Skillnad på klubb å klubb
Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
-
- c/o LL´s Forum
Skillnad på klubb å klubb
igår stog jag å pratade men ett fan till en annan klubb i växjö.
vi diskuterade ganska livligt men en sak om vi fram till.
den ena klubben går till kommunen å fråga efter lån så fort det börja krisa i laget.Försöker sälja ut sin damverksamhet på grund av att de inte går med vinst.Gnäller på deras arena för att den är mycket ful.
Medans den andra klubben Satsar vilt.Går ut i medja å säger att Våran arena ska bygas ut å vi kommer att få ta den stora kostnaden.
När det gäller att få in pengar så hjälper de lanstingets vissa avdelningar med pengar.Här är både killar å tjejer välkommna.
Om vi två skulle möta dessa två klubbas kassörer å de skulle stå med bössan ihand så var vi båda överens om vilken klubb vi skulle stötta
vi diskuterade ganska livligt men en sak om vi fram till.
den ena klubben går till kommunen å fråga efter lån så fort det börja krisa i laget.Försöker sälja ut sin damverksamhet på grund av att de inte går med vinst.Gnäller på deras arena för att den är mycket ful.
Medans den andra klubben Satsar vilt.Går ut i medja å säger att Våran arena ska bygas ut å vi kommer att få ta den stora kostnaden.
När det gäller att få in pengar så hjälper de lanstingets vissa avdelningar med pengar.Här är både killar å tjejer välkommna.
Om vi två skulle möta dessa två klubbas kassörer å de skulle stå med bössan ihand så var vi båda överens om vilken klubb vi skulle stötta
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
- Il Postino
- Forumamatör
Det går ju inte riktigt att jämföra kostnaden för Östers damlag och Lakers damlag. Lakers damlag har knappast resor som Umeå med flyg, Stockholm x2, Uppsala m.fl
Och det lån på två miljoner som Öster fick av kommunen är sedan ett bra tag betalt tillbaka. Detta är något som inte nämnts med ett ord i tex SMP. Tror annars att lånet skulle betalas av med en tioårsplan.
Men det skulle kanske varit bättre om Öster gjort som Växjö HC, gått i konkurs?
I många klubbar är damfotbollen numera fristående föreningar. Djurgården och Hammarby år två exempel. Malmö FF och Öster är de enda elitföreningarna jag kommer på på rak arm där damfotbollen fortfarande ingår i moderföreningen.
Shjon Podein verkar vara en kanonkille som skänker en del av sin lön till barnavdelningen på Växjö lasarett. Killen har dock tjänat mångmiljonbelopp under sin tid i NHL och har då en sån möjlighet, något som knappast är fallet för Österspelarna...
Och det lån på två miljoner som Öster fick av kommunen är sedan ett bra tag betalt tillbaka. Detta är något som inte nämnts med ett ord i tex SMP. Tror annars att lånet skulle betalas av med en tioårsplan.
Men det skulle kanske varit bättre om Öster gjort som Växjö HC, gått i konkurs?
I många klubbar är damfotbollen numera fristående föreningar. Djurgården och Hammarby år två exempel. Malmö FF och Öster är de enda elitföreningarna jag kommer på på rak arm där damfotbollen fortfarande ingår i moderföreningen.
Shjon Podein verkar vara en kanonkille som skänker en del av sin lön till barnavdelningen på Växjö lasarett. Killen har dock tjänat mångmiljonbelopp under sin tid i NHL och har då en sån möjlighet, något som knappast är fallet för Österspelarna...
Nu tycker jag kanske inte att vi ska dra iväg med en fotbollsdiskussion på forumet. Men jag tycker kanske att medlemmarna i IFK och då årsmötet, ska ta det avgörande beslutet om de vill ta in fotboll i klubbens verksamhet och så var inte fallet. Ett ganska givet beslut eftersom fotboll och friidrott knappast skulle bli en bra kombination.
Sedan håller jag med om att bästa lösningen för Österdamerna är att skilja sig från "gubbarna".
Det blev ingen bra lösning när Växjö IBK:s damer gick in i Hovshaga precis. Så vi kan väl hoppas att det var ett bra beslut att Östers damer inte blev IFK Växjö.
Sedan håller jag med om att bästa lösningen för Österdamerna är att skilja sig från "gubbarna".
Det blev ingen bra lösning när Växjö IBK:s damer gick in i Hovshaga precis. Så vi kan väl hoppas att det var ett bra beslut att Östers damer inte blev IFK Växjö.
- Il Postino
- Forumamatör
IL POSTINO ,mitt inlägg var inte riktat mot dej .Jag tyckte det inlägget du besvarade inte finns någon andledning att lägga ut här .Man kan ha olika uppfattningar ,men min mening är att på hockey-forum diskuterar man hockey och på fotbollsforum fotboll.men som sagts det var inte riktat mot dej IL POSTINO ,jag tror vi är överrens i sak.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Helt rätt, Alfax, detta är Växjö Lakers forum.
Här diskuterar vi HOCKEY, och allt som därtill hör.
Den andra sporten har väl egna forum att diskutera i.
Men jag kan väl misstänka att det är väldigt låg besöksfrekvens
där, så det är väl roligare att vara på detta forum.
Här diskuterar vi HOCKEY, och allt som därtill hör.
Den andra sporten har väl egna forum att diskutera i.
Men jag kan väl misstänka att det är väldigt låg besöksfrekvens
där, så det är väl roligare att vara på detta forum.
Jag är Lakers-fan, vad fan är du?
Det ÄR pappa som bestämmer!
Det ÄR pappa som bestämmer!