet sedan tidigare matcher så nu gäller det för Lakers att vara på tårna från start och visa oss vad det finns att hämta ur laget och att vi kan se med tillförsikt fram mot FS.
Förberedelser
Hur är det nu, man ska ta med sig visir och inte stå på läktaren i er fina ishall va?
Jag bara menar, man vill ju varken få en puck i huvet eller ramla igenom ståplatsläktaren
Jag bara menar, man vill ju varken få en puck i huvet eller ramla igenom ståplatsläktaren
Re: Förberedelser
Hey wrote:Hur är det nu, man ska ta med sig visir och inte stå på läktaren i er fina ishall va?
Risken är mindre nu att få en puck i skallen....plexit är höjt runt rinken.
Men säker är man inte i nån hall.....inte ens i min egna
Räven wrote:Ja, blir det inte vinst idag, så blir det tufft framöver. Men TAIF, ger alltid lite extra i dessa matcher trots att det är "träningsmatch".
Det borde ju Lakers också göra tycker man, Vi får hoppas på det idag. Vinner Vi inte idag, ja då ##¤¤##"¤¤%&&&##&&//(...
...mao jag kräver en vinst idag, och det gör nog övrig publik, sponsorer och de styrande också!
/T5!!
Last edited by C70T5 on 3 January 2005, 13:11, edited 1 time in total.
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
Gretzky wrote: Jag hoppas att publiken och lakejerna imorgon fortsätter den fina vana som vi haft att istället för att bua ut "hemvändarna" ger dem ett varmt välkomnande, på samma sätt som vi tidigare gjort med Mogge Grans, Micke Bjerdahl, etc.
http://www.vaxjolakers.nu/aktuellt/13959.php Peter Andersson måste bara tackas för det avgörande målet mot Skelefteå hemma!
TP! Mannen, Myten, Frisyren...
- Rött gult svart
- Forumamatör
Ta det lugnt ikväll
Ta det lugnt med TAIF ikväll så att dom inte är så uppspelta på Torsdag när Osby möter dem i Dackehallen.
Rött rött är vårt ishockeylag!!!