tja, det såtr ju på officiella:
Gusten ansluter till truppen den 27 december och avtalet med Växjö Lakers gäller initialt fram till den 24 januari då nästa transferfönster öppnar.
Sen skulle jag väl tippa på att vi får behålla honom tills NHL-skiten är över...
Nä, det har du nog rätt i, Ville har säkert känt det på sig.
Men om man tänker vilken presentation det var av Ville i våras och av det blev det knappt en tummetott. Jag lägger ingen skuld på någon, men snacka om flopp.
Ville verkar ha kommit in i flytet nu i TAIF (blev senast matchens lirare då TAIF slog osby med 2-1). kan faktiskt vara så att TAIF ville ha honom kvar under ett ev allsvenskt kval, för om man ser från div läge är det nästan nu eller aldrig om man skall gå upp. Sen får vi se vad som händer nästa säsong.
- In hoc signo vinces -
[img]http://smileys.smileycentral.com/cat/20_2_75.gif[/img]
Jo jag fattar att om Lakers velat ha honom hadde vi fått honom. Är dock inte lika säker på vad som händer nästa år, blir det ingen lockout tror jag säkert ville står om inte TAIF löser ut honom.
- In hoc signo vinces -
[img]http://smileys.smileycentral.com/cat/20_2_75.gif[/img]
Han gillar Black Metal...äntligen en riktig hårdrockare i truppen. Absolute music-diggarna får se upp. Jag nämner inga namn. Och sedan gillar han att fiska. Det finns ju några sådana tokar i LL. Kanske han skulle tas med på en fisketur?
Hockeymässigt håller han säkert en hög standard. Skall bli intressant att se honom vakta buren framöver.
Varanen wrote:Han gillar Black Metal...äntligen en riktig hårdrockare i truppen. Absolute music-diggarna får se upp. Jag nämner inga namn. Och sedan gillar han att fiska. Det finns ju några sådana tokar i LL. Kanske han skulle tas med på en fisketur?
Hockeymässigt håller han säkert en hög standard. Skall bli intressant att se honom vakta buren framöver.
När han presenteras i line up får Jocke spela någon black Metal låt
Last edited by Per_växjö on 20 December 2004, 13:18, edited 1 time in total.
Klonis wrote:Tror inte det är så frustrerade för Per bra med konkurrens det höjer fokuset både på match&träning
Vad jag menar är att när han väl konkurerade ut Ville skaffade man Hadelöv. Då var han tillbaka på ruta ett. Sedan när Hadelöv försvinner kan man tycka att Per får förtroendet igen som förstemålvakt, han har hittills inte gjort bort sig tycker jag. Nä då skaffar man en annan ES-målvakt. Jaha tillbaka på ruta ett igen, eller?
Man kan ju se saker lite längre än 1-2 månader
det tråkiga är att vi värvar in 2 stycken mål vakter inför serien
en visar sig att han inte håller måttet men då tar den andra värkligen alla
sjanser han får och spelar riktigt bra
nåt jag inte för står är var för man inte ger honom spel tid så att han utväcklas än mer än att ha en spelare 1-2 månader som vi alldrig mer kommer få se röken av över huvud taget efter 1 månad
för står inte långsiktigheten i det
har man värvat hit en spelare för att man tror att han ska lyckas så ska
man ge dena sjansen
Daniel wrote:Man kan ju se saker lite längre än 1-2 månader
det tråkiga är att vi värvar in 2 stycken mål vakter inför serien
en visar sig att han inte håller måttet men då tar den andra värkligen alla
sjanser han får och spelar riktigt bra
nåt jag inte för står är var för man inte ger honom spel tid så att han utväcklas än mer än att ha en spelare 1-2 månader som vi alldrig mer kommer få se röken av över huvud taget efter 1 månad
för står inte långsiktigheten i det
har man värvat hit en spelare för att man tror att han ska lyckas så ska
man ge dena sjansen
Håller med helt och hållet!!
Åkerström har mitt stöd iaf, sen är det upp till fagerwall och co och lita på honom!
Visst, ska man värva spelare är det för att de ska få spela. Men det var inte det väsentliga i min fundering. Min farhåga är att Per inser att han inte har ledningens förtroende, oavsett vad han gör verkar det som. Det blir lite ad hoc lösningar att ta in ES-målisar för en kort tid. Hur påverkas Per av det?