Har suttit och funderat lite på Lakejernas och övriga klackars insatser under säsongen, hittills, och inspirerad av Oscars-galan vill jag dela ut följande pris. Bör nämna att jag inte varit på alla bortamatcher så jag kan ju ha missat nåt.
Säsongens ”Hjärnsläpp”: Nybros klack som ropar diverse mindre roliga saker under den tysta minuten för Stig Svensson. Som ursäkt kan tilläggas att dom enligt utsago inte hörde påannonseringen för den tysta minuten. Fast å andra sidan tycker man kanske att dom borde börja undra varför alla andra i publiken (och spelarna) står upp och är tysta som möss. Men det är kanske att begära för mycket
Säsongens ”Roligaste ramsa”: Sundsvalls tappra supporterskara som skanderar ”En klack i hallen…” innan Lakejerna drar igång igen och sen hör man aldrig Sundsvallsklacken mer i matchen.
Säsongens ” Varför blir man inte ens förvånad? ”: AIA som vrålar ”Ni kan dra åt helvete…Ni kan dra åt HELVETE..” innan dom kan knappt hunnit in i Lakerdome. Det finns klackar som lägger energin på sina egna lag, sen finns det klackar som är fullt upptagna med annat.
Säsongens ”Ståpäls”: Lakejerna och övrig publik under Sundsvallsmatchen. Det var så man rös när hela hallen skanderade L A K E R S…L A K E R S..precis innan matchstart.
Roger wrote:
Rögle borde väl även få priset för bäst tränade klack, jag visste inte att det krävdes kondtionsträning för publiken innan man såg rögles "hoppklack"
Men glöm för gudsskull inte hopp över plexiglas!!!
/T5!!
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
Svensson wrote: Oj, ursäkta mig så hemskt mycket att jag skrev något här... Vi ses nästa säsong, då jäklar ska vi sjunga så vi lyfter taket i Lakerdome
Heja Sundsvall
Svensson du är mycket välkommen att även i fortsättningen skriva här, tycker det är väldigt trevligt att se andra lags supporters besöka vårat forum, men du ta på dig de ironiksa ögonen när du läser vissa inlägg
Sedan så skulle vi nog vara väldigt tacksamma om ni lyfte taket i vår hall, så kanske vår kära idrottskommun blir tvingade att göra något åt vår fallfärdiga hall.
Roggan wrote:Måste fylla i föregående talares inlägg med:
Säsongens bästa sittplatsinsats: Lakers - Sundsvall
Trodde knappt mina öron när vi på sittplats kunde svara upp Lakejernas fantasiska arbete. Det var inte många som var tysta. Vilken match!
Tifot var oxå helt suveränt!
Växjö Lakers är de bästa!
Ja, ni på ståplats, hur uppfattade ni sittplats? visst var det mer drag under fläsket på sittplats under Sundsvallsmatchen? Jag satt på sittplats, precis bakom Lakersbåset och där var det ett jävla tryck!
Lakritstomten, det var den bästa matchen från sittplats någonsin det kan jag lova dig. Tycker att hela hallen gjorde en av de bästa matcherna på läktaren.
En jätte skillnad var väl att man märkte hur taggade dom var på isen oxå!
Riktigt jätte heta! "Fighting face" som inte var det minsta vackert att titta på i.o.f.s men kul att se!
Då känns det riktigt bra att klämma i och skrika, klappa, hoppa, dansa och allt annat dumt som man kan få för sig att göra på läktaren!