Ulric wrote:Lakers spelar nu i tredje divisionen. Jag misstänker att klubbens målsättning för säsongen var att hela tiden spela i andra divisionen. Därför måste det redan nu vid jul kännas som ett misslyckande att vara degraderade till rikets tredje division.
Om Lakers skulle missa 1:a och 2:a platsen i tredje divisionen så innebär det att laget som bäst har blivit 7:e lag i södra Allsvenskan och det måste man rimligtvis räkna som ett mycket stort fiasko.
Så allt annat än Playoff är ett fiasko och lyckas man inte hålla undan för Skövde och Troja i serien så får man också räkna det som ett fiasko fast det viktiga är givetvis att ta sig till Playoff.
Jo, ser man på det på det sättet och nästan matematiskt summerar Lakers säsong så är det ju ett misslyckande men jag ser det inte på det viset.
Vi kan börja med fortsättningsserien som du ser som rikets tredje division. I år tycker jag snarast att fortsättningserien är som ett negativt kval där enda sättet att undvika en potentiell nedflyttning till Div. 1 är att komma 1:a eller 2:a. Sedan att det råkar innebära Play-Off är ju bara en bonus, känns det som...
Vi kan gå vidare med uppladdningen inför serien. Som jag nämnde i mitt tidigare inlägg bestod Lakers mentala uppladdning inför fortsättningsserien av att snubbla på målsnöret och missa en plats i SA. Man går alltså in i serien med en taskig känsla av misslyckande medan de andra lagen har fokuserat länge på uppgiften att ta sig till Play-Off eller kanske snarare undvika negativt kval, men i år är det ju samma sak...
NHL-strejken. Att tappa Hadelöv hade varit ett tungt avbräck om NHL-strejken hade tagit slut. Att tappa honom UTAN att den tog slut är mycket värre eftersom alla andra lag får behålla sina NHL-strejkstillskott.
Trendbrott. Halmstad kommer förmodligen till serien med en jävlaranammakänsla utan dess like efter en trasslig höst med konkurshoten uppradade... Nybro har ny tränare och vad det blir av det kan man ju bara sia om men med tanke på hur de har underpresterat på höstsäsongen kan man nog räkna med riktigt taggade vikingar vid mötena mot dem...
Det var några av de saker som gör att den Play-Offplats som alla kräver inte känns så given som man kanske kan tycka vid en titt på spelartrupperna i fortsättningsserien...