Selander?
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
- McPhisto 75
- Forumamatör
- Orre Ericsson
- Forumamatör
-
- c/o LL´s Forum
- Orre Ericsson
- Forumamatör
- Puck På Pung
- Forumentusiast
Unga spelare gör ofta succé på försäsongen för att senare få det riktigt tungt när serien börjar.
Jag säger inte att han inte har talang - för det tror jag att han har. Men jag tror det kommer att ta tid innan han kommer komma upp på den nivån ni förväntar er redan nu. Säkert ett par säsonger.
Han är visserligen bokförd för två seniormatcher i ES, men jag tror inte han har tagit ett enda skär, kan ha fel.
Det är som han själv säger, först vill han nog etablera sig som senior - och det kan ta tid.
Jag säger inte att han inte har talang - för det tror jag att han har. Men jag tror det kommer att ta tid innan han kommer komma upp på den nivån ni förväntar er redan nu. Säkert ett par säsonger.
Han är visserligen bokförd för två seniormatcher i ES, men jag tror inte han har tagit ett enda skär, kan ha fel.
Det är som han själv säger, först vill han nog etablera sig som senior - och det kan ta tid.
Mitt tips - 05/06 slår Gräsberg igenom!
-
- c/o LL´s Forum
Hammers
Jag tror du har fel. Jag tror Selander är precis så bra som han visat under träningsmatcherna och det tror jag även att han kommer vara när serien drar igång. Ser ingen som helst anledning till att han skulle ha nån sorts formkurva nu för att sedan när det drar igång på allvar börja spela sämre.
Men som alltid när man diskuterar spelare så kan man återigen säga att framtiden får avgöra vilket. Du tror på ditt sätt och jag på mitt.
Jag tippar på att Selande blir en riktigt publikfavorit.
Jag tror du har fel. Jag tror Selander är precis så bra som han visat under träningsmatcherna och det tror jag även att han kommer vara när serien drar igång. Ser ingen som helst anledning till att han skulle ha nån sorts formkurva nu för att sedan när det drar igång på allvar börja spela sämre.

Men som alltid när man diskuterar spelare så kan man återigen säga att framtiden får avgöra vilket. Du tror på ditt sätt och jag på mitt.
- Puck På Pung
- Forumentusiast
Ja, vi får väl se vem som får rätt.Per Carlsson wrote:Hammers
Jag tror du har fel. Jag tror Selander är precis så bra som han visat under träningsmatcherna och det tror jag även att han kommer vara när serien drar igång. Ser ingen som helst anledning till att han skulle ha nån sorts formkurva nu för att sedan när det drar igång på allvar börja spela sämre.![]()
- Puck På Pung
- Forumentusiast
Alltid kul att följa upp sådant här, och jag vill nog påstå att jag fick rätt. Eller du har en annan uppfattning, Per Carlsson?Hammers wrote:Ja, vi får väl se vem som får rätt.Per Carlsson wrote:Hammers
Jag tror du har fel. Jag tror Selander är precis så bra som han visat under träningsmatcherna och det tror jag även att han kommer vara när serien drar igång. Ser ingen som helst anledning till att han skulle ha nån sorts formkurva nu för att sedan när det drar igång på allvar börja spela sämre.![]()
Måste väl tycka att nu har killen varit igång så länge att han borde visa mer om det är en sådan talang som somliga tycker. Personligen tycker jag inte att han visat ett skvatt (tyvärr). Om man sedan skickar Peter A till TAIF kan man ju undra.Lobo wrote:Blev juh lite olyckligt med allvarlig knäskada för selander precis innan serien drog igång.
Att plocka upp en eller ett par unga killar om året tycker jag är helt rätt, att långsamt matchas in i truppen tror jag är en bättre filosofi än att direkt slängas in i hetluften som 19-20-åring. Lite lagom matchtid i fjärdefemman och diverse inhopp plus viss matchning i Osby eller liknande tror jag är en bra matchning för Selander i år.
Kom ihåg, det är inte 2004-05 som är Selanders säsong, förhoppningsvis är han en stabil spelare i många år framåt i Lakersdressen. I år har vi andra spelare som ska dra det tunga lasset.
Kom ihåg, det är inte 2004-05 som är Selanders säsong, förhoppningsvis är han en stabil spelare i många år framåt i Lakersdressen. I år har vi andra spelare som ska dra det tunga lasset.
hockey spelas på is, inte konstigt om spelare blir kalla ibland
(Vart tog Gretzky vägen?)
(Vart tog Gretzky vägen?)
-
- c/o LL´s Forum
- Puck På Pung
- Forumentusiast
Japp, och det var ingen gissning från min sida. Det är väldigt få spelare som klarar att gå från junior till senior problemfritt. Man blir vis av erfarenhet och vi har plockat många talangfulla juniorer - långt mer talangfulla än André - som inte lyckats med något vettigt alls första säsongen. Det var därför jag hävdade att han inte kommer lyckas så bra som ni trodde.Per Carlsson wrote:Hammers har rätt. Han har inte visat ett skvatt tyvärr.
Visserligen var han skadad ett bra tag men....
Jag tillhör de som fortfarande tror att Selander kan tillföra mycket framöver. Behåller han bara fokus och är beredd att offra det som krävs, så kommer Lakers kanske få en ny Nilsson. André har mycket hockey i sig och tålamod är bra att ha. Precis som Hammers konstaterar så är övergången från juniorhockey till seniorhockey ingen lätt sak.