Supportrar som köper spelare..
Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Supportrar som köper spelare..
Finns ju flera exempel men man kan ta både Rögles insamling "Guldfans" och framför allt leksands "Insamlingen" där de skall försöka få ihop över miljonen för att köpa en riktigt vass spelare. Vi har ju lakerspucken men vi kanske skulle försöka göra något liknande som leksand att ha en "supportrarnas spelare". Varför inte göra nått som att alla skänker 1 Kr per mål som lakers gör. sen kanske man kan få med några företag som gör det samma fast kanske lite större peng. Sen kanske vi har en bra slant efter 2 år och då kan vi tillsammans göra årets värvning.
Liknande exempel fanns/finns i Nybro med, är inte säker på hur det ser ut i dagsläget. Men vissa säsonger har det funnits en "Club Viking lirare" med i laget. Om nu Club Viking har stått för hela kalaset är inte jag rätt man att svara på men spelaren var iaf på något sätt knuten till supporterföreningen på ett eller annat sätt.
-
- c/o LL´s Forum
jag har haft denna diskution uppe vid ganska många tillfällen här på forumet.men har fått svar att det är lakerspucken vi ska satsa på.
Selmaklubben drar in ca 22.000kr i månaden och de är ca 600 st som skänker en slant.Detta enligt hockenews.Jag är övertygad att om vi jobbar rätt så skulle vi kunna få med oss 3000 pers i lakerspucken.Men då måste vi jobba utanför Växjös kommungränser.Det är bara att fråga folk om de vill ha ett Elitlag i kronoberg.Om svaret blir ja så frågar vi dem vilka som ligger bäst till.Om svaret blir lakers så berättar vi om våra planer och vips så kanske vi har fått med oss en ny lakerspuckgivare
Om svaret skulle bli något annat ja då önskar vi dem lycka till och fråga nästa person .
Selmaklubben drar in ca 22.000kr i månaden och de är ca 600 st som skänker en slant.Detta enligt hockenews.Jag är övertygad att om vi jobbar rätt så skulle vi kunna få med oss 3000 pers i lakerspucken.Men då måste vi jobba utanför Växjös kommungränser.Det är bara att fråga folk om de vill ha ett Elitlag i kronoberg.Om svaret blir ja så frågar vi dem vilka som ligger bäst till.Om svaret blir lakers så berättar vi om våra planer och vips så kanske vi har fått med oss en ny lakerspuckgivare
Om svaret skulle bli något annat ja då önskar vi dem lycka till och fråga nästa person .
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers