Vi måste bli lite kaxigare

Sånt som inte passar in nån annanstans skrivs här. Självklart kan du diskutera även sånt som inte berör hockeyn här.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Post Reply
Bortsprungen Lakej
Forumentusiast

Vi måste bli lite kaxigare

Post by Bortsprungen Lakej »

Åkerström är en av mina personliga favoriter i Lakers, men jag tycker att han liksom övriga lakerslirare är lite väl ödmjuka. I den intervju som nyligen publicerats menar han att det blir en svår uppgift att ta någon av de två översta platserna. Visst så kan säkert vara fallet, men jag tycker inte att det är en inställning man ska ha.

Vad jag hade velat höra istället hade varit: Vi kommer krossa de andra lagen, det ena efter det andra. Detta kan även ha varit en inställningsfråga som kan ha påverkat oss tidigare under serien. I flera matcher känns det som om vi har anpassat vår nivå efter det lag vi möter. Vi har spelat bra mot topplagen, men aldrig riktigt lyckats trycka tillbaka bottenlagen utan spelat jämnt även mot dem, ofta med uddamåls förlust/seger som följd.

Det handlar inte om att underskatta sin motståndare, det är inte det jag menar utan spelarna måste tro på sin kapacitet.

Dessutom är jag fullständigt övertygad om att vi kommer köra över bönderna från nybro, de ruttna fiskstackarna från mörrum, det pinsamt dåliga huddinge, mjäkiga skövde, det konkursmässiga halmstad och sist men inte minst ärkerivalerna från byn jag enbart besökt för att kolla på hockey och köra halkbana!

Forza LAKERS!

(Jag provocerade ingen nu? :) )
Guest

Post by Guest »

Tycker inte att man skall hänga upp sig så mycket på vad han säger om svårigheten att ta de två första platserna. Övriga delar av intervjun klargör han rätt tydligt sin tävlingsinstinkt.

Jag ser det mer som det vanliga att försöka få över favoritskapet på motståndarna, är helt övertygad att lakerslirarna siktar på plats 1.
goisetkaa
Forumamatör

Re: Vi måste bli lite kaxigare

Post by goisetkaa »

Bortsprungen Lakej wrote:Dessutom är jag fullständigt övertygad om att vi kommer köra över bönderna från nybro, de ruttna fiskstackarna från mörrum, det pinsamt dåliga huddinge, mjäkiga skövde, det konkursmässiga halmstad och sist men inte minst ärkerivalerna från byn jag enbart besökt för att kolla på hockey och köra halkbana!
Ni är så duktiga så, i all fall om ni får säga det själva, kanske det som är problemet :wink:

På tal om de ruttna fiskstackarna så har väl de just nu 2 raka segrar mot det oövervinnliga Växjö Lakers :lol:

Tror nog inte denna fortsättningsserie blir så enkel som ni verkar ha tänkt er :roll:

Kämpa Goiset 8)
Alltid Goisare......Jutet kaa :headbang:
buck
c/o LL´s Forum

Post by buck »

hahaha.. kul med folk som verkligen tar ALLT på allvar.. ;)
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
goisetkaa
Forumamatör

Post by goisetkaa »

buck wrote:hahaha.. kul med folk som verkligen tar ALLT på allvar.. ;)
Om du syftar på mig så kan jag inte säga att jag var särskilt allvarlig när jag skrev det förra inlägget :wink:

Om man nu skall va allvarlig i detta ämnet så visst är det så att Växjö skall köra över allt annat motstånd i denna kommande serie, men vad man skall göra på förhand och vad man sen uträttar när det kommer till kritan brukar ha en tendens att skilja sig lte :wink:

Vad de ruttna fiskstackarna beträffar så är jag helt på det klara med att vi får kämpa så gott det går med det material som vi har råd med för tillfället, jag har också med varit med om storsatsningar genom åren där man tillfälligt stog på läktaren och njöt......men eftersmaken är rätt sur och besk om man säger så :roll:

Tycker Mörrum gör helt rätt som äntligen satsar efter sina resurser. Innebär detta att vi måste spela i ettan nästa år så får det väl göra det då, själv ser jag då hellre division 1 hockey än ingen hockey alls.

Kämpa Goiset 8)
Alltid Goisare......Jutet kaa :headbang:
Ulric
Forumamatör

Post by Ulric »

Allt annat än 1:a platsen nu när Lakers skall spela i rikets tredje liga är ett fiasko. Lakers skall väl inte vara ett dussingäng i tredje divisionen?

Nej tom en andra plats är ett fiasko. Men det blir tufft när det börjar om igen. Dom lag som missar dom två första platserna kan hamna i ettan nästa år.
Lakers00
Forumterrorist

Post by Lakers00 »

Kommer vi inte 1-2 då är denna säsong DÅ är det ett fiasko. Men det är ju idrott och då kan allt hända. :?
Så att gå ut med att det kommer bli lätt tänker inte jag göra...för det kommer bli stenhårt,det är jag övertygad om.
Men nu ska vi inte måla fan på väggen utan nu gäller det att vi så många som möjligt går på matcherna och stöttar laget i våra hjärtan.

MOT PLAYOFF LAKERS MARSCHERAR.......INGEN ÖVER OSS REGERAR.
-Vill ni se Hockey med fart? Växjö HC såklart!!-
Viktor666
Forumterrorist

Post by Viktor666 »

Ulric wrote:Allt annat än 1:a platsen nu när Lakers skall spela i rikets tredje liga är ett fiasko. Lakers skall väl inte vara ett dussingäng i tredje divisionen?

Nej tom en andra plats är ett fiasko. Men det blir tufft när det börjar om igen. Dom lag som missar dom två första platserna kan hamna i ettan nästa år.
Det där resonemanget köper jag inte för fem öre, faktiskt! :nope: Hockeymatcher avgörs som bekant inte på papperet och även om de gjorde det så är jag inte helt säker på att vi skulle vinna serien...
Lakers spelar med kniven på strupen från och med nu! De andra lagen har varit inställda på den här serien ett bra tag (i vissa fall hela hösten, läs: Mörrum) medan Lakers in i det sista hoppades på en plats i SA... :roll:
"Herr-bh, herr-bh, herr-bh..."
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Jag håller med Viktor i denna fråga. Snacket om VLH:s överlägsenhet på pappret fattar inte jag ärligt talat. Det bygger på en märklig analys av trupperna i den södra allsvenskan + att man antagligen lyssnat på alverna i de djupa skogarna när de berättat om Lakers höga lönekostnade. Eftersom man i hockeyn bestämt sig för att enbart spela om SA-platserna i grundserien så är det en ny säsong som börjar. Skillnaderna i poäng är egentligen kosmetiska.

Därmed inte sagt att VLH inte är favoriter...
carl
Forumdemon

Post by carl »

Jag anser att Lakers har den överlägset bästa truppen på pappret. Den åsikten grundar jag inte på Lakers lönekostnader, utan på vilken erfarenhet och kunskap spelarna besitter. Inget annat lag i Fortsättningsserien kan rapa upp i närheten av så många klassspelare: Omark, Männikkä, Podein, DeFauw, Henrik Andersson, Jakobsson, Yngvesson, Nyström, Messa, Ljungqvist, Custemo, Pikkarianen, Koivola, (Hadelöv), Ohlsson. Att alla spelarna inte kommer upp i den klass de har eller funkar felfritt som lag är en annan sak. Och det är ju just därför man spelar om poängen och inte gör poängfördelning genom att jämföra trupper.
Troja - laget i hjärtat
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Hhhhmmm...onekligen när du lägger fram det på pränt. Vi har ett bra lag på pappret! :D :oops: :wink:
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Men som Carl skriver, det måste funka som ett lag också och det gjorde det inte under en tid.
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Vadå mer kaxsiga???Och falla än hårdare och få än mer skit från andra supportrar för att vi sticker ut hakan.Nä håll truten.Inte ett knyst.Slå hårt när det gäller :lol:
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Jag tror att vara kaxig både kan vara positivt ocg negativ och då ska man vara positiv, annars slår det tillbaka med råge.
Bortsprungen Lakej
Forumentusiast

Post by Bortsprungen Lakej »

Erok->Tycker visst att lakers har all anledning att vara kaxiga, men för den skull behöver man inte underskatta sina motståndare. En aning ironi hoppas jag dessutom var möjlig att notera.

Visst får man äta upp kaxigheten när det går dåligt, men det är det nästan värt när man vet hur frustrerade alverna ute i skogen blir när vi når framgångar.
Ulric
Forumamatör

Post by Ulric »

Viktor jag kan faktiskt inte fatta varför du inte köper mitt resonomang kring att det är ett fiasko om Lakers inte blir etta i fortsättningsserien.

Lakers spelar nu i tredje divisionen. Jag misstänker att klubbens målsättning för säsongen var att hela tiden spela i andra divisionen. Därför måste det redan nu vid jul kännas som ett misslyckande att vara degraderade till rikets tredje division.

Om Lakers skulle missa 1:a och 2:a platsen i tredje divisionen så innebär det att laget som bäst har blivit 7:e lag i södra Allsvenskan och det måste man rimligtvis räkna som ett mycket stort fiasko.

Man skall givetvis spela om det på isen. Men lag som Lakers får finna sig i att ha höga krav på sig. Vill inte Lakers ha höga krav på sig får klubben ändra sina målsättningar och bygga upp mer blygsama spelartrupper.

Så allt annat än Playoff är ett fiasko och lyckas man inte hålla undan för Skövde och Troja i serien så får man också räkna det som ett fiasko fast det viktiga är givetvis att ta sig till Playoff.

Det behöver inte bara vara av ondo att Lakers missade Superallsvenskan. Den kommer att bli mycket hård i år och två lag kommer att få skämas ordentligt och missa playoff. Jag hoppas verkligen att Oskarshamn lyckas bättre i år. Mitt tips är att Nyköping blir den stora strykpåsen i SA i år.

Nackdelen är givetvis att lakers dels kommer att ha tappat matchtempo och dels kommer att ha en eventuell avgörande match både i palyoff 1 och playoff 2 på bortaplan.
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Jovisst, det kan bli en kopia av förra året.
Viktor666
Forumterrorist

Post by Viktor666 »

Ulric wrote:Lakers spelar nu i tredje divisionen. Jag misstänker att klubbens målsättning för säsongen var att hela tiden spela i andra divisionen. Därför måste det redan nu vid jul kännas som ett misslyckande att vara degraderade till rikets tredje division.

Om Lakers skulle missa 1:a och 2:a platsen i tredje divisionen så innebär det att laget som bäst har blivit 7:e lag i södra Allsvenskan och det måste man rimligtvis räkna som ett mycket stort fiasko.

Så allt annat än Playoff är ett fiasko och lyckas man inte hålla undan för Skövde och Troja i serien så får man också räkna det som ett fiasko fast det viktiga är givetvis att ta sig till Playoff.
Jo, ser man på det på det sättet och nästan matematiskt summerar Lakers säsong så är det ju ett misslyckande men jag ser det inte på det viset.
Vi kan börja med fortsättningsserien som du ser som rikets tredje division. I år tycker jag snarast att fortsättningserien är som ett negativt kval där enda sättet att undvika en potentiell nedflyttning till Div. 1 är att komma 1:a eller 2:a. Sedan att det råkar innebära Play-Off är ju bara en bonus, känns det som... :roll:
Vi kan gå vidare med uppladdningen inför serien. Som jag nämnde i mitt tidigare inlägg bestod Lakers mentala uppladdning inför fortsättningsserien av att snubbla på målsnöret och missa en plats i SA. Man går alltså in i serien med en taskig känsla av misslyckande medan de andra lagen har fokuserat länge på uppgiften att ta sig till Play-Off eller kanske snarare undvika negativt kval, men i år är det ju samma sak...
NHL-strejken. Att tappa Hadelöv hade varit ett tungt avbräck om NHL-strejken hade tagit slut. Att tappa honom UTAN att den tog slut är mycket värre eftersom alla andra lag får behålla sina NHL-strejkstillskott.
Trendbrott. Halmstad kommer förmodligen till serien med en jävlaranammakänsla utan dess like efter en trasslig höst med konkurshoten uppradade... Nybro har ny tränare och vad det blir av det kan man ju bara sia om men med tanke på hur de har underpresterat på höstsäsongen kan man nog räkna med riktigt taggade vikingar vid mötena mot dem...
Det var några av de saker som gör att den Play-Offplats som alla kräver inte känns så given som man kanske kan tycka vid en titt på spelartrupperna i fortsättningsserien...
"Herr-bh, herr-bh, herr-bh..."
Post Reply